AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Hei. Har akkurat blitt gravid, fikk positiv test i dag. Ble kjempeglad, da vi har prøvd lenge. Mensen skulle egentlig kommet i dag, men hadde en god følelse og tok en test. Fikk 3 positive tester, og digitale tester sier 2-3 uker. I kveld begynte jeg å blø litt friskt rosa/rødt, mye mindre enn mensen, men mer enn bare å tørke bort en dråpe på papiret. Tørket flere ganger, og det var bittelitt blod på alle. Har hatt stikking og murring i et par dager, men litt mer sånn strekking enn det pleier å være. Tror dere dette er en tidlig spontanabort? Anonymkode: 7b7b2...b56
Gjest Traktorkusken Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Ingen av oss som kan vite det, dessverre....Er så individuelt. Min erfaring, er jo at jeg mistet da jeg startet å blø rosa blod, men var i uke 13 og fikk konstatert en MA. Hos veldig mange andre, er en liten blødning i starten av svangerskapet, normalt. Tenker du skal se det an om det øker, både med smerter og blødning. Masse lykke til, tenker det aller helst går fint❤️
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Jeg fikk litt blødning uke 6 med minste. Hadde også smerter. Men var heldigvis ikke spontanabort. Litt blødning er det flere som får. Du må nok bare se ann. Jeg ringte legevakt og de sa at jeg da bare måtte vente og se, ikke noe man får gjort så tidlig. Ønsker deg lykke til og håper det går bra 💖 Anonymkode: a6ec8...ac7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Tusen takk ❤️ Da får jeg bare vente å se. Utrolig vanskelig å ikke begynne å få forventninger, selv om det er tidlig. Håper på det beste, men er forberedt på det verste. Takk for at dere svarte 🌹 Anonymkode: 7b7b2...b56 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Jeg blødde regelmessig og ganske mye gjennom hele første trimester. Er nå i tredje trimester med ei sprellende lita jente håper det går bra for dere også Anonymkode: 049e3...5ac 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Så godt å høre ❤️ Det gir meg håp. Rart hvor mye det kan bety allerede! I går visste jeg ikke sikkert at jeg var gravid en gang. Anonymkode: 7b7b2...b56
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Jeg hadde blødninger som startet dagen jeg egentlig ventet mens i begge de to svangerskapene som ble barn. Lykke til! ❤️ Anonymkode: 3f86b...28d 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så godt å høre ❤️ Det gir meg håp. Rart hvor mye det kan bety allerede! I går visste jeg ikke sikkert at jeg var gravid en gang. Anonymkode: 7b7b2...b56 Det tar ikke lang tid før man blir full av håp og forventinger for fremtiden. Så fort man får positiv test endrer jo alt seg, så det er klar man blir redd når man oppdager blod. Men prøv å ikke gå helt i kjelleren. Hvis det er en spontanabort vil du blø mye mer, og mest trolig få endel smerter. Så mest sannsynlig er det ikke noe å uroe seg for nå Masse lykke til 💗 Anonymkode: 049e3...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 Tusen takk for gode ord ❤️ Jeg har enda ikke blødd nok til at det har kommet i trusa/truseinnlegg, men har vært på do to ganger siden jeg skrev første gang, og det var litt blof når jeg tørket hver gang. Ingen mer smerter, litt murring noen ganger, bare. Hvordan skal jeg vite om det er en abort? Hvis blødningen avtar i natt eller i morgen, må jeg da bare vente noen uker å se om jeg fortsatt får positiv test? Eller må jeg til lege? Anonymkode: 7b7b2...b56
c0ffebe4n Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 (endret) Dessverre er det umulig å si, men jeg håper på det beste for deg. ❤️ Du må nesten se det an! Jeg personlig har opplevd kjemisk to ganger; da fikk jeg positive tester, men mistet i løpet av uke 4. Jeg hadde murringer som ble om til smerter og fikk blødning som ble sterkere og varte nesten to uker. Testene ble svakere og til slutt helt negativ, så jeg skjønte hva det var. Det som gjør det vanskelig å vite er at man kan blø i et normalt svangerskap også. Så jeg ville kanskje ventet noen dager, testet igjen og se om streken blir svakere eller dra til lege og ta blodprøver. Da tar de blodprøve, venter en dag eller to og tar en til for å se om HCG'en synker eller ikke. Masse lykke til! Håper på det beste ❤️ Endret 13. desember 2020 av c0ffebe4n 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tusen takk for gode ord ❤️ Jeg har enda ikke blødd nok til at det har kommet i trusa/truseinnlegg, men har vært på do to ganger siden jeg skrev første gang, og det var litt blof når jeg tørket hver gang. Ingen mer smerter, litt murring noen ganger, bare. Hvordan skal jeg vite om det er en abort? Hvis blødningen avtar i natt eller i morgen, må jeg da bare vente noen uker å se om jeg fortsatt får positiv test? Eller må jeg til lege? Anonymkode: 7b7b2...b56 Du ser det nok først og fremst på mengden blod, og hvis det er en spontanabort vil testene bli negative igjen ganske raskt siden det er så tidlig. Kommer det så mye blod som ved en vanlig mens, går det sannsynligvis ikke bra. Det du beskriver høres ut som det var for meg da det gikk bra. Jeg får nesten vondt i magen når jeg tenker tilbake på hvordan det var å være nervøs for mer blod hver gang jeg gikk på do. Anonymkode: 3f86b...28d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå