Gå til innhold

Innafor med middagsglass til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest flere artikler opp og ned ang middagsglass. Noen mener at det er latskap å bruke glass i stedet for å lage maten selv, og andre mener det er masse konserveringsmidler i + at de er direkte helseskadelig for barnet. 

Leser også på babyverden

https://www.babyverden.no/baby/kosthold-baby/gi-middag-pa-glass-med-god-samvittighet/

https://www.babyverden.no/baby/hva-finnes-i-babyens-middagsglass/

At det er helt ok å gi på glass, og en ikke trenger dårlig samvittighet for det. Jeg er av de menneskene som kommer til å gi ferdigprodusert mat på glass siden det er såppas strengt med kvalitetssikring. Skal også lage hjemmelaget mat hvor jeg kan kontrollere saltinnhold osv selv, derfor kommer jeg nok aldri til å gi ungen min toro. 

Men hva mener dere? Mener dere jeg er lat, eller gir dere glass med god samvittighet?

Anonymkode: a851a...69c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av delene. Det er bare uforholdsmessig dyrt.

Anonymkode: 1b2e3...028

Skrevet

Ja, det er innafor😊

Anonymkode: 37287...bfc

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt er det innafor. Det er dokumentert opp og ned og i mente at det er veldig bra næringsinnhold i disse glassene, og de er underlagt veldig strenge kontroller. 

Vi ga både glass og hjemmelaget, alt etter hva som passet best den dagen. 

Anonymkode: e2bb9...fcf

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig. 

Anonymkode: 0ceda...442

Skrevet

Jeg mener det er innafor. Det skal være trygt, men selv ville jeg lagd maten mest selv for da er jeg trygg på hva ungen min får i seg, men hadde ikke hatt noe problem med å servere det en gang i blant. Dessuten så er det jo billigere å lage maten selv :)

Skrevet

Er jo ikke noe galt i det. Er jo bare forholdsvis dyrt, men det må jo du vurdere selv ut i fra økonomi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...