Gå til innhold

Hvorfor så mange som liker barn!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg har lyst til å ta opp er et tema som mange synes er «tabu».. noe som det rett og slett ikke er.

Feks mødre ... sier at «åhh livet er perfekt med barn « , «herregud hvorfor vil hun ikke ha barn, hun må da være gal»? Osvosv...

Hvorfor kan ikke enkelte kvinner akseptere at andre damer ikke vil leve med snørrete , luktende og skrikende barn.. ? Det er faktisk ikke alle som egner seg som mor heller .. Jeg er 23 år, og vil nok ha en unge eller to i fremtiden, men må heller ikke. Man mister jo all frihet...  snakker som regel  for for andre damer som aldri vil ha barn... hvorfor må de hetses? Jeg så et innlegg om en mamma som skrev at hun hatet livet sitt etter hun fikk barn, Åjj hun fikk mye hets.. stakkars dame. Det må da være lov . Tror egt 99% bare later som at alt er så perfekt ! For å si det slik.. å ha barn må nok være den verste jobben.. 
Kanskje jeg heller velger å leve livet mitt og reise , kose meg uten barn . Who knows... Mødre som sier slikt om andre folk må nok være jævlig sjalu🤣

Anonymkode: e8e1e...835

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil ha barn eller ikke er faktisk helt opp til deg. :) 

For min del er det å få barn det beste jeg noen gang har gjort. :hjerte: 

• Liker 18
Skrevet

Det er fullt lovlig å ikke ha barn, til og med om man er eldre enn 23.

Bor du på landet siden du føler sånn på presset så ung? 

Anonymkode: 3c46a...260

• Liker 7
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En ting jeg har lyst til å ta opp er et tema som mange synes er «tabu».. noe som det rett og slett ikke er.

Feks mødre ... sier at «åhh livet er perfekt med barn « , «herregud hvorfor vil hun ikke ha barn, hun må da være gal»? Osvosv...

Hvorfor kan ikke enkelte kvinner akseptere at andre damer ikke vil leve med snørrete , luktende og skrikende barn.. ? Det er faktisk ikke alle som egner seg som mor heller .. Jeg er 23 år, og vil nok ha en unge eller to i fremtiden, men må heller ikke. Man mister jo all frihet...  snakker som regel  for for andre damer som aldri vil ha barn... hvorfor må de hetses? Jeg så et innlegg om en mamma som skrev at hun hatet livet sitt etter hun fikk barn, Åjj hun fikk mye hets.. stakkars dame. Det må da være lov . Tror egt 99% bare later som at alt er så perfekt ! For å si det slik.. å ha barn må nok være den verste jobben.. 
Kanskje jeg heller velger å leve livet mitt og reise , kose meg uten barn . Who knows... Mødre som sier slikt om andre folk må nok være jævlig sjalu🤣

Anonymkode: e8e1e...835

Det å ikke ønske barn er liksom litt naturstridig. Derfor det får reaksjoner tenker jeg. Selvsagt skal hver og en leve det livet som passer for dem, og det er helt fatalt for resten av ditt liv om du går for en løsning du ikke trives med. Misunnelige er det nok endel som er, selv om de fleste er glade for å ha valgt som de har gjort. Alle vil ha i pose og sekk. Ha fordelene med et valg men ikke ulempene. 

Skrevet

Jeg blir veldig nysgjerrig på hvorfor du ønsker barn i fremtiden?

Det er ikke for å være ufin at jeg spør?

• Liker 2
Skrevet

Unger er jo veldig skjønne da. Venninnen min har fire små. Hver gang jeg er der så skal de holde meg i hånda og vise meg hver krinkel og krok i hele huset. Vise meg lekene, dyrene deres, hvert et rom og alt mulig. De skal sitte på fanget og må absolutt dele godteriet sitt med meg. De er så morsomme og søte, vil at jeg skal lese på sengen for dem blant annet. Da ser jeg sjarmen med dem. Så er det alt det negative med graviditet, fødsel, nattevåk, bleieskift, snørrete neser, trassing, lite fritid, krangling og evig bekymring. Men så blir ungene voksne og man ser hva man har skapt, får barnebarn og man ser hvordan ungene gjør det. Da føler jeg at alt det negative blir verdt det :) 

Anonymkode: c8a35...0b4

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er fullt lovlig å ikke ha barn, til og med om man er eldre enn 23.

Bor du på landet siden du føler sånn på presset så ung? 

Anonymkode: 3c46a...260

Jeg bor nå mitt i storbyen og har også følt på press fra de rundt meg fra før jeg var 23. Det har eksempelvis hendt at jeg har sagt noe sånt som "hvis jeg får barn en gang..." hvor folk nærmest avbryter og sier "Hvis!?". Jeg har til og med forklart moren min at jeg ikke tror jeg ønsker barn, men hun sier at det er klart jeg vil ha barn en gang... Det kommer... 

Det sagt, så elsker jeg barn og tror jeg kunne ha vært en veldig god forelder. Det handler mer om at jeg synes det å sette et liv til verden må innebære fullstendig lidenskap fra min side, i minst 18 år - barn fortjener ikke mindre - og tror jeg ikke at jeg hadde vært lykkelig med å leve livet mitt fullstendig for noen andre. Ikke i lengden. Med disse prinsippene vil det å få barn bety at jeg ikke har mulighet til å sette mine egne drømmer til verks. 

• Liker 6
Skrevet

Opplever ikke at folk i min omgangskrets har slike holdninger som du beskriver TS. Kjenner de som ikke ønsker barn og de som lever for å ha/få barn. Aldri fått med meg at noen opplever det ene eller det andre som verken rart eller skambelagt. Vet at det ikke er slik alle steder, men jeg personlig har aldri ofret det noe mer tanke når noen sier de ikke vil ha barn. Det er jo tross alt deres valg og deres liv😊 Jeg tror generelt at de som ikke kan akseptere at noen foretrekker et annet liv enn en selv ikke er åpen nok for at vi mennesker ikke er skrudd sammen helt likt. Alt i alt handler det om respekt og åpenhet. 

Anonymkode: 20e23...500

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke ønsker barn, så bør du jo ikke få barn. Et mer akseptert nå enn før.

Selv har jeg barn, som jeg elsker over alt og gir meg mye glede. Men hadde jeg på forhånd visst hvor krevende det var, så er jeg usikker på om jeg hadde fått

Anonymkode: 9339e...f57

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, theTitanic said:

Det å ikke ønske barn er liksom litt naturstridig. Derfor det får reaksjoner tenker jeg. Selvsagt skal hver og en leve det livet som passer for dem, og det er helt fatalt for resten av ditt liv om du går for en løsning du ikke trives med. Misunnelige er det nok endel som er, selv om de fleste er glade for å ha valgt som de har gjort. Alle vil ha i pose og sekk. Ha fordelene med et valg men ikke ulempene. 

Det er også naturstridig å ikke krige for ressurser, spise dyr osv. Det er likevel lurt å tenke gjennom ting med logikk og ikke bare handle etter instinkt. Selvfølgelig forteller omtrent alles instinkter at man burde få barn, men med en logisk gjennomgang finner mange ut at de vil ha bedre liv uten.

Anonymkode: 1c834...dd8

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg er så kjempebegeistret for barn generelt. Jeg elsker likevel mine egne og min søsters barn. De forguder jeg. 

Jeg kunne ikke ha jobbet med barn, og jeg setter pris på å slippe å ha barn rundt meg stadig. 

Min mann synes det er kjempekoselig at nabobarn kommer inn i hagen og prater. Jeg trekker inn til de går for å være ærlig. Jeg vil slappe av uten diverse barn rundt meg. Det han anser som kos anser jeg som påtrengende mas. 

Jeg er tilfreds med å trives med kun barna jeg elsker, og deres venner. Barn generelt har jeg aldri vært begeistret for å ha rundt meg. 

Anonymkode: 6aa4d...32d

• Liker 7
Skrevet
Lemikki skrev (1 minutt siden):

Jeg bor nå mitt i storbyen og har også følt på press fra de rundt meg fra før jeg var 23. Det har eksempelvis hendt at jeg har sagt noe sånt som "hvis jeg får barn en gang..." hvor folk nærmest avbryter og sier "Hvis!?". Jeg har til og med forklart moren min at jeg ikke tror jeg ønsker barn, men hun sier at det er klart jeg vil ha barn en gang... Det kommer... 

Det sagt, så elsker jeg barn og tror jeg kunne ha vært en veldig god forelder. Det handler mer om at jeg synes det å sette et liv til verden må innebære fullstendig lidenskap fra min side, i minst 18 år - barn fortjener ikke mindre - og tror jeg ikke at jeg hadde vært lykkelig med å leve livet mitt fullstendig for noen andre. Ikke i lengden. Med disse prinsippene vil det å få barn bety at jeg ikke har mulighet til å sette mine egne drømmer til verks. 

Tenker forresten også at du er så ung at du på ingen måte behøver å finne ut om du vil ha barn eller ikke nå. Jeg så ikke for meg å få barn da jeg var 23 år, og tenkte på lik linje som deg at barn betydde å liste friheten sin. Nå (29 år) og to barn rikere innser jeg at jeg elsker å ha barn. Men jeg lever et ganske annet liv enn da jeg var 23 år, og dette livet er veldig forenelig med barn.  Jeg foretrekker å gå på ski på vinteren, sove ute og gå i fjellet på sommeren, og være med venner og familie. Alt dette er forenelig med å ha barn. Men jeg tror folk har veldig forskjellige opplevelser. Selv vil jeg gjerne ha en drøss til, men jeg forstår veldig godt at andre føler at det er kjipt med barn til tider og at deres drømmer ikke er forenelig med barn.

Anonymkode: 20e23...500

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er også naturstridig å ikke krige for ressurser, spise dyr osv. Det er likevel lurt å tenke gjennom ting med logikk og ikke bare handle etter instinkt. Selvfølgelig forteller omtrent alles instinkter at man burde få barn, men med en logisk gjennomgang finner mange ut at de vil ha bedre liv uten.

Anonymkode: 1c834...dd8

Hadde folk handlet etter logikk og ikke etter instinkt så ville de som ikke har råd, evne, kapasitet, lyst eller empati fått barn. Det hadde vært fint så kunne alle barn hatt gode hjem.

Skrevet

Jeg har aldri fått høre at jeg er gal som ikke ville ha barn, og har heller ikke følt på noe press om å bli mor. Nå er jeg i midten av førtiårene.

Jeg elsker tantebarna mine og storkoser meg med dem og jeg liker også andre barn. Kanskje problemet er at du omtaler barn som snørrete, luktende og skrikende?

Anonymkode: 520cb...077

• Liker 9
Skrevet

Det er jo bare naturlig at mange liker barn :klo:  Selv har jeg ABSOLUTT ikke lyst på barn, men jeg liker jo barn likevel (i alle fall i små/passe doser) . 

Har selv aldri hørt eller sett noe til denne "hetsingen" fra de med barn i det "virkelige liv". Føler de faktisk har langt mer forståelse enn de som aldri har hatt barn, men som bare ønsker seg  (naturlig nok) :fnise:  

Egne foreldre eller "svigÆRs" som  har lyst på noen barnebarn er jo noe annet, og "retten til å hetse" litt synes jeg de skal få ha.

• Liker 4
Skrevet

Du henger nok med ikke veldig opplyste folk. Jeg kjenner veldig mange som har valgt bort livet med barn, og verken jeg eller andre stiller spørsmålstegn ved det. Den tanken om at man "må ha barn", begynner å bli veldig utdatert.

• Liker 1
Skrevet

Tror heller det er du som er jævlig sjalu. Ordvalget ditt(snørrete , luktende og skrikende, mister all frihet, hater livet sitt om livet med barn, mens livet uten barn beskrives med reising og kos), får meg i alle fall til å mistenke at du mest av alt prøver å overbevise deg selv om at livet er best uten barn. Du om det. Jeg reiser masse og koser meg big time med barn, jeg. Skrek gjorde de bare da de var bittesmå, snørrete er de sjelden, og de lukter nydelig bortsett fra når de har vært på trening eller i stallen. Du står helt fritt til å velge bort barn, men kom ikke her og fortell meg at livet mitt er dritt, takk. Jeg valgte bort det livet du lever nå og synes jeg oppgraderte kraftig :) 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, youcancallmejune said:

Tror heller det er du som er jævlig sjalu. Ordvalget ditt(snørrete , luktende og skrikende, mister all frihet, hater livet sitt om livet med barn, mens livet uten barn beskrives med reising og kos), får meg i alle fall til å mistenke at du mest av alt prøver å overbevise deg selv om at livet er best uten barn. Du om det. Jeg reiser masse og koser meg big time med barn, jeg. Skrek gjorde de bare da de var bittesmå, snørrete er de sjelden, og de lukter nydelig bortsett fra når de har vært på trening eller i stallen. Du står helt fritt til å velge bort barn, men kom ikke her og fortell meg at livet mitt er dritt, takk. Jeg valgte bort det livet du lever nå og synes jeg oppgraderte kraftig :) 

Høres ut som det er du som helst vil at andre skal være sjalu på deg. Slik mange kvinner som blir dårlige mødre gjerne er så opptatt av. Generasjon Meg, generasjon "Seee på meg, seee så lyyykkelig jeg er, seee så mye jeg har fååååttt tiiiiil!" 

Anonymkode: 2ff90...107

• Liker 4
Skrevet

Kan ikke folk bruke kreftene sine på noe mer matnyttig enn å spre de dårlige genene sine videre? Skaffe dere en solid utdanning, reise til utlandet og bidra med å hjelpe syke og fattige der, forske på noe som hjelper menneskeheten fremover, ha en ansvarsfull jobb dere dedikerer dere til 100%? Istedenfor å dyrke deres eget avfall. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres ut som det er du som helst vil at andre skal være sjalu på deg. Slik mange kvinner som blir dårlige mødre gjerne er så opptatt av. Generasjon Meg, generasjon "Seee på meg, seee så lyyykkelig jeg er, seee så mye jeg har fååååttt tiiiiil!" 

😂 Ser ut som jeg traff blink. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...