AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Har bladd en del i profiler på datingapper, dvs profiler tilhørende damer på ca 40 år. Det som er gjennomgangsmelodien er at de søker menn som er "handy" og (min favoritt) "ikke redd for å ta i et tak". Ønsker de egentlig en vaktmester / pappa som kan ta seg av dem og ordne praktiske ting? Må man ha yngre dame hvis man ønsker kjærlighet? Dette er damer som ikke er kommet i overgangsalderen, skulle jo tro de fortsatt kan få følelser annet enn et ønske om en husslave 😱 Anonymkode: eb583...bb3 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har bladd en del i profiler på datingapper, dvs profiler tilhørende damer på ca 40 år. Det som er gjennomgangsmelodien er at de søker menn som er "handy" og (min favoritt) "ikke redd for å ta i et tak". Ønsker de egentlig en vaktmester / pappa som kan ta seg av dem og ordne praktiske ting? Må man ha yngre dame hvis man ønsker kjærlighet? Dette er damer som ikke er kommet i overgangsalderen, skulle jo tro de fortsatt kan få følelser annet enn et ønske om en husslave 😱 Anonymkode: eb583...bb3 Ok, så for damer over overgangsalderen, mister følelser og vil ha slaver. At de ønsker kjærlighet er da selvsagt, hvis ikke hadde de bare ringt en håndtverker om det kun var den type behov, ikke meldt seg inn i en dateapp. Menn er fine til sex og kos, men ellers så er det greit med en som har noe å tilby som hun ønsker. Man må da få lov å ha preferanser. Yngre damer foretrekker yngre menn, ikke gamle menn som er redd for å måtte "ta i et tak" (som du skriver). Anonymkode: efcaa...8fe 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, så for damer over overgangsalderen, mister følelser og vil ha slaver. At de ønsker kjærlighet er da selvsagt, hvis ikke hadde de bare ringt en håndtverker om det kun var den type behov, ikke meldt seg inn i en dateapp. Menn er fine til sex og kos, men ellers så er det greit med en som har noe å tilby som hun ønsker. Man må da få lov å ha preferanser. Yngre damer foretrekker yngre menn, ikke gamle menn som er redd for å måtte "ta i et tak" (som du skriver). Anonymkode: efcaa...8fe Synes du det hadde vært helt i orden om menn søkte damer som ikke er redd for å gjøre husarbeid da? Det tviler jeg på, så hvorfor skal det liksom være greit andre veien? Anonymkode: eb583...bb3 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har bladd en del i profiler på datingapper, dvs profiler tilhørende damer på ca 40 år. Det som er gjennomgangsmelodien er at de søker menn som er "handy" og (min favoritt) "ikke redd for å ta i et tak". Ønsker de egentlig en vaktmester / pappa som kan ta seg av dem og ordne praktiske ting? Må man ha yngre dame hvis man ønsker kjærlighet? Dette er damer som ikke er kommet i overgangsalderen, skulle jo tro de fortsatt kan få følelser annet enn et ønske om en husslave 😱 Anonymkode: eb583...bb3 Vel, jeg levde med en skikkelig slappfisk av en mann og det føltes som å ha et ekstra barn i hus. Jeg kunne fint ha brukt et uttrykk som «ta i et tak». Men i det legger jeg bare en forventning om at man bidrar 50/50 med ting som skal gjøres. Anonymkode: 132cd...974 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes du det hadde vært helt i orden om menn søkte damer som ikke er redd for å gjøre husarbeid da? Det tviler jeg på, så hvorfor skal det liksom være greit andre veien? Anonymkode: eb583...bb3 En selvfølge at damer gjør husarbeid og menn utearbeid! Anonymkode: 2bb9f...cff
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Synes du det hadde vært helt i orden om menn søkte damer som ikke er redd for å gjøre husarbeid da? Det tviler jeg på, så hvorfor skal det liksom være greit andre veien? Anonymkode: eb583...bb3 Det synes jeg faktisk er helt greit. Dersom det er det en mann ønsker så må det da være helt greit at han er åpen om det slik at han kan finne seg en dame som faktisk synes det er greit med en slik rollefordeling i hjemmet. På den måten kan andre damer (meg selv inkludert) som ikke er tilhenger av en slik rollefordelig holde seg unna den mannen. Anonymkode: 6df12...a8c 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ønsker de egentlig en vaktmester / pappa som kan ta seg av dem og ordne praktiske ting? Nei, de ønsker en mann som er med og dra lasset. Utrolig mange ekteskap tar slutt på grunn av late menn. Anonymkode: a8ac0...c9c 8
Huffda Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har bladd en del i profiler på datingapper, dvs profiler tilhørende damer på ca 40 år. Det som er gjennomgangsmelodien er at de søker menn som er "handy" og (min favoritt) "ikke redd for å ta i et tak". Ønsker de egentlig en vaktmester / pappa som kan ta seg av dem og ordne praktiske ting? Må man ha yngre dame hvis man ønsker kjærlighet? Dette er damer som ikke er kommet i overgangsalderen, skulle jo tro de fortsatt kan få følelser annet enn et ønske om en husslave 😱 Anonymkode: eb583...bb3 Sannsynligvis kommer de rett ut av et forhold med en latsabb.. 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ok, så for damer over overgangsalderen, mister følelser og vil ha slaver. At de ønsker kjærlighet er da selvsagt, hvis ikke hadde de bare ringt en håndtverker om det kun var den type behov, ikke meldt seg inn i en dateapp. Menn er fine til sex og kos, men ellers så er det greit med en som har noe å tilby som hun ønsker. Man må da få lov å ha preferanser. Yngre damer foretrekker yngre menn, ikke gamle menn som er redd for å måtte "ta i et tak" (som du skriver). Anonymkode: efcaa...8fe Damer på ca. 40 er ikke over overgangsalderen. Anonymkode: f0e3b...1f2 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Handler vel om at kvinner som er selvstendig, handy og singel på den alderen kanskje har det såpass greit at dating ikke er så høyt prioritert som for kvinner som knapt klarer trekke været uten en mann ved sin side. Anonymkode: 7b3f9...84c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 Tenker det handler mye om å sikre alderdommen med noen som kan måke snø, ordne med ved og slikt. I 40-årene er forhold mer preget av symbiose enn hormoner. Hvor det er viktigst at en utfyller hverandre i gjøremål i hjemmet. Det er selvfølgelig fint å ha noen å drikke kaffe, og se på underholdningsprogram med også. Anonymkode: fe3e7...26f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 Det er vel bare fordi mange damer synes det er en fordel med en litt praktisk og handy mann. Det er jo ikke fordi vi bare vil ha en vaktmester eller håndverker. Jeg er veldig upraktisk dessverre, men jeg skaffer ikke en mann bare for å få praktisk hjelp. Det blir jo helt rart. Jeg vil gjerne ha et forhold med en mann jeg liker og passer sammen med, og det er jo en fordel om han også er litt praktisk og handy. Siden jeg er dårlig på sånt selv. Men det er jo ikke derfor jeg vil ha et forhold med en mann. Og vet du hva: Jeg er ferdig med overgangsalderen! Blir så lei av de teite fordommene om at damer som er kommet i eller er ferdig med overgangsalderen mister all interesse for sex og intimitet. Sånn er det ikke for mange av oss. Anonymkode: 6d629...813 1
youcancallmejune Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 Damen som skriver sånt vil nok bare forsikre seg om at hun ikke får en latmark som bare vil ligge på sofaen. Mange kvinner er jo ledige på torget nettopp fordi de harr forlatt menn som ikke hjalp til med noe som helst hjemme. 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes du det hadde vært helt i orden om menn søkte damer som ikke er redd for å gjøre husarbeid da? Det tviler jeg på, så hvorfor skal det liksom være greit andre veien? Anonymkode: eb583...bb3 Det er selvfølgelig helt i orden, har full forståelse for at en mann eller en kvinne ikke ønsker en rotekopp Anonymkode: efcaa...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #15 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En selvfølge at damer gjør husarbeid og menn utearbeid! Anonymkode: 2bb9f...cff Og hva om man bor i leilighet? Da skal dama gjøre alt husarbeid og mannen gjøre nada? Anonymkode: 1c617...857 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #16 Skrevet 13. desember 2020 1 minutt siden, youcancallmejune said: Damen som skriver sånt vil nok bare forsikre seg om at hun ikke får en latmark som bare vil ligge på sofaen. Mange kvinner er jo ledige på torget nettopp fordi de harr forlatt menn som ikke hjalp til med noe som helst hjemme. Det finner du fort ut på første date, ikke noe du trenger å nevne i en kontaktannonse og bare ende opp med å skremme bort de mannfolkene som faktisk kunne vært noe for deg. Enklere å lyve om sånne ting foran tastaturet enn når du får spm stilt face to face. Ved å skrive sånne ting fremstår man bare som en Tante Pose burugle. Den riktige mannen innfrir de kravene dine uansett så hvorfor ikke skrive hva DU kan tilby den som leser, og ikke hva du "skal ha" Anonymkode: 2338b...c0c 1
youcancallmejune Skrevet 13. desember 2020 #17 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finner du fort ut på første date, ikke noe du trenger å nevne i en kontaktannonse og bare ende opp med å skremme bort de mannfolkene som faktisk kunne vært noe for deg. Enklere å lyve om sånne ting foran tastaturet enn når du får spm stilt face to face. Ved å skrive sånne ting fremstår man bare som en Tante Pose burugle. Den riktige mannen innfrir de kravene dine uansett så hvorfor ikke skrive hva DU kan tilby den som leser, og ikke hva du "skal ha" Anonymkode: 2338b...c0c De risikerer mange bomdater i så fall. Da tror alle de late at her er det fritt fram. Hvis jeg var en godt voksen dame på leting etter en mann skulle jeg vært dønn ærlig om hva jeg ville ha. Jeg hadde ønsket kvalitet på det som trolig skulle bli det siste samlivet mitt, og fikk jeg ikke det kunne jeg levd helt fint alene. En mann med litt tak i har ingenting imot å stå på hjemme. Han liker det til og med. Jeg tror ikke på at han lar seg skremme bort av at en kvinne stiller krav. 1
Trolltunge Skrevet 13. desember 2020 #18 Skrevet 13. desember 2020 Hehehehe Jeg kan si mye bra om menn, men å ha en mann i livet av praktiske årsaker kan jeg ikke forstå meg på. Det er såpass krevende å ha og tilpasse seg en annen person hver dag at man må være rimelig hjelpesløs om man har partner av praktiske årsaker. Det er KUN emosjonell tilhørighet og emosjonelle behov for en person som kan veie opp for hva det koster/kreves å leve med en person vil jeg si. Jeg hadde likevel også ønsket meg en handy partner dersom jeg var singel. Nå lever jeg bra med en som ikke kan kalles handy, siden det er ham jeg elsker, men det hadde nok gjerne stått på "ønskeliste" om jeg var singel. Rett og slett fordi det er kjekkere med en partner det er litt tak i. Det sto vel på ønskelista før jeg traff min mann også, men slike ønskelister kaster nok de fleste fra seg om de virkelig faller for noen. Min kjære fikk en handy kone. Det hadde han nok ikke engang tenkt på å ha på ønskelista, men jeg tror han setter pris på det. Ikke for å ha vaktmester, men fordi det er kjekt at ting blir gjort. Jeg tror likevel han også er enig i at å ha en handy partner ikke veier opp for hva som kreves for å fungere i et forhold. Han setter ikke SÅ pris på at jeg er handy at han hadde levd med meg dersom det ikke var sterke emosjonelle bånd. Det hadde det ikke vært verdt! Det er jeg temmelig sikker på at det ikke er for kvinner heller. Ønske handy partner i utgangspunktet... ja klart det! Likevel nei, ikke kun for å ha en partner av praktiske årsaker. Det er det ikke verdt, det å 24/7 året rundt måtte tilpasse seg, ta hensyn og være omtenksom. Det MÅ følelser til, de riktige og gode, for at det å være i et forhold er verdt innsatsen et forhold krever. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #19 Skrevet 13. desember 2020 9 minutter siden, youcancallmejune said: De risikerer mange bomdater i så fall. Da tror alle de late at her er det fritt fram. Hvis jeg var en godt voksen dame på leting etter en mann skulle jeg vært dønn ærlig om hva jeg ville ha. Jeg hadde ønsket kvalitet på det som trolig skulle bli det siste samlivet mitt, og fikk jeg ikke det kunne jeg levd helt fint alene. En mann med litt tak i har ingenting imot å stå på hjemme. Han liker det til og med. Jeg tror ikke på at han lar seg skremme bort av at en kvinne stiller krav. Så hvis du ser en kontaktannonse hvor det står "skal ha en dame som kan å lage mat og som er glad i vaskekluten" så synes du det er kjempeflott Anonymkode: 2338b...c0c
youcancallmejune Skrevet 13. desember 2020 #20 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så hvis du ser en kontaktannonse hvor det står "skal ha en dame som kan å lage mat og som er glad i vaskekluten" så synes du det er kjempeflott Anonymkode: 2338b...c0c Nei, men jeg ville digget det hvis det stod "er handy og ønsker meg en dame som også er det". Jeg er nemlig svært handy og elsker å være sammen med en som også er det. Det er mye gøyere å gjøre ting sammen enn å gjøre dem alene, selv de kjedelige tingene som støvsuging og oppvask 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå