Gå til innhold

Ble klapset på rumpa, ender i høyesterett

Anbefalte innlegg

Skrevet
ludden skrev (1 time siden):

. Jeg snakker om kollegaer...og folk som kjenner hverandre,nå tåler dere ikke en dritt lenger,alle blir krenket for alt mulig.

Jeg er nysgjerrig på om du synes det er innenfor, og vanlig i dine kretser, å klapse kjærestene til kompis/bror på rumpen også? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alivamale skrev (15 timer siden):

Jeg er nysgjerrig på om du synes det er innenfor, og vanlig i dine kretser, å klapse kjærestene til kompis/bror på rumpen også? 

Hvis du følger med,så burde du sett at jeg aldri har skrevet at det er vanlig å klapse kjærestene til kompis bror på baken,hvor i alle dager har du lest det?? Greit at du tolker ting slik du ønsker,så kan du også selv tolke ting slik at du blir krenket....akkurat slike som deg,som mistolker alt i verste mening,det er de som alltid blir krenket,både på egne og andres vegne. 

Skrevet
Alivamale skrev (15 timer siden):

Sikker kan jeg jo ikke være, men finner det usannsynlig ut fra  deres personlighet og holdningene de utviste om andre mennesker og det kvinnesynet de forfektet, at samtlige av de tre var dr Jekyll/mr Hyde-typer som hadde én personlighet «privat», og en bavianaktig oppførsel på arbeid. 🤔

Ok,du var sikker på det i et tidligere innlegg,nå kan du ikke være sikker......det var egentlig godt å lese. Blir skeptisk hvis ei dame vet ALT om hvordan far og bestefar oppfører seg mot kvinner. Det høres ikke bra ut.

Skrevet (endret)
ludden skrev (8 timer siden):

Hvis du følger med,så burde du sett at jeg aldri har skrevet at det er vanlig å klapse kjærestene til kompis bror på baken,hvor i alle dager har du lest det?? Greit at du tolker ting slik du ønsker,så kan du også selv tolke ting slik at du blir krenket....akkurat slike som deg,som mistolker alt i verste mening,det er de som alltid blir krenket,både på egne og andres vegne. 

Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor ikke, all den tid du gir inntrykk av at du synes det er en akseptabel og artig omgangsform på jobb, og at det i følge din påstand finnes mengder av kvinner som liker denne formen for kommunikasjon? Derfor er jeg nysgjerrig på hvorfor du ikke klapser kvinner i din nære omgangskrets på rumpen, siden du mener det ikke bør oppfattes som trakasserende og at det ikke er ment som seksuell oppmerksomhet. Du må ikke være så hårsår når noen stiller deg spørsmål. Her er det du som feiltolker, når du tror nysgjerrighet er et uttrykk for en følelse av å være krenket.

Endret av Alivamale
  • Liker 5
Skrevet

Tok meg tid til å lese artikkelen. Her er det ikke snakk om bare et klaps på rumpa. Her er det mannlige kunder i bedriften som har fulgt etter en kvinnelig ansatt og tafset. Hun er blitt kilt, tatt på OG klapset på rumpa. Vi snakker heller ikke om engangstilfelle. Denne saken er fullt berettiget i rettssystemet. 

• Liker 3
Skrevet
Alivamale skrev (37 minutter siden):

Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor ikke, all den tid du gir inntrykk av at du synes det er en akseptabel og artig omgangsform på jobb, og at det i følge din påstand finnes mengder av kvinner som liker denne formen for kommunikasjon? Derfor er jeg nysgjerrig på hvorfor du ikke klapser kvinner i din nære omgangskrets på rumpen, siden du mener det ikke bør oppfattes som trakasserende og at det ikke er ment som seksuell oppmerksomhet. Du må ikke være så hårsår når noen stiller deg spørsmål. Her er det du som feiltolker, når du tror nysgjerrighet er et uttrykk for en følelse av å være krenket.

Greit at du stiller spørsmål,men håpløst å diskutere med ei som drar frem meninger som jeg ikke har ytret. Nettopp slike som deg, som tillegger menn helt andre intensjoner og meninger gjør jo til at mange av dere påstår hele tiden at dere er krenket. Når en ikke evner å forstår andre menneskers tanker og intensjoner,da blir det mange krenka folk.Jeg har aldri påstått at det er en artig omgangsfrom på jobb,men du tolker det dithen. Tror de fleste ikke vi ha slike som deg som kollega,og det tryggeste for din del,for å unngå noen krenkelse er vel å jobbe på egenhånd.Kollegaer av deg skal hvertfall være uhyre forsiktig med omgangsform, og helst unngå å spøke for mye. Lettkrenkede folk er ikke de mest ålreite å ha som kolleger, må veie alt en sier og gjør ellers blir det sikkert en sak for sjefen eller forbundet. 

Skrevet (endret)
ludden skrev (57 minutter siden):

Greit at du stiller spørsmål,men håpløst å diskutere med ei som drar frem meninger som jeg ikke har ytret. Nettopp slike som deg, som tillegger menn helt andre intensjoner og meninger gjør jo til at mange av dere påstår hele tiden at dere er krenket. Når en ikke evner å forstår andre menneskers tanker og intensjoner,da blir det mange krenka folk.Jeg har aldri påstått at det er en artig omgangsfrom på jobb,men du tolker det dithen. Tror de fleste ikke vi ha slike som deg som kollega,og det tryggeste for din del,for å unngå noen krenkelse er vel å jobbe på egenhånd.Kollegaer av deg skal hvertfall være uhyre forsiktig med omgangsform, og helst unngå å spøke for mye. Lettkrenkede folk er ikke de mest ålreite å ha som kolleger, må veie alt en sier og gjør ellers blir det sikkert en sak for sjefen eller forbundet. 

Jeg forstår ikke hva jeg har skrevet som gjør at du kan påstå dette. Du må gjerne korrigere meg, men jeg har tolket det dithen at du synes at man skal tåle å bli klapset i baken på arbeid, og ikke gjøre det til en sak. Du har sagt at det det finnes kvinner som liker dette, og at det av den grunn  er forvirrende og vanskelig som mann å vite hvordan man skal opptre overfor kvinner.

Jeg er nysgjerrig på hva yrket ditt er, siden du går ut fra at jeg er vanskelig som person i mitt. Jeg tror vi har grunnleggende forskjellige utgangspunkt for hva som er profesjonell oppførsel.  

Jeg trives i mitt arbeidsmiljø der jeg ikke er regnet som vanskelig eller «lettkrenket» å forholde seg til. Menn i mitt arbeidsmiljø virker ikke å ha problemer med å forholde seg til kvinner. Jeg tror at det har noe med utdannelsesnivå og evne til refleksjon å gjøre.

Endret av Alivamale
  • Liker 2
Skrevet

Menn skjønner ikke problemet for det er så ufattelig givende for dem, og det er jo bare et klaps. Ikke sant? Bare et uskyldig lite klaps. Ikke noe å ta på vei for. 

De gangene jeg har gjort tilsvarende mot menn har de eksplodert i sinne. Det var plutselig ikke så kult lenger når de ikke er AKTØREN selv. Da er det plutselig heeeeeeelt annerledes. Da skal man se stygge scener av raseri. 

Menn er så teite ... de forstår ikke generelle prinsipper. 

• Liker 1
Skrevet
Guri-Guri skrev (11 minutter siden):

Menn skjønner ikke problemet for det er så ufattelig givende for dem, og det er jo bare et klaps. Ikke sant? Bare et uskyldig lite klaps. Ikke noe å ta på vei for. 

De gangene jeg har gjort tilsvarende mot menn har de eksplodert i sinne. Det var plutselig ikke så kult lenger når de ikke er AKTØREN selv. Da er det plutselig heeeeeeelt annerledes. Da skal man se stygge scener av raseri. 

Du går altså rundt å klapser menn på rumpa?

Jeg tviler på at særlig mange menn anser dette problematisk, men de finnes nok. Det er nok verre for kvinner da denne oppførselen er mer truende for kvinner og oppleves nok mer krenkende for dem.

Skrevet

Jeg ble klapset på rompa av en tilfeldig voksen mann på vei ut av t-banen midt på lyse dagen, og han slo meg så hardt at det lagde så høy lyd at alle i vognen må ha hørt det og det svei i kanskje 40 minutt og jeg fikk et rødt merke på rompeballen. Ringte faktisk politiet som fant han og anmeldte, men det ble henlagt på bevisets stilling. Bra å lese at dette faktisk blir tatt seriøst.

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, media said:

Jeg ble klapset på rompa av en tilfeldig voksen mann på vei ut av t-banen midt på lyse dagen, og han slo meg så hardt at det lagde så høy lyd at alle i vognen må ha hørt det og det svei i kanskje 40 minutt og jeg fikk et rødt merke på rompeballen. Ringte faktisk politiet som fant han og anmeldte, men det ble henlagt på bevisets stilling. Bra å lese at dette faktisk blir tatt seriøst.

Var ikke vitner og blåmerke nok bevis? Uff, jeg blir sinna, stor klem fra meg 💜

Skrevet
On 12/18/2020 at 3:44 AM, ludden said:

Nå er det snart slik at menn blir livredd for å ta kontakt med damer, de blir krenket,og ser på enhver mann som potensiell voldtektsforbryter....utifra hva kvinnene skriver her,så skal vi menn jammen trå ekstremt varsomt,gjør en liten feil,så risikerer du at dama blir ufør pga din oppførsel. Hvor er det normale sunne bondevettet til folk blitt av? Klarer virkelig ikke folk å sette seg i respekt,og si klart ifra hva som er akseptabelt og ikke, uten at de skal løpe til rettsinstanser pga krenkelse og dårlige vurderinger gjort av en del menn? SKJERP DERE!

Trå varsomt? Gjøre én liten feil?

I hvilken verden er det å slå noen - man ikke engang er venn med - på rumpa og forfølge dem, en LITEN FEIL?

Herregud. Jeg har pleid å plukke opp damer på byen og ta dem med hjem for skikkelig røff sex, men selv om jeg slår rumpa til den lyser rødt på soverommet, kaller henne ting og gjort generelt ugudelige ting med dem - selv jeg vet at uønsket seksuell trakassering er på tryne. Ikke bare er det fullstendig respektløst og grenser til overgrep, men vitner også om et patetisk individ.

Skjerp deg. 

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk og brukerdebatt. Elaine Marley, mod.

Gjest Symfonia
Skrevet

Høyesterett har gjort et par viktige avklaringer.

For det første, er det slått fast at vurderingen av seksuell trakassering er objektiv i den forstand at det ikke er avgjørende hvordan den subjektivt er blitt oppfattet av den som påstår seg krenket. Spørsmålet blir hvordan en vanlig fornuftig person i samme situasjon ville ha oppfattet oppførselen.

Den andre avklaringen går ut på at det er satt en slags nedre grense for hva slags apestreker som regnes som seksuell trakassering (i likestillingslovens forstand). Det betyr at det skal ganske lite griseprat eller tafsing til før man er over grensen for straff.

Begge deler er viktige avklaringer.

Skrevet
ludden skrev (På 18.12.2020 den 6.14):

Jeg snakker om kollegaer...og folk som kjenner hverandre,nå tåler dere ikke en dritt lenger,alle blir krenket for alt mulig. En del av dere blir til og med krenket på vegne av andre.

Hvorfor skal andre menn bestemme hva jeg som kvinne skal tåle? Jeg eier vel og har råderett over egen kropp?

Det er ingen som skal fortelle meg hvor mine grenser går. Det er min kropp, og ingen har rett til å ta seg til rette uten samtykke.

• Liker 5
Gjest Symfonia
Skrevet
Uatskillelig skrev (11 minutter siden):

Hvorfor skal andre menn bestemme hva jeg som kvinne skal tåle? Jeg eier vel og har råderett over egen kropp?

Det er ingen som skal fortelle meg hvor mine grenser går. Det er min kropp, og ingen har rett til å ta seg til rette uten samtykke.

Det er loven som bestemmer hva du må tåle.  Og etter den siste høyesterettsdommen (avsagt for to dager siden)  er terskelen for straffbar trakassering satt veldig lavt - mye lavere enn det som i årevis er blitt godtatt som ok oppførsel, bl.a. i politiet.

Skrevet

Fint at hun valgte å kjøre denne saken hele veien. De alle fleste skjønner at den typen oppførsel er uakseptabel.

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Tenker det er veldig greit å ha dette klarlagt. 

Da kan arbeidsplasser ha en plakat oppe som viser hva som ikke er lov å gjøre. Det er lett å tråkke feil, eller havne i situasjon med å bli tafset på om det ikke er klare regler for hva som er utenfor lov. 

Skrevet
Guri-Guri skrev (På 19.12.2020 den 10.25):

Det var rare menn, jeg liker godt å få klapps på rumpa av damer, hadde aldri blitt sint og irritert på det. Jeg svarer bare med å gjøre det samme tilbake 😛

Tror 999 av 1000 menn liker det 👍 tror du har vært ekstremt uheldig med hvilke menn du har gjort det på 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...