Gå til innhold

Ble klapset på rumpa, ender i høyesterett

Anbefalte innlegg

Gjest someone_here
Skrevet

Det er ikke greit å klappe en kvinne/jente som ikke ønsker dette, men at saken havner i høyesterett er bare latterlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
someone_here skrev (3 minutter siden):

Det er ikke greit å klappe en kvinne/jente som ikke ønsker dette, men at saken havner i høyesterett er bare latterlig.

Det er ikke bare det saken handler om. TS lyver i HI.

Gjest someone_here
Skrevet
Skallebank skrev (6 minutter siden):

Det er ikke bare det saken handler om. TS lyver i HI.

Hmm, jea, det er jeg enig i. Men jeg synes at det med å ene og alene klapse rumpa, er ikke noe som bør føre til fengsling eller store bøter. Men hvis en kvinne har sagt at hun ikke ønsker det og ikke tolerer, så bør saken sendes til instanser som kan noe med det. Men det er jo det saken handler om. 

Skrevet
someone_here skrev (1 minutt siden):

Hmm, jea, det er jeg enig i. Men jeg synes at det med å ene og alene klapse rumpa, er ikke noe som bør føre til fengsling eller store bøter. Men hvis en kvinne har sagt at hun ikke ønsker det og ikke tolerer, så bør saken sendes til instanser som kan noe med det. Men det er jo det saken handler om. 

Nettopp. Så jeg har rapportert HI for feilaktig fremstilling av hva som er saken, og løgn om artikkelens innhold.

Skrevet (endret)

Det er ikke nødvendig med høyesterett. JA, DET ER SEKSUELL TRAKASSERING. Det er ikke noe å diskutere en gang. Du kan ikke bare klaske noen på rumpa. Tenk om en mannlig kollega klapset en annen mann på rumpa? Hadde det vært innafor? Nei. Han hadde nok ikke syntes noe om det. Hvorfor er det så vanskelig å forstå? Ikke grafs på kollegaene dine? Rumpe er nei-sone.

Endret av Chiyo
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at det er greit å få slått fast hvor grensen for hva som er akseptabelt går, og jeg regner med at hun vinner. Hvis ikke blir det å regne som grønt lys for rumpeklapsing og tafsing, og det er det vel egentlig få som synes er greit nå i 2020.

• Liker 5
Skrevet

Nå er det snart slik at menn blir livredd for å ta kontakt med damer, de blir krenket,og ser på enhver mann som potensiell voldtektsforbryter....utifra hva kvinnene skriver her,så skal vi menn jammen trå ekstremt varsomt,gjør en liten feil,så risikerer du at dama blir ufør pga din oppførsel. Hvor er det normale sunne bondevettet til folk blitt av? Klarer virkelig ikke folk å sette seg i respekt,og si klart ifra hva som er akseptabelt og ikke, uten at de skal løpe til rettsinstanser pga krenkelse og dårlige vurderinger gjort av en del menn? SKJERP DERE!

Skrevet
ludden skrev (20 minutter siden):

Nå er det snart slik at menn blir livredd for å ta kontakt med damer, de blir krenket,og ser på enhver mann som potensiell voldtektsforbryter....utifra hva kvinnene skriver her,så skal vi menn jammen trå ekstremt varsomt,gjør en liten feil,så risikerer du at dama blir ufør pga din oppførsel. Hvor er det normale sunne bondevettet til folk blitt av? Klarer virkelig ikke folk å sette seg i respekt,og si klart ifra hva som er akseptabelt og ikke, uten at de skal løpe til rettsinstanser pga krenkelse og dårlige vurderinger gjort av en del menn? SKJERP DERE!

Jeg kjenner ingen menn, hverken eldre eller yngre, som på noen måte er blitt redde for å ta kontakt med damer, trolig fordi de mestrer å kommunisere med kvinner på normalt vis, og forstår hva som er akseptabel oppførsel uten at noen har måttet fortelle dem det eksplisitt. De forstår at tafsing, kiling og rumpeklapsing og eventuelle seksuelle hentydninger er en idiotisk måte å forsøke å skape kontakt til andre mennesker på. Jeg lurer seriøst på hvor lav IQ eventuelt hvor dårlig sosial kompetanse man må ha om man på grunn av slike saker blir «redd» for å ta kontakt med damer.

• Liker 7
Skrevet
Alivamale skrev (17 minutter siden):

Jeg kjenner ingen menn, hverken eldre eller yngre, som på noen måte er blitt redde for å ta kontakt med damer, trolig fordi de mestrer å kommunisere med kvinner på normalt vis, og forstår hva som er akseptabel oppførsel uten at noen har måttet fortelle dem det eksplisitt. De forstår at tafsing, kiling og rumpeklapsing og eventuelle seksuelle hentydninger er en idiotisk måte å forsøke å skape kontakt til andre mennesker på. Jeg lurer seriøst på hvor lav IQ eventuelt hvor dårlig sosial kompetanse man må ha om man på grunn av slike saker blir «redd» for å ta kontakt med damer.

Det som er akseptabel oppførsel for noen,er uakseptabelt for andre,dette burde du skjønt.....det er jo nettopp der problemet ligger,at litt for mange skjønner ikke at folk har forskjellige grenser.Du er vel ikke en fasit for andre kvinner??

Skrevet
ludden skrev (32 minutter siden):

Det som er akseptabel oppførsel for noen,er uakseptabelt for andre,dette burde du skjønt.....det er jo nettopp der problemet ligger,at litt for mange skjønner ikke at folk har forskjellige grenser.Du er vel ikke en fasit for andre kvinner??

Du mener altså at det er en så stor andel kvinner som liker dette, at det bør være allment akseptert at man som kunde kan følge etter kvinnelige ansatte i bedriften og kile dem, og som sjef klapse dem på rumpen? Hvorfor driver ikke disse mennene med slik «vennskapelig» kiling og berøring av mannlige ansatte/kolleger? Sikkert noen av dem som liker å bli tatt på også.

Ser for meg at som kunde av en elektriker at vedkommende ikke hadde satt pris på at jeg fulgte etter ham og plutselig overrasket ham ved å kile ham i midjen når han prøvde å arbeide i huset mitt.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Galdhøpiggen skrev (På 13.12.2020 den 18.55):

Rart dette kan gå helt til høyesterett, det er jævla unødvendig å klapse ei jente på rumpa, men at det skal gi ho så til de grader psykiske problemer så ho flere ganger har fått sykemelding og nå når helt til høyesterett... 

Jaja slik er verden blitt... 

https://www.tv2.no/nyheter/11830138/

ALT_ FOR_PENGER 

edit: leste saken, og jeg forstår hvorfor det går til høyesterett - det er jo for å få ett endelig svar, på hva som er greit og ikke greit på en arbeidsplass når det gjelder både fysisk og psykisk kontakt/tilnærmelser som kan, for "offeret" oppleves som seksuell trakassering. Og i dagens samfunn så har det seg dessverre slik - at mannfolk flest eier såpass lite sosiale antenner, at dem ikke forstår at det ikke er OK å klapse ei kvinnelig kollega på rumpa. Det må altså inn med te-skje.

Men at hun har fått alvorlige psykiske problemer etter hendelsene som er beskrevet i artikkelen, er for meg... Overvurdert for at offeret skal få mer i oppreisning når saken er avsluttet. Du skal ikke se borti fra at hun blir relativt "rik" etter denne saken er ferdig i retten.  Mange jenter og kvinner tar også utnyttelse av dette i rettssystemet, bare så det også er sagt. 

Gamle sjefen min klapsa meg på rumpa ved flere anledninger  når vi hadde firmafest, det er IKKE greit. Men jeg har ikke fått varige men av det, men jeg har varig mistet all respekt for han og hans profesjonalitet.  

Endret av Rosatoast
Skrevet
Alivamale skrev (54 minutter siden):

Du mener altså at det er en så stor andel kvinner som liker dette, at det bør være allment akseptert at man som kunde kan følge etter kvinnelige ansatte i bedriften og kile dem, og som sjef klapse dem på rumpen? Hvorfor driver ikke disse mennene med slik «vennskapelig» kiling og berøring av mannlige ansatte/kolleger? Sikkert noen av dem som liker å bli tatt på også.

Ser for meg at som kunde av en elektriker at vedkommende ikke hadde satt pris på at jeg fulgte etter ham og plutselig overrasket ham ved å kile ham i midjen når han prøvde å arbeide i huset mitt.

Jeg tviler sterkt på at kunder og andre gjør slik på totalt ukjente damer,det er jo ikke det jeg snakker om. Om kunder følger etter ukjente kvinner og klår på dem,så er jo det straffbart. Jeg snakker om kollegaer...og folk som kjenner hverandre,nå tåler dere ikke en dritt lenger,alle blir krenket for alt mulig. En del av dere blir til og med krenket på vegne av andre.

Skrevet (endret)
ludden skrev (11 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at kunder og andre gjør slik på totalt ukjente damer,det er jo ikke det jeg snakker om. Om kunder følger etter ukjente kvinner og klår på dem,så er jo det straffbart. Jeg snakker om kollegaer...og folk som kjenner hverandre,nå tåler dere ikke en dritt lenger,alle blir krenket for alt mulig. En del av dere blir til og med krenket på vegne av andre.

Denne saken omhandler også kunder som har fulgt etter og klådd på denne kvinnelige ansatte.

Jeg aner ikke hvor gammel du er som mener dette på et tidspunkt har vært en helt normal omgangsform med ens ansatte eller kolleger. Jeg nærmer meg femti, og har ikke på noe tidspunkt hatt opplevelsen av at dette er noe som har vært vanlig og verdsatt  i profesjonelle arbeidsforhold. Hverken min far eller mine bestefedre har som direktører gått rundt og tafset og klappet på sine kvinnelige ansatte, men har vært opptatt av å ha et profesjonelt forhold til samtlige ansatte på arbeidsplassen. Det er da ikke så vanskelig å la være å ta på sine ansatte/kolleger?

Endret av Alivamale
  • Liker 5
Skrevet
ludden skrev (14 minutter siden):

Jeg snakker om kollegaer...og folk som kjenner hverandre,nå tåler dere ikke en dritt lenger,alle blir krenket for alt mulig. En del av dere blir til og med krenket på vegne av andre.

Noen menn blir også tydeligvis krenket når kvinner sier ifra. Dere tåler jo ikke en dritt lenger selv? En del av dere blir tydeligvis til og med krenket på andre menns vegne av dette.

• Liker 4
Skrevet

På tide!

Når jeg er i denne posituren er jeg i dyp konsentrasjon. Jeg tror det er hovedgrunnen. 

Pirk en mann på ryggen mens han driver med omfattende hodearbeid så skal man se at han ikke blir så ‘begeistret’. Kanskje han tenker i retning ‘unødvendig’? 

Er det virkelig så rart at noen hater å bli forstyrret mens de jobber? 🙈 at de skal fokusere på en mann, som det finnes 3 3-4 milliarder av i verden? Det er jo som om menn tror de er den eneste mannen i verden. Sist jeg sjekket er ca annenhver jeg ser menn, så jeg synes ikke det er noe stort å lage nummer ut av. 

Nesten som at slike menn ble født i går! Umulig å forholde seg til for det eneste de forstår er raseri og grensesetting. 

Skrevet
Alivamale skrev (11 minutter siden):

Denne saken omhandler også kunder som har fulgt etter og klådd på denne kvinnelige ansatte.

Jeg aner ikke hvor gammel du er som mener dette på et tidspunkt har vært en helt normal omgangsform med ens ansatte eller kolleger. Jeg nærmer meg femti, og har ikke på noe tidspunkt hatt opplevelsen av at dette er noe som har vært vanlig og verdsatt  i profesjonelle arbeidsforhold. Hverken min far eller mine bestefedre har som direktører gått rundt og tafset og klappet på sine kvinnelige ansatte, men har vært opptatt av å ha et profesjonelt forhold til samtlige ansatte på arbeidsplassen. Det er da ikke så vanskelig å la være å ta på sine ansatte/kolleger?

Artig å vite at du vet at verken din far eller bestefar tafset på damene 🙂 det var dagens 🙂

Skrevet
Knirke skrev (På 13.12.2020 den 19.17):

De "normale" damene kjenner vel klapseren godt og har gitt inntrykk av at de synes det er greit? Det kan så være, men de må faktisk falle inn under kategorien unntak heller enn regelen for normal oppførsel på en arbeidsplass.

Normalen kan jo ikke være at man kan tafse på hva og hvem man vil, og så er det opp til mottakeren å si nei. I så fall skal jeg begynne å grafse på ballene til alle menn jeg hilser på istedenfor å ta dem i hånda. Hvis de sier det ikke er greit så kaller jeg dem pripne og lettkrenkede. 

Så å grafse ei dame på musa og et klaps på rompa er samme for deg? 

Er selvfølge at menn over 15 ikke klapser damer på rompa. Hvor i all verden skjer dette?

De menn som gjør dette på fremede / og da ikke får tredd en vaker rumpe opp i nesa er en så marginal gruppe at temaet egentlig er totalt uten interesse. 

I dagens Norge er sjovenisme i fordekt som krenka i ferd med å ødelegge all normal seksuell adferd. Kvinner skal snart behandles som koronavirus om denne trenden får forsette 

Skrevet
ludden skrev (3 minutter siden):

Artig å vite at du vet at verken din far eller bestefar tafset på damene 🙂 det var dagens 🙂

Det sier vel mer om deg og miljøet du vanker i at du tenker at dette har vært helt vanlig blant menn. 😊

• Liker 6
Skrevet
Alivamale skrev (24 minutter siden):

Det sier vel mer om deg og miljøet du vanker i at du tenker at dette har vært helt vanlig blant menn. 😊

Det sier vel sitt om deg og din familie også, at du vet hvordan din far og bestefar opptrådte overfor alle kvinner? 🙂

Skrevet
ludden skrev (26 minutter siden):

Det sier vel sitt om deg og din familie også, at du vet hvordan din far og bestefar opptrådte overfor alle kvinner? 🙂

Sikker kan jeg jo ikke være, men finner det usannsynlig ut fra  deres personlighet og holdningene de utviste om andre mennesker og det kvinnesynet de forfektet, at samtlige av de tre var dr Jekyll/mr Hyde-typer som hadde én personlighet «privat», og en bavianaktig oppførsel på arbeid. 🤔

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...