Gå til innhold

Jeg elsker deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Hvem sier dere «jeg elsker deg» til, og hvem sier du «jeg er glad i deg» av familie? Spør kun av nysgjerrighet! 

Jeg sier elsker deg til samboer og barn, men kan ikke huske at mine foreldre sa det til meg, de sa glad i deg. Til søsken har jeg brukt glad i 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma har alltid sagt det til oss barna fra vi var små, og vi sier det enda til hverandre i voksen alder, selv over tlf 😊 sier det også til mannen og barna våre 😊

Anonymkode: 17b49...1e9

Skrevet

Sier det til mannen min, og til barnet hans. Kommer også til å si det til egne barn.

Anonymkode: 9cd26...5c8

Skrevet

Sier det til mannen min. Sier «kjempe glad i deg» til barna våre. 

Anonymkode: 2f515...00d

• Liker 3
Skrevet

Sier det til mamma, kjæresten og bestevenninna. 

Skrevet

Aldri sagt det til noen i mitt liv. :) Kommer fra Nord-Norge og jeg vet ikke om det er så normalt å bruke ordet "elske" om folk her? I alle fall ikke fra området jeg kommer fra. Vel, å si "jeg elsker taco" er mer normalt enn å si "jeg elsker deg" av en eller annen merkelig grunn.

For meg betyr "glad i deg" ulike ting ut i fra hvem jeg sier det til.  Jeg elsker så klart samboeren min, men når jeg sier at jeg er glad i han så skjønner han at det er en annen type "glad i deg" enn det jeg mener om foreldre, søsken, venner, etc. Det betyr jo egentlig elske, men vi bruker bare ikke ordet. Rart det der... Føles helt unaturlig ut å si at jeg elsker noen, selv om man føler det. Jeg skjønner at foreldrene mine elsker meg; det er helt klart at de gjør ut i fra hvordan de behandler meg. Men de har aldri sagt det. De har sagt "glad i deg" utallige ganger og jeg har alltid skjønt hva de mener. Er vel mer en gramatikk-greie her.

Anonymkode: 24b7a...39f

• Liker 4
Skrevet

Jeg sier jeg er glad i deg til barna mine, ellers ingen. 
Jeg sier ikke at jeg elsker noen. 

Anonymkode: ece4d...be5

Skrevet

"Elsker deg" til mannen min, og til barna innimellom. Oftest "glad i deg" til barna (gjerne flere ganger om dagen). "Glad i deg" til mamma og pappa, og kan skrive det til søsken og besteforeldre, men sier det sjelden. Kan skrive det til nære venner om de har det vanskelig (i typ chatter El.l).

"Elsker deg" har mine foreldre aldri brukt, men vi fikk ofte høre "glad i deg" fra dem. 

Anonymkode: 7aea6...78d

Skrevet

Jeg sier glad i deg til barna. Har noen ganger testet å si «elsker deg», men for meg er det mer naturlig å si «glad i deg». Følelsene for barna er jo de samme uavhengig av hva man velger å bruke!

Anonymkode: e991c...7f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Aldri sagt det til noen i mitt liv. :) Kommer fra Nord-Norge og jeg vet ikke om det er så normalt å bruke ordet "elske" om folk her? I alle fall ikke fra området jeg kommer fra. Vel, å si "jeg elsker taco" er mer normalt enn å si "jeg elsker deg" av en eller annen merkelig grunn.

For meg betyr "glad i deg" ulike ting ut i fra hvem jeg sier det til.  Jeg elsker så klart samboeren min, men når jeg sier at jeg er glad i han så skjønner han at det er en annen type "glad i deg" enn det jeg mener om foreldre, søsken, venner, etc. Det betyr jo egentlig elske, men vi bruker bare ikke ordet. Rart det der... Føles helt unaturlig ut å si at jeg elsker noen, selv om man føler det. Jeg skjønner at foreldrene mine elsker meg; det er helt klart at de gjør ut i fra hvordan de behandler meg. Men de har aldri sagt det. De har sagt "glad i deg" utallige ganger og jeg har alltid skjønt hva de mener. Er vel mer en gramatikk-greie her.

Anonymkode: 24b7a...39f

Samme her, jeg er fra Trøndelag.  Jeg kan godt skrive at jeg elsker mannen og barna mine, men det er ikke naturlig for meg å si "jeg elsker deg" til dem. Jeg sier "jeg er så glad i deg". Jeg elsker også taco, både skriftlig og muntlig, men jeg hadde ikke byttet ut familien med all verdens taco. 

Anonymkode: e50b3...f7b

• Liker 1
Skrevet

Sier «jeg elsker deg» til mannen og datteren min. Sier at jeg elsker henne flere ganger til dagen, for det gjør jeg virkelig. Elsker henne av hele mitt hjerte ❤️ 

sier av og til elsker deg mamma og pappa 🙂 de sier det ofte til meg ellers sier jeg glad i deg til de aller fleste jeg er glad i 😂 klemmer masse også. Er en ganske varm og kjærlig person med følelsene utapå 😄

Anonymkode: f7f19...4f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sier «jeg elsker deg» til mannen og datteren min. Sier at jeg elsker henne flere ganger til dagen, for det gjør jeg virkelig. Elsker henne av hele mitt hjerte ❤️ 

sier av og til elsker deg mamma og pappa 🙂 de sier det ofte til meg ellers sier jeg glad i deg til de aller fleste jeg er glad i 😂 klemmer masse også. (Ikke under koronatiden altså 😆) Er en ganske varm og kjærlig person med følelsene utapå 😄

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
Skrevet

Hørte aldri noen si glad i deg eller elsker deg i min barndom, men så voks jeg opp ned dysfunksjonelle foreldre.  Nå sier jeg det stadig til mine barn. Får ikke til å si det til min mann.Bare når han sier det til meg. 

Anonymkode: 8aa7a...e38

Skrevet

Pappa sier elsker deg, mamma sier glad i deg. Jeg sier elsker deg til mannen min og barna våre.

Synes det er rart hvordan noen knytter «å elske» til kjærlighet, og dermed ikke sier at de elsker barna sine, men de kan like fullt elske taco, skitur og påskepils i solveggen. 

Anonymkode: 60cde...53f

Skrevet

Bruker bare "glad i". Tror aldri jeg har brukt ordet "elsker" til noen, noengang, ikke en gang til mannen min 😮

Anonymkode: 77dbf...6a3

Skrevet

Jeg sier at jeg elsker samboeren min og barnet mitt. Øvrig familie får "glad i deg", samme med enkelte nære venner. 

Skrevet

Jeg sier bare sånt til en kjærester. Det er bare én av dem som har fått  "jeg elsker deg". Noen få ganger.

Anonymkode: ff3e5...b86

• Liker 1
Skrevet

Har ingen mann, men seier  av og til "elskar deg" til barnet, sjølv om det nok ikkje er så naturleg på min dialekt. Eg er vel blitt påvirka av tv kanskje.. 

Bruker mest "glad i deg". 

Anonymkode: da16e...24a

Skrevet

Sier «elsker deg» til barna og mannen, «love you» til mamma og «glad i deg» til venninner :) 

Anonymkode: 1b60c...5cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...