Gå til innhold

Gått ned ca. 5 kg - hjelp til å gå opp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siste tiden har jeg gått ned ca. 5 kg, noe jeg ikke trives med. 
Dette ødelegger selvbildet mitt, for er ellers fornøyd med vekten. 
På grunn av stress og andre årsaker har jeg ikke hatt særlig matlyst, men nå kommer jeg til å dytte i meg mat de påfølgende dagene/ukene.

Kan noen være så snill å komme med tips til hvordan en kan gå opp 3-5 kg på kort tid? 
Finnes det noe mat som er lett å få i seg, men samtidig kaloririk? Alle tips taes imot med stor takk.

Dette ødelegger som sagt selvbildet ekstremt, og jeg føler meg rett og slett stygg😢😢😢

Anonymkode: b13b0...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandler og nøtter, avokado, større porsjoner, helmelk i stedet for lettmelk, osv. Sunn, næringstett mat, og kanskje litt ekstra lørdagssnacks :)  Spis oftere og pass på å få inn mellommåltider som er næringstette.

Anonymkode: e4803...ef4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag smoothier og tilsett næringstette  produkter som kokosmelk,avocado,nøttesmør,kokosolje osv

Snack på tørka frukt og nøtter

Kjør valnøtter og avocado med stavmikser og bruk som pålegg

Anonymkode: 40aaa...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en stund proteinpulver eller andre former for "berikelsespulver" fra apoteket. Det optimale er nok å satse på vanlig mat, og tipsene du får over, men hvis det ikke går, er ikke pulver så ille :) Blandet det ofte i melken jeg brukte til kornblanding. 

Saus, rømme og dressing er også bra. Og peanøttsmør.

Ellers: Lyst brød gjør deg mindre mett enn grovt, og det er lurt å bruke masse pålegg. Makrell i tomat er sunt og energirikt. 

Anonymkode: a6c00...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter av alle slag inneholder mye kalorier pga oljeinnholdet i dem. Bare å sitte og knaske i seg foran tv-en på kveldene. Peanøtter inkludert!

Sleng i deg noe sjokolade nå og da også, så skal du se kiloene kryper på igjen fort. 

Hilsen sjokoladeelsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker av erfaring da jeg har opplevd det samme- eneste som hjelper for meg når jeg har dårlig matlyst er å tvinge meg selv til å starte å spise tidlig på dagen, og ha alarm på når jeg skal spise- evt lage til matpakker dagen før selv om jeg er hjemme. Hvis jeg ikke tenker meg om og er stresset spiser jeg kanskje først i 12-13-tiden. Men måtte ha som regel å spise et måltid med over 300 kcal innen en time etter jeg våknet. For å trene opp kroppen til å bli sulten igjen på det tidspunktet. Er forferdelig i starten, men til slutt blir man faktisk sulten til de tidspunktene! 
Kan jo hende det ikke er riktig metode for deg, men det er eneste som har klart å få meg opp igjen til normalvekt.

Anonymkode: 30333...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...