AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #21 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Poenget er vel siden du møter ulike folk ulike dager så blir det dumt at du dikterer at ingen skal servere ribbe noen av de dagene. Om det var pinnekjøtt alle andre dager i julen hadde noen klaget på det og... Anonymkode: feaa2...ced Nå har jeg vel også sagt at jeg IKKE kommenterer matvalgene til vertskapene rundt omkring. Dette er bare et anonymt hjertesukk om at det er drita kjedelig å spise samme middagsrett flere ganger på få dager. Anonymkode: edf45...efe 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #22 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Deg om det. Vi serverer ikke det til gjester, men her i huset spises det ja. Anonymkode: 4456d...d21 Ikke alle rundt omkring forbinder lefse med potetlefse, for mange er lefse noe ala vestlandslefse altså med smør og sukker. Anonymkode: ea8f5...094 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #23 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke alle rundt omkring forbinder lefse med potetlefse, for mange er lefse noe ala vestlandslefse altså med smør og sukker. Anonymkode: ea8f5...094 Å her sier vi lefse. Vestlandslefse er vestlandslefse. Anonymkode: 4456d...d21 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #24 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å her sier vi lefse. Vestlandslefse er vestlandslefse. Anonymkode: 4456d...d21 Jeg flyttet til vestlandet og folk så rart på meg når jeg sa vi brukte lefse til rakfisk fordi lefse for dem var med smør og sukker på. Anonymkode: ea8f5...094 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #25 Skrevet 13. desember 2020 I år blir det ribbe på julaften. Ingen julelunsj eller julebord på jobben🤣🤣 Anonymkode: e7588...b7a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #26 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg flyttet til vestlandet og folk så rart på meg når jeg sa vi brukte lefse til rakfisk fordi lefse for dem var med smør og sukker på. Anonymkode: ea8f5...094 Ok Anonymkode: 4456d...d21 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #27 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tungt fordøyelig? Hva slags ribbe-erstatning er det dere spiser? Ribbe er ikke tungt fordøyelig. Det er karbohydrater og fiber som er tungt fordøyelig. Kutt ned på poteter, kutt ned på julekakene. Men ikke kutt ned på ribba. Prøver du egentlig å si at ribbe metter lenge? Fordi det stemmer. Anonymkode: 4ad41...30f Opplysning til deg; En juletallerken består av mye fett og ligger på omtrent 2000 kalorier. Man forsyner seg gjerne også to ganger. Fett ER tungt fordøyelig for mange. Selvsagt kan man velge å spise lite av det feite, det vet alle. Jeg synes juletallerken og ribbe er godt, selv om jeg synes det holder en dag i jula. Men jeg blir også veldig stinn og ofte nesten uvel av såpass feit mat. Anonymkode: edf45...efe 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #28 Skrevet 13. desember 2020 Vi har allerede en slik uskrevne regel. Synes at ribbe kun hører til juleaften. Og takk og pris for det. Anonymkode: 7da85...ae3 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #29 Skrevet 13. desember 2020 Har du ringt å forklart din side av saken? Kan være at de har glemt å ta hensyn? Anonymkode: 877e9...36f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #30 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå har jeg vel også sagt at jeg IKKE kommenterer matvalgene til vertskapene rundt omkring. Dette er bare et anonymt hjertesukk om at det er drita kjedelig å spise samme middagsrett flere ganger på få dager. Anonymkode: edf45...efe Synes der er rart du ikke klarer å si i fra på forhånd til moren din engang. Hadde jeg irritert meg over noe sånt hadde jeg bare sagt det sånn som det var til moren min at jeg ikke var så glad i ribbe. Der er faktisk ikke verre enn det. Ikke rart hun ikke skjønner det når du aldri sier i fra. Ta litt ansvar selv. Anonymkode: 6158f...dea 4
Brunhilde Skrevet 14. desember 2020 #31 Skrevet 14. desember 2020 Ribbe julaften, asiatisk ribbe som en del av tapasbord en av de andre dagene. De er så ulike at ingen tenker over at det er samme kjøttstykket. Jeg setter pris på å bli invitert og servert mat, og om jeg må spise det samme to eller tre dager så overlever jeg helt fint! 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #32 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): I familien min er det vanlig å servere ribbemiddag flere ganger i løpet av juletida og jeg blir lei allerede julaften.. Jeg skal feire jul med kjæresten min og hans far i år og der får vi ribbe. Så er vi bedt til både moren og faren min i romjula som ikke bor sammen og begge serverer ribbe... Jeg orker ikke! Det burde vært en uskreven regel at julemiddag KUN er på julaften, de andre dagene finner man på noe annet, f eks pinnekjøtt om man har ribbe julaften. Enig?? Anonymkode: edf45...efe Og hvordan tenker du å organisere dette i praksis...? Om din svigerfar har servert ribbe, skal da virkelig dine foreldre, som ikke har noe med denne svigerfaren å gjøre, ikke få servere ribbe..? Om de har hatt pinnekjøtt på julaften, og ikke ribbe, så skal de ikke få ha ribbe den andre dagen heller, for da har DU spist det fra før..? Hva skal de servere da, mener du? Enten får du oppføre deg som en voksen person, og ete maten du får servert og være takknemlig for at folk inviterer dere på besøk, eller så får du la være å gå da, og lage din egen mat hjemme.. alvorlig talt... Anonymkode: 007e8...de4 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #33 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og hvordan tenker du å organisere dette i praksis...? Om din svigerfar har servert ribbe, skal da virkelig dine foreldre, som ikke har noe med denne svigerfaren å gjøre, ikke få servere ribbe..? Om de har hatt pinnekjøtt på julaften, og ikke ribbe, så skal de ikke få ha ribbe den andre dagen heller, for da har DU spist det fra før..? Hva skal de servere da, mener du? Enten får du oppføre deg som en voksen person, og ete maten du får servert og være takknemlig for at folk inviterer dere på besøk, eller så får du la være å gå da, og lage din egen mat hjemme.. alvorlig talt... Anonymkode: 007e8...de4 Har du i det hele tatt lest tråden? Det står at vi ALLE spiser ribbe julaften OG jeg spiser det jeg får, dette er et ANONYMT hjertesukk! Anonymkode: edf45...efe 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #34 Skrevet 14. desember 2020 Skjønner deg så godt! Men hvorfor serveres dere ribbe? Er familien din klar over at du ikke er glad i det? Hvorfor ikke heller droppe ribbe på julaften hvis du vet det kommer på en av de andre dagene, slik at du slipper den samme middagen flere ganger? Anonymkode: 36b7f...0a0
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #35 Skrevet 14. desember 2020 Dere kan jo ta med dere pizza og spise mens de andre spiser ribbe da. Ingen tvinger deg til å spise utenom deg selv. Anonymkode: df1a8...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #36 Skrevet 14. desember 2020 I min familie spiser vi pinnekjøtt på julaften, og hos manne spiser de pinnekjøtt første juledag. Skal alle bare droppe tradisjonene sine tenker du? Du tåler å spise det samme to dager på rad. Anonymkode: 6d46b...491
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #37 Skrevet 14. desember 2020 Ribbe julaften pluss en restemiddag. Ellers går det i lutefisk, kveite, kalkun, pinnekjøtt, wok, take away pizza.... Anonymkode: 24c1e...103
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #38 Skrevet 14. desember 2020 Jeg liker ikke ribbe, så spiser det ikke. Unødvendig å kaste bort ribbe for å være høflig tenker jeg.. Men forsyner meg med litt medisterkake og pølse da, selv om jeg ikke er så begeistret for det heller. Liker best tilbehøret ved julemiddagen 😅 Ellers liker jeg kalkun da, så jeg bruker det på julaften når jeg kan. I år blir det ikke det da. Men håper på det hos min far 2. juledag, der er ikke stemor heller glad i ribbe, så pleier å være noe annet der heldigvis. Anonymkode: e1977...69f 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #39 Skrevet 14. desember 2020 Jobber på hotell hvor vi serverer middagsbuffet hver eneste dag, og fra 1.desember kan du banne på at det er BARE typisk julemat på buffeten. Er lei julemat før julen begynner 😂 Må riktignok påpeke at jeg spiser fra den buffeten kun 1-2 ganger før jul, men det er jo det at det LUKTER ribbe og pinnekjøtt hver eneste kveld 😂 Anonymkode: ab067...383
Jytte Skrevet 14. desember 2020 #40 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 13.12.2020 den 21.33): I familien min er det vanlig å servere ribbemiddag flere ganger i løpet av juletida og jeg blir lei allerede julaften.. Jeg skal feire jul med kjæresten min og hans far i år og der får vi ribbe. Så er vi bedt til både moren og faren min i romjula som ikke bor sammen og begge serverer ribbe... Jeg orker ikke! Det burde vært en uskreven regel at julemiddag KUN er på julaften, de andre dagene finner man på noe annet, f eks pinnekjøtt om man har ribbe julaften. Enig?? Anonymkode: edf45...efe Enig. Torsk, kveite, viltstek, pinnekjøtt, laks. Eller lutefisk. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå