Gå til innhold

Går det an?

Anbefalte innlegg

Gjest tragisk
Skrevet

Jeg tok meg en tur på byen sammen med noen venner, som jeg gjør ca to ganger i mnd.

Nå tuller jeg ikke: Jeg tok meg 4 pils før jeg dro ut, en pils og to drinker ute.

Etter en liten stund dro vi for å kjøpe oss mat. og så sto vi og pratet med kjentfolk, gikk innom flere puber hvor jeg ikke drakk noe, for jeg kjente på meg at noe var galt.

Jeg gikk ut, følte meg dårlig, så jeg ville hjem. Plutselig bare datt jeg sammen, spydde som en gris og fikk pusteproblemer. Noen så det, og fikk meg på sykehuset. Der mistenkte de matforgiftning, helt til de fant ut at promillen var på over 3! GÅR DET AN!???

Har aldri drukket så lite som den kvelden!

Men det verste av alt er at jeg nå er samtaleemne på hele denne plassen (et stort tettsted) og lokalavisen skriver om ting som skjer i helgene. de nevner ikke navn, men alle skjønte jo at det var meg!

Jeg skjemmes som fy! Jeg er 27 år, og har ei datter på 4 år. Lyst til å legge meg ned og grine og mure meg inne. Jeg trenger grasalt med kjeft, skulle vært fengslet for utrolig teit oppførsel, og jeg skjemmer ut ungen.

Ingen på min alder gjør sånt! Hører fjortistiden til!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

merkelig, du drakk da ikke så mye? 5 pils og 2 drinker = over 3 i promille? :klø:

Skrevet

Hvis du har/hadde en eller annen lidelse som gjør at du ikke bryter ned alkoholen i normal hastighet går det KANSKJE an. Hvis du hadde tatt smertestillende eller annen medisin som bidrar til at leveren allerede har full jobb med å bryte ned andre stoffer enn alkohol går det også an.

Ellers vet jeg at det går an å gjøre latterlige feil ved måling av promille - hvilken metode ble brukt, og hvilken type personlell utførte målingen? Men om du var så dårlig pga alkoholen stemmer nok promillen.

Skrevet

Eller det kan ha vært noen som har puttet ting i drinken din. Vet ikke om sykehuset sjekket denne muligheten eller kun avfeide deg som nok en drukkenbolt (sier ikke at du er det!!)?

Skrevet

Jeg har ingen lidelse, frisk som en fisk, ikke tatt en tablett på månedsvis. Ikke paracet en gang.

Hvem som utførte målingen vet jeg ikke, men det var en sykepleier som tok selve prøven.

Kan godt hende noen puttet noe i drinken. aner ikke om de sjekket det. Men jeg tror nok at de anså meg som overstadig beruset. De kikket ikke på meg omtrent

Skrevet

Du må ha fått noe i drinken, det kan skje overalt. Kanskje noen gjorde det for gøy eller for å se hvordan du reagerte, jeg vet ikke. Uansett er det utrolig stygt, og skremmende.

:klem:

Skrevet

Om vennene dine vil bekrefte historien din synes jeg du bør kontakte lokalavisen for å gi din utgave av historien.

Kontakt også sykehuset og spør hva de bygger sin teori på om at du hadde 3 i promille. Ble det tatt blodprøve av deg?

Skrevet

huff, synes det er veldig skremmende...

Men å gå til lokalavisen og sånt er ikke meg. De får heller tro hva de vil, så får jeg gå rundt som en alkis av en småbarnsmor :(

Det ble tatt endel prøver, men hvilke de tok fikk jeg ikke svar på. Enda jeg spurte.

En dag blir det vel glemt, og da kan jeg vise meg ute igjen. Har familie som kan komme med mat på døren...

Skrevet
Jeg skjemmes som fy! Jeg er 27 år, og har ei datter på 4 år. Lyst til å legge meg ned og grine og mure meg inne. Jeg trenger grasalt med kjeft, skulle vært fengslet for utrolig teit oppførsel, og jeg skjemmer ut ungen.

Ingen på min alder gjør sånt! Hører fjortistiden til!

Hvorfor i alle verden skjemmes du?! :overrasket: Hadde du gjort det om du rett og slett var syk og ikke hadde drukket i det hele tatt?! Nei, ingen grunn til å skjemmes. Noen ganger blir man syk og da skjer slikt - helt normalt. Hvilken teit oppførsel snakker du om? At du ble dårlig? At du kastet opp? :overrasket: Dette høres da ikke "fjortistiden" til om det er slik du beskriver at du inntok 4 pils og ble dårlig?

Nei, slapp av. Hadde kanskje vært interessant for deg å vite hva som gjorde at du fikk slik høyt utslag på promilleinnholdet - bortsett fra det ville jeg lagt det bak meg.

:)

Skrevet

Skjemmes fordi alle andre tror noe annet da vet du. Vet jo at det ikke var teit og sånt. Men tror du ikke det føles sånn da?

Det går seg sikkert til etterhvert. men ikke noe gøy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...