AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 I familien min er det vanlig å servere ribbemiddag flere ganger i løpet av juletida og jeg blir lei allerede julaften.. Jeg skal feire jul med kjæresten min og hans far i år og der får vi ribbe. Så er vi bedt til både moren og faren min i romjula som ikke bor sammen og begge serverer ribbe... Jeg orker ikke! Det burde vært en uskreven regel at julemiddag KUN er på julaften, de andre dagene finner man på noe annet, f eks pinnekjøtt om man har ribbe julaften. Enig?? Anonymkode: edf45...efe 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Huff, jeg liker ikke ribbe, det bare sitter der i magen i dagesvis etterpå, så jeg forstår deg Kan du ikke spørre dine foreldre om dere kan spise noe annet, siden dere har ribbe julaften? Eller er de fryktelig glad i det? Kan du eventuelt spise noe annet? Anonymkode: e1cc1...9f3 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Kjenner jeg er glad for at jeg slipper ribbe dag etter dag. Jeg må ha det på julaften (til nøds punnekjøtt). Men vi har ellers pinnekjøtt, jeg og samboer kan ha taco en dag, så er det nyttårsfeiring med kalkun, godt og magert med deilige grønnsaker og mandelpotet 😋 Anonymkode: 4456d...d21 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Det er derfor man tar bilde av julemiddagen. Da har man bevis på at man har spist ribbe/pinnekjøtt og man slipper å spise det på senere middager. Ingen kan tvinge deg til å spise ribbe 2 ganger samme jul! Anonymkode: a61b3...6de
-jk- Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I familien min er det vanlig å servere ribbemiddag flere ganger i løpet av juletida og jeg blir lei allerede julaften.. Jeg skal feire jul med kjæresten min og hans far i år og der får vi ribbe. Så er vi bedt til både moren og faren min i romjula som ikke bor sammen og begge serverer ribbe... Jeg orker ikke! Det burde vært en uskreven regel at julemiddag KUN er på julaften, de andre dagene finner man på noe annet, f eks pinnekjøtt om man har ribbe julaften. Enig?? Anonymkode: edf45...efe Pinnekjøtt er vel like mye julemiddag som ribbe? Vi har tyvstartet ribbesesongen alt vi, med ribbe i november. Den var stor nok til at vi hadde ribbemiddag tre dager på rad Men serveres det ikke noe annet til? Medisterkaker, julepølse osv.? 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff, jeg liker ikke ribbe, det bare sitter der i magen i dagesvis etterpå, så jeg forstår deg Kan du ikke spørre dine foreldre om dere kan spise noe annet, siden dere har ribbe julaften? Eller er de fryktelig glad i det? Kan du eventuelt spise noe annet? Anonymkode: e1cc1...9f3 Jeg har faktisk ikke hjerte til det.. Vet også at det allerede er handlet inn. Mamma ødelegger dessuten ribben ved å steke den på forhånd og kun varme den opp når den skal spises, så svoren er som gummi. 🙄 Anonymkode: edf45...efe 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I familien min er det vanlig å servere ribbemiddag flere ganger i løpet av juletida og jeg blir lei allerede julaften.. Jeg skal feire jul med kjæresten min og hans far i år og der får vi ribbe. Så er vi bedt til både moren og faren min i romjula som ikke bor sammen og begge serverer ribbe... Jeg orker ikke! Det burde vært en uskreven regel at julemiddag KUN er på julaften, de andre dagene finner man på noe annet, f eks pinnekjøtt om man har ribbe julaften. Enig?? Anonymkode: edf45...efe Så hvis det blir rester skal de bare kastes? For ganske stor del av Norges befolkning er pinnekjøtt julemiddag. Anonymkode: ea8f5...094 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 -jk- skrev (1 minutt siden): Pinnekjøtt er vel like mye julemiddag som ribbe? Vi har tyvstartet ribbesesongen alt vi, med ribbe i november. Den var stor nok til at vi hadde ribbemiddag tre dager på rad Men serveres det ikke noe annet til? Medisterkaker, julepølse osv.? Poenget mitt var at det holder å spise den retten man har på julaften EN dag. Pinnekjøtt er også julemiddag for mange, jeg lager det en annen dag i jula. Jo, vi har selvsagt alt tilbehøret. Jeg bare synes det er kjipt med samme rett flere ganger i løpet av ei uke, særlig ribbe som er såpass tungfordøyelig. Anonymkode: edf45...efe 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er derfor man tar bilde av julemiddagen. Da har man bevis på at man har spist ribbe/pinnekjøtt og man slipper å spise det på senere middager. Ingen kan tvinge deg til å spise ribbe 2 ganger samme jul! Anonymkode: a61b3...6de Nei, ingenkan tvinge meg, men jeg dikterer heller ikke vertskapet i hva de skal servere, så frekk er jeg ikke. Dette er mer et hjertesukk. Jeg forstår heller ikke helt hvorfor foreldrene mine vil ha julemiddag flere dager i julen selv, de spiser jo også ribbe julaften. Anonymkode: edf45...efe 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Jeg har prøvestekt ribbe i dag, skal ha ribbe på julaften og har tenkt å ha det en dag til oss jula. Elsker ribbe! Godt vi er forskjellige! Jeg liker forøvrig ikke pinnekjøtt. Anonymkode: c681a...22a 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 Pleier jo å serveres julepølse, sosisser eller medisterkaker til ribbe + poteter, rødkål og saus, så hva med å spise tilbehør dersom du ikke liker ribbe? Det gjør jeg siden jeg ikke liker ribbe. Men blir da ikke sur eller oppgitt hvis jeg blir invitert på ribbe andre dager enn julaften, er da mange som liker ribbe. Er ganske egosentrisk å si man bare skal spise ribbe en gang i året fordi DU ikke liker det Anonymkode: 31f0f...796 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så hvis det blir rester skal de bare kastes? For ganske stor del av Norges befolkning er pinnekjøtt julemiddag. Anonymkode: ea8f5...094 Ingen her har sagt at det må kastes. Men det går an å servere det på andre måter enn middag. Det er feks kjempegodt på lefse. Anonymkode: 4456d...d21
Huffda Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): I familien min er det vanlig å servere ribbemiddag flere ganger i løpet av juletida og jeg blir lei allerede julaften.. Jeg skal feire jul med kjæresten min og hans far i år og der får vi ribbe. Så er vi bedt til både moren og faren min i romjula som ikke bor sammen og begge serverer ribbe... Jeg orker ikke! Det burde vært en uskreven regel at julemiddag KUN er på julaften, de andre dagene finner man på noe annet, f eks pinnekjøtt om man har ribbe julaften. Enig?? Anonymkode: edf45...efe Jeg serverer både ribbe og pinnekjøtt på julaften så får alle det som de vil. En veldig enkel løsning på problemet ditt er faktisk det her "Hei mamma/pappa; I år er det slik at jeg ønsker å prøve noe annen julemat enn ribbe, og jeg kommer derfor til å lage min egen hovedrett (eks skinkestek, for eksempel) og ta med på middag til dere. Jeg sier fra på forhånd, slik at dere vet dette - jeg vil ikke ha noen spørsmål eller kommentarer om dette. Takk!" Send som melding. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så hvis det blir rester skal de bare kastes? For ganske stor del av Norges befolkning er pinnekjøtt julemiddag. Anonymkode: ea8f5...094 Tror ikke du forsto poenget mitt. VI har ribbe julaften, da ønsker jeg meg noe annet de andre dagene, f eks pinnekjøtt. Hadde vi hatt pinnekjøtt julaften, hadde det også holdt en gang. Anonymkode: edf45...efe
Hannah80 Skrevet 13. desember 2020 #15 Skrevet 13. desember 2020 Jeg tenker du har det veldig godt ellers i livet, hvis dette er noe du bekymrer/ergrer deg over. 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #16 Skrevet 13. desember 2020 Jeg føler med deg. Ribbe flere ganger i løpet av en uke hadde tatt knekken på magen min. Er jo så himla mye fett og salt. Jeg skal ha folk på besøk i romjulen og tenker å servere bakt ørret med godt tilbehør. Synes flere verter burde bli mer kreative, det sier seg selv at gjestene er mettet på ribbe og gjerne også pinnekjøtt etter julaften. Spar alt styret med svoren og lag heller noe god fisk. Anonymkode: 71a07...d25 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #17 Skrevet 13. desember 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke du forsto poenget mitt. VI har ribbe julaften, da ønsker jeg meg noe annet de andre dagene, f eks pinnekjøtt. Hadde vi hatt pinnekjøtt julaften, hadde det også holdt en gang. Anonymkode: edf45...efe Poenget er vel siden du møter ulike folk ulike dager så blir det dumt at du dikterer at ingen skal servere ribbe noen av de dagene. Om det var pinnekjøtt alle andre dager i julen hadde noen klaget på det og... Anonymkode: feaa2...ced 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #18 Skrevet 13. desember 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen her har sagt at det må kastes. Men det går an å servere det på andre måter enn middag. Det er feks kjempegodt på lefse. Anonymkode: 4456d...d21 Ribbe i lefse håper jeg jeg slipper å bli servert. Anonymkode: feaa2...ced
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #19 Skrevet 13. desember 2020 Tungt fordøyelig? Hva slags ribbe-erstatning er det dere spiser? Ribbe er ikke tungt fordøyelig. Det er karbohydrater og fiber som er tungt fordøyelig. Kutt ned på poteter, kutt ned på julekakene. Men ikke kutt ned på ribba. Prøver du egentlig å si at ribbe metter lenge? Fordi det stemmer. Anonymkode: 4ad41...30f 8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #20 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ribbe i lefse håper jeg jeg slipper å bli servert. Anonymkode: feaa2...ced Deg om det. Vi serverer ikke det til gjester, men her i huset spises det ja. Anonymkode: 4456d...d21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå