Gå til innhold

Tok botox, øyenbrynene henger! Hjelp dere som har peiling!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser gjerne at dere som er i mot botox bare klikker dere vekk, ønsker seriøse råd utover "Skjønnhetens pris" osv. 

Har de siste to årene vært i en ganske anstrengende situasjon og grått ekstremt mye, som har ført til at de skrå musklene over øyenbrynene har blitt ekstremt trent/stramme. Gikk konstant med anstrengt følelse i ansiktet som var slitsomt, og som syntes. Jeg hadde ingen sinnarynke, men fikk anbefalt å ta litt botox mot dette.

Etter lang betenkningstid dro jeg til en behandler for å forsøke. Hun satte en liten dose botox to steder over brynene og forskjellen var ENORM. Følte ikke jeg mistet ansiktsmimikken, men følte meg bare avslappet! Jeg har aldri hatt særlig evne til å dra brynene OPP, bare mot hverandre. Jeg følte at disse musklene "slapp", og at jeg fikk mer mimikk i brynene til å løfte de, og fikk også et lite øyenbrynsløft. Jeg har ekstremt hooded eyes, slik at øyelokkene treffer øyevippene, og disse fikk et minimalt løft, men som var veldig bonus, slik at jeg ikke føler jeg må gå og løfte de opp hele tiden. Det var så deilig, men varte ikke stort lenger enn en måned. Etter fire måneder gikk jeg tilbake for å få en runde til, og behandleren anbefalte en litt sterkere dose for lenger effekt.

Gikk med på dette, og fikk et par stikk i mellom brynene og litt oppe i pannen, men da føltes plutselig ansiktet "tungt", og det venstre øyelokket føltes etter en uke ganske slapt. Skjønte ikke da at det skyldtes botoxen, og vurderte å dra til legen da jeg var redd jeg hadde fått noe slag eller lignende? Men det gikk over etterhvert.

Tredje runde forklarte jeg dette til behandleren- at jeg var mest fornøyd med liten dose, og ønsket det lille løftet i øyenbrynene, ettersom jeg hadde følt meg så tung sist. 

Hun satte samme dose som første gangen, og denne gangen føler jeg ikke så mye avslappende effekt, men øyelokket til venstre henger igjen. Etter hva jeg kan se henger nok begge brynene litt ned, men jeg har mer hud på øyelokket til venstre, slik at det nå bretter seg mer på den siden og antageligvis føles tyngre enn det høyre. Jeg klarer ikke heise brynene særlig mye, og det føles rart og tungt. 

Jeg begynner å lure på hvor flink denne behandleren egentlig er? Hun har fått god skryt på internett, men det er vanskelig å vurdere ordentlig. Er det kanskje jeg som har for vanskelig muskulatur? Syntes hun fremsto veldig belest og empatisk ved møte. 

Usikker på om jeg skal ringe og klage, ettersom jeg nå er skeptisk til å la henne forsøke å "fikse" det. Leser på nettet at det kan skyldes to ting:

- Botoxen har kommet i pannemuskulaturen, slik at muskulaturen som hever brynene er svekket

- Botoxen har kommet i muskulaturen som hever øyelokket. 

Noen som har råd eller erfaringer? Er dette veldig vanlig at går galt, eller bør det være lett for en flink behandler?

Tror jeg skal gå til en annen klinikk senere, men dyrt og kjipt å "prøve seg frem", ettersom jeg ikke vil la hvem som helst forsøke. Vanskelig å vite hvem som faktisk er de flinke på området, når det ikke er lov å reklamere osv. 

Vet at botoxen vil gå ut på sikt, det er bare nå det er kjipt, men vet også at muskulaturen vil bli permanent svekket også, og vil ikke ødelegge den svake øyelokk/øyenbrynmuskulaturen jeg har fra før.

Anonymkode: 9548a...5fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når tok du botox? Synes ting retter deg ila 3 uker, og gjør det ikke det sender jeg mld til behandleren om hva som er galt, da får jeg ny time og hun korrigerer. Har skjedd meg 2-3 gange at jeg får litt heng på ene øyet, det fikser hun opp i. Men pleier alltid å føle jeg blir tung i panna de første 2-3 ukene.  

Anonymkode: 3ad25...0af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare ta kontakt med hun igjen og fortelle bekymringene dine. 

Du kan også dra til en annen profesjonell klinikk og høre hva de tenker? 

Edit: Leste at du vurderer å dra til annen, men synes det er vanskelig. Hvilken fylke tilhører du i? 

Endret av Kenelz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god behandler vet hvor hun skal sette injeksjonene som løfter brynene. Om du tar i hele pannen, eller hun bommer, vil brynene derimot sige ned. Du skal ikke miste bevegeligheten, da er det satt for mye. Du må si ifra til henne neste gang, eller gå til konsultasjon et annet sted. 

Anonymkode: 8919d...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun har satt i pannen din er det vanlig at man får tunge bryn, da botoxen i pannen ofte virker fortere enn den mellom brynene siden de musklene ikke er like sterke.

Men det skal rette seg etter max 14. Om ikke så må du kontakte behandler, sånn at hun kan rette det opp. 

Jeg har veldig sterke muskler i sinnarynken, og må alltid tilbake etter 14 dager for litt ekstra. Da hun ikke vil risikere å ta for mye første gang. 

Pannen kan jeg se forskjell på etter noen dager, men sinnarynken tar det over en uke før jeg merker noe på. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått den annen plass når hun ikke korrigerte dette med en gang. Det er viktig at de tar dette på alvor. Bet også at man kan gjerne botox med et middel jeg ikke husker hva heter i farten. Så kan man deretter sette ny botox sprøyte. 

Anonymkode: 14447...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Takk for innspill:) Bor i Oslo-området. 

hun satte ingen i pannen, bare to stikk over hvert bryn, et nærmere midten, og et mer over "knekken".

Føler også at muskelen som er veldig stram over øyenbrynet fremdeles er tjukk og stram, kan være der hun bommet? Syntes det er rart at hun bommet når den formelig "stikker ut"

Tror jeg skal sende hun en melding selv om jeg er skeptisk til å la henne stikke igjen, ettersom dette har skjedd 2 av 3 ganger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nown forklare hvordan man kan løfte brynene ved hjelp av botox? 

Anonymkode: 463ff...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontaktet henne? Hvor mange dager siden tok du? Står jo også i informasjonen at botoxen kan sige ned og gi tunge øyelokk, men at det er forbigående.... 

Anonymkode: 3ad25...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tok kontakt dagen jeg skrev dette og fikk til svar

"Hei, man kan ikke gjøre noe for å løfte brynene disse vil gå tilbake til seg selv i løpet av kort tid. Vi kan sette lavere dose ved neste behandling. Det blir nok bedre snart av seg selv :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei, jeg tok kontakt dagen jeg skrev dette og fikk til svar

"Hei, man kan ikke gjøre noe for å løfte brynene disse vil gå tilbake til seg selv i løpet av kort tid. Vi kan sette lavere dose ved neste behandling. Det blir nok bedre snart av seg selv :)

Stemmer at du ikke får løftet de, men det vil gå over av seg selv. 

Har du derimot fortsatt linjer/rynker så kan de rett på det etter ca.14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...