AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Kort fortalt så har vi vært kjærester i 10 år, har to barn sammen og har bodd sammen i 9 år. Jeg har aldri hatt ett ønske om å gifte meg, å det vet han siden jeg har sagt det mange ganger. Alikevell har han fridd, å jeg har sagt ja. Nå har vi vært forlovet i snart ett år, å jeg er enda ikke klar for noe giftemål. Grunnen er nok at jeg er usikker på om det forholdet hær i det hele tatt kommer til å vare. Han har aldri vært interessert i å planlegge bryllup etter forlovelsen (da jeg satte i gang for å prøve å finne en glede i det). Nå når jeg så smått har sagt at jeg er litt lei av hvordan vi har det som par. Å at jeg ikke orker å planlegge noe bryllup pga covid19.. å DA begynner han å snakke om ett eventuelt bryllup 🤷🏼♀️ Aldri vist interesse før Jeg kjenner at jeg er såå lei.. av meg selv kanskje? For jeg får ikke sortert følelsene mine. Jeg er jo glad i han, å føler en stor trygghet i han. Samtidig så trekkes jeg mer å mer mot andre menn. (Jeg har aldri vært utro, å kommer aldri til å være det heller). Jeg veier mye for å mot i forholdet. Vi har en pågående prat nå som omhandler oss. Han legger seg paddeflat å sier han ikke vet hva han skal gjøre uten meg. Jeg får så sinnsykt dårlig samvittighet, så jeg klarer ikke å si eksakt hvor usikker jeg er på forholdet. Jeg klarer vertfall ikke å si at jeg ikke vil gifte meg.. siden vi har barn sammen så er dette ekstra vanskelig. Har noen gjort en løsning, der man har satt forholdet på pause å den ene har flytta ut i en liten periode? Har det funka? hvordan sier man at man ikke ønsker å gifte seg? Føler det blir å avslutte forholdet det også på en måte 🤔 Når vet man at et forhold er over? takk for at jeg får lufta noen tanker. Det er såklart mye mere bak alt det hær, men tenkte å skrive det kort og enkelt. Anonymkode: fb828...427
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Har dere sex? Anonymkode: 43dbc...beb
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Forholdet er over når du faker at du vil gifte deg mens du egentlig lengter etter alle andre enn han du er med Anonymkode: 32637...5d0 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Han prøver å lappe sammen når han merker du er på vei bort. Hvorfor blir du i et forhold du vet ikke vil vare? Hvorfor ikke heller være alene, eller finne noen bedre? Jeg forstår det bare ikke. Det høres ut som at du er ferdig i dette forholdet i alle fall. Enten må dere i parterapi og komme til bunn i det, ellers er det bare å gå. Anonymkode: aff29...065 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Samlivsterapi? Anonymkode: 987b3...226 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 TS Jeg burde nok ikke fake å ville gifte meg.. det er klart. Hadde vell helst håpt at jeg ble fornøyd med det tilslutt, å fant igjen kjærligheten for han. Er så redd for å skuffe alle de rundt oss som egentlig gleder seg til ett bryllup. Om jeg går så ødelegger jeg gode relasjoner mellom våre familier, å det føler jeg er så dårlig gjort av meg. Ingen i familien vet at vi sliter heller. Samlivsterapi er noe vi begge er åpen for, så vi velger å prøve det i første omgang. ja vi har sex av og til. Jeg kjenner ikke på mye lyst lengre, men gjør det for hans del.. vet at det også er dumt gjort, men jeg avviser han såå mye stakkar 😭 uff.. føler meg så tung å litt rådvill egentlig. Syns ikke det er så lett å vite hva jeg bør gjør. Anonymkode: fb828...427
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): TS Jeg burde nok ikke fake å ville gifte meg.. det er klart. Hadde vell helst håpt at jeg ble fornøyd med det tilslutt, å fant igjen kjærligheten for han. Er så redd for å skuffe alle de rundt oss som egentlig gleder seg til ett bryllup. Om jeg går så ødelegger jeg gode relasjoner mellom våre familier, å det føler jeg er så dårlig gjort av meg. Ingen i familien vet at vi sliter heller. Samlivsterapi er noe vi begge er åpen for, så vi velger å prøve det i første omgang. ja vi har sex av og til. Jeg kjenner ikke på mye lyst lengre, men gjør det for hans del.. vet at det også er dumt gjort, men jeg avviser han såå mye stakkar 😭 uff.. føler meg så tung å litt rådvill egentlig. Syns ikke det er så lett å vite hva jeg bør gjør. Anonymkode: fb828...427 Bra dere skal til samlivsterapi Start der, og se hvordan det går. Det jeg har uthevet er en konsekvens de fleste samlivsbrudd har. Men, om noen velger å holde kontakten så er det opp til dem, eller hva? Du kan ikke ha dårlig samvittighet på andres vegne. Ja, det er kjipt, men om det er DETTE som holder deg sammen med forloveden din, er ikke det litt tynt grunnlag for et ekteskap? Jeg syns du skal være tydelig på at dere legger bryllupsplanleggingen på is, og at det er nå eller aldri med å finne ut av problemene. At folk forventer en fest er det minste problemet her ❤️ Du skal heller tenke på et liv med skuffelser for deg og han, enn på skuffelsen for en endags-hendelse for familien. Tenk litt større perspektiv Anonymkode: aff29...065 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Andres forventninger er aldri så store som man innbiller seg på forhånd. Jeg lover! Det er det aller siste du skal bruke energi på i denne situasjonen. Anonymkode: b348b...ec5 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 Du lurer på om du er lei deg selv? Kanskje det hadde vært godt for deg å ha en psykolog/terapeut å prate med. Bare få sortert følelsene, tanker og selvfølelsen osv. bra dere skal prate med terapeut sammen. Anonymkode: 5eec1...6e0
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS Jeg burde nok ikke fake å ville gifte meg.. det er klart. Hadde vell helst håpt at jeg ble fornøyd med det tilslutt, å fant igjen kjærligheten for han. Er så redd for å skuffe alle de rundt oss som egentlig gleder seg til ett bryllup. Om jeg går så ødelegger jeg gode relasjoner mellom våre familier, å det føler jeg er så dårlig gjort av meg. Ingen i familien vet at vi sliter heller. Samlivsterapi er noe vi begge er åpen for, så vi velger å prøve det i første omgang. ja vi har sex av og til. Jeg kjenner ikke på mye lyst lengre, men gjør det for hans del.. vet at det også er dumt gjort, men jeg avviser han såå mye stakkar 😭 uff.. føler meg så tung å litt rådvill egentlig. Syns ikke det er så lett å vite hva jeg bør gjør. Anonymkode: fb828...427 Jeg syns du egentlig bør la han gå for du høres ferdig ut. Anonymkode: 43dbc...beb 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 Du har to forskjellige problemer, og det er viktig at du klarer å skille dem. Det ene problemet ditt handler om jus og økonomi, mens det andre problemet ditt handler om vansker i parforholdet ditt. Det første problemet er avhengig av at du får løst det andre problemet. Dermed kan du legge vekk det første problemet for en stund, og heller konsentrere deg om å jobbe med å bedre parforholdet ditt. Når dere har fått løst de vanskene dere har kan dere ta opp igjen spørsmålet om hvordan dere ønsker å organisere dere juridisk og økonomisk. Anonymkode: 8de5d...bdd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå