AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Hei. Jeg fikk lappen for ikke så veldig lenge siden. Jeg har ønsket meg lappen så lenge, og endelig har jeg den. Jeg elsker å kjøre bil, og jeg vil ha min egen bil. Jeg går på skole og har ikke en bra betalt jobb, så jeg sliter litt med økonomi. Min far har manuell bil. Jeg tok lappen på automat, og har bare kjørt med kjøreskole fordi vi hadde ikke automat bil hjemme. Jeg har sjekket finn osv, og ser at det er mange brukte biler som koster rundt 10-15k. Min søster kjøpte bil for 10k og den funker helt grei. Hva skal jeg gjøre? Vil ha min egen bil 😞 Anonymkode: 308e6...7db
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Kjøp deg bil da. Anonymkode: 65b45...39c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Vel, du er 18 år og voksen. Jobb for pengene, spar opp, og kjøp deg bil. Du får ikke puter under armene lengre Anonymkode: e2243...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei. Jeg fikk lappen for ikke så veldig lenge siden. Jeg har ønsket meg lappen så lenge, og endelig har jeg den. Jeg elsker å kjøre bil, og jeg vil ha min egen bil. Jeg går på skole og har ikke en bra betalt jobb, så jeg sliter litt med økonomi. Min far har manuell bil. Jeg tok lappen på automat, og har bare kjørt med kjøreskole fordi vi hadde ikke automat bil hjemme. Jeg har sjekket finn osv, og ser at det er mange brukte biler som koster rundt 10-15k. Min søster kjøpte bil for 10k og den funker helt grei. Hva skal jeg gjøre? Vil ha min egen bil 😞 Anonymkode: 308e6...7db Hva vil du egentlig ha hjelp til? Anonymkode: 59b25...69c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva vil du egentlig ha hjelp til? Anonymkode: 59b25...69c Om det er verdt å kjøpe bil for 10k? Anonymkode: 308e6...7db
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Om det er verdt å kjøpe bil for 10k? Anonymkode: 308e6...7db ja.. så lenge den er kjørbar og fungerer som den skal. Anonymkode: 36e52...f6c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Da må du få deg jobb. Legg av en viss sum hver måned. Når du har tjent opp nok penger til bil, så må du fortsette å sette av for bensin, eventuelle reparasjoner, EU-kontroll, forsikring og veiavgift. Å ha bil er dyrt. Å ha en bil til 10k blir enda dyrere, da forsikringen vil bli høy og en bil til 10k vil måtte inn på reparasjon etterhvert. Det kan bli mange tusen. Skal du studere på universitet? Om så, så kan det være bedre å vente med bil. Skal du studere i en by og ikke langt ut på landet, så vil det være langt billigere å bruke kollektiv enn å ha en egen bil. I en by vil du da også måtte bruke mye på parkering. Anonymkode: 97967...579
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Du kan ha flaks og få en god bil til den prisen. Du kan også ha uflaks, og få et vrak. Sørg for at du har noen kroner ekstra på konto til bruksutgifter, samt verksted, forsikring, EU-kontroll osv. Betaler du ikke forsikringen i tide, får du bot, og det koster deg 150 kr pr dag du er uforsikret. Anonymkode: 092a2...fa0
Gjest Bamse20 Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 (endret) Det er mange biler som er kjørbare for 10 000. Lav pris = Veldig innkjørte biler. Om du klarer og vente så spar opp til 25 000. Jeg kjøpte en volvo v70 for et par månder siden og det var det beste kjøpet jeg har gjort. Var ingen feil på den, og den går som en kule! Men anbefaller å gjøre research for du gjør noe. Har mange venner som har kjøp en bil for 10000 og så varer den bare en uke fordi de ikke forsto at bilen var nesten ødelagt,. men igjen når du sier at du sliter med økonomi, er det da så lurt og kjøpe en bil? Det er ikke gratis og ha bil. Det er DYRT. 1. Bor du en plass der du MÅ gjennom bommen for og komme deg på skolen? Da kan det lett bli over 500-600 kroner der, og siden du enda er ung, så vil du sikkert kjøre mye og vise fram bilen, da kan det lett bli nesten 2 000 bare i MÅNDEN på bom. 2. Så må du betale forsikring. Det koster også mye penger om du ikke har bonus 3. Og så har du jo drivstoff, anbefaller deg diesel da det er billigst, men igjen, kjører du mye så kan du lett bruke nesten over 2000 kr i månden på drivstoff 4. Så har du EU, så har du vei avgifter, så har du reperasjoner, og plutselig så skjer det noe så må du ut med 10 000 bare der har man dårlig økonomi, så burde man heller avente bil og heller prøve og låne en bil i ny og ne for noe viktigt. Men bor du sentralt, så anbefaller jeg deg månedskort på buss. Endret 13. desember 2020 av Bamse20
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg fikk lappen for ikke så veldig lenge siden. Jeg har ønsket meg lappen så lenge, og endelig har jeg den. Jeg elsker å kjøre bil, og jeg vil ha min egen bil. Jeg går på skole og har ikke en bra betalt jobb, så jeg sliter litt med økonomi. Min far har manuell bil. Jeg tok lappen på automat, og har bare kjørt med kjøreskole fordi vi hadde ikke automat bil hjemme. Jeg har sjekket finn osv, og ser at det er mange brukte biler som koster rundt 10-15k. Min søster kjøpte bil for 10k og den funker helt grei. Hva skal jeg gjøre? Vil ha min egen bil 😞 Anonymkode: 308e6...7db Hør her. Skal gi deg et kjempe fornuftig tips her. Det er sinnsykt mange av de automat bilene som blir solgt oppi Hamar, Hønefoss osv. Jeg kjøpte meg en daihatsu automat for ikke så lenge siden og den gikk jeg for kun 26 tusen og den hadde bare kjørt 119 tusen km. Sjekk ut de som er lenger unna storbyene som Oslo og Fredrikstad du må nesten punge ut for å finne noe som jeg har funnet meg. Det du gjør er å sjekke at den er EU godkjent ikke kjørt for mye. Det meste funker på den så kan du ta en koselig togtur eller biltur med noen du kjenner for å dra også hente den👍 du sparer så vanvittig mye penger og det beste er at de fleste derfra ikke har kjørt så mye der har du da en automat du har faktisk råd til som funker som den skal ooooog som du er fornøyd med 🙂👍❤️ Du kan takke meg når det er gjort Anonymkode: d480b...aee 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 Og kjøpe en bil til 10 000 blir neppe å vare så lenge, anbefaller 20 000 + Anonymkode: 6c132...c1b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå