AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Vi skal desverre skilles og det ser ut som jeg får overta huset. Men jeg greier ikke dette økonomisk uten hjelp fra min familie, noe jeg ikke vil at min eksmann skal vite. Foreldrene mine må nok være medlåntakere, men jeg skal gjøre deler av huset om til utleie og vil greie å betjene lånet selv. Spørsmålet mitt er om eksmannen min vil kunne se hvem som overtar lånet, altså at han vil se at mine foreldre vil stå som medlåntakere? Anonymkode: e6f3a...fd0
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Hvis lånet skal overdras fra ham til deg (dere), så ja, det vil nok fremkomme. Hvis du skal ta opp et eget lån med dem som medlåntakere og kjøpe ham ut, så vil han ikke nødvendigvis vite hvem som har garantert for dine penger. Kommer litt an på hvordan dere løser dette. Snakk med banken. (Kan forøvrig ikke se hvorfor det er viktig at han ikke får vite dette). Anonymkode: 88d76...b3e 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Takk for svar, long story.. Jeg må kjøpe han ut og sånn sett ta opp et nytt lån som er større enn eksisterende. Anonymkode: e6f3a...fd0
PM75 Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Kan dine foreldre gi deg et privatlån? Da synes det ikke noen steder.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Du må ta opp et nytt lån med dine foreldre, eksen din har ingenting med det å gjøre. Anonymkode: 68e54...d47
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Du må ta opp et nytt lån med dine foreldre, eksen din har ingenting med det å gjøre. Anonymkode: 68e54...d47 Tar hun opp lån sammen med sine foreldre så vil dette fremgå av tinglysningen da de vil registreres som medeiere. Eneste måte å unngå dette er om de kausjonerer eller gir henne et privat lån. Anonymkode: 8f323...2eb
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tar hun opp lån sammen med sine foreldre så vil dette fremgå av tinglysningen da de vil registreres som medeiere. Eneste måte å unngå dette er om de kausjonerer eller gir henne et privat lån. Anonymkode: 8f323...2eb Man kan ha medlåntaker som ikke står som eier av boligen, det kommer ikke fram av tinglysningen. Gjorde dette selv for to år siden. Bare mitt navn i tinglysningen. Foreldre som medlåntakere. Anonymkode: 5df4a...745 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Kausjonister står jo ikke på tinglysningen? Hva er det dere snakker om? Jeg hadde kausjonist for mange år siden, og det var ikke trykket på noen dokumenter, kun på et mellom oss og banken. Med mindre du deler bankkonto med eksen (isåfall opprett en ny konto han ikke har innsyn til), så forstår jeg ikke at dette kan bli et problem. Lån er en privatsak mellom en selv og banken. Anonymkode: 944bd...75d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde kausjonist for mange år siden, og det var ikke trykket på noen dokumenter, kun på et mellom oss og banken. Det er forskjell på kausjonist og medlåntaker. Anonymkode: a93e3...c8b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tar hun opp lån sammen med sine foreldre så vil dette fremgå av tinglysningen da de vil registreres som medeiere. Eneste måte å unngå dette er om de kausjonerer eller gir henne et privat lån. Anonymkode: 8f323...2eb Tull! Medlåntaker eier bare lånet til huset, ikke noe av selve huset. Medlåntaker tar opp lån på lik linje som hovedlåntaker, men eier ikke noe med mindre de blir tinglyst på skjøtet også. Mine foreldre eier lånet mitt, sammen med meg. Jeg eier huset mitt helt alene, og står alene på tinglyst skjøte. Anonymkode: 745e5...e1c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå