Gå til innhold

Innafor med middagsglass til barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest flere artikler opp og ned ang middagsglass. Noen mener at det er latskap å bruke glass i stedet for å lage maten selv, og andre mener det er masse konserveringsmidler i + at de er direkte helseskadelig for barnet. 

Leser også på babyverden

https://www.babyverden.no/baby/kosthold-baby/gi-middag-pa-glass-med-god-samvittighet/

https://www.babyverden.no/baby/hva-finnes-i-babyens-middagsglass/

At det er helt ok å gi på glass, og en ikke trenger dårlig samvittighet for det. Jeg er av de menneskene som kommer til å gi ferdigprodusert mat på glass siden det er såppas strengt med kvalitetssikring. Skal også lage hjemmelaget mat hvor jeg kan kontrollere saltinnhold osv selv, derfor kommer jeg nok aldri til å gi ungen min toro. 

Men hva mener dere? Mener dere jeg er lat, eller gir dere glass med god samvittighet?

Anonymkode: a851a...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er det innafor. Det er dokumentert opp og ned og i mente at det er veldig bra næringsinnhold i disse glassene, og de er underlagt veldig strenge kontroller. 

Vi ga både glass og hjemmelaget, alt etter hva som passet best den dagen. 

Anonymkode: e2bb9...fcf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er innafor. Det skal være trygt, men selv ville jeg lagd maten mest selv for da er jeg trygg på hva ungen min får i seg, men hadde ikke hatt noe problem med å servere det en gang i blant. Dessuten så er det jo billigere å lage maten selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo ikke noe galt i det. Er jo bare forholdsvis dyrt, men det må jo du vurdere selv ut i fra økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...