Gå til innhold

Masete foreldre, MÅ man prate hele tiden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVER gang jeg går ut døra er det nesten som de kommer løpende for å prate. At jeg går ut fra rommet mitt er ikke en invitasjon til å prate. Men det tror visst de. Er så lei. Jeg kan ikke gå på do i fred en gang. Er som de har planlagt hva de skal si neste gang jeg blir «synlig». Eller så står er bare der «eeeh eeeh» og prøver finne på noe å si. Blir helt kvelt.

Jeg har ikke noe tro på at dette blir bedre med årene, da de også er slik mot min søster som er voksen (hun er 25, bor fortsatt hjemme)

Er dette normalt????

Hilsen tenåring 

Anonymkode: 70aee...05b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldre vil snakke med barna sine, uansett alder. Sånn er det bare. 

Husk dette når du selv har tenåringer i hus 😁

Anonymkode: a339c...0a2

• Liker 3
Skrevet

Du skulle bodd med italienere du. De snakker til og med i søvne 😄

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det kan jo være at de føler at de  prate når du åpner døren, for at de ikke ser, eller får snakket med deg ellers? 

Foreldre slutter ikke å være foreldre selv om barna blir eldre, og for mange foreldre så kan det kanskje bli litt "tomt" når barna blir tenåringer, for da trekker mange seg litt unna foreldrene, og skal bli mere voksen og selvstendig.

Endret av Gibralfaro
  • Liker 2
Skrevet

Det høres jo bare ut som foreldre som ønsker å litt kontakt med barnet sitt. Det er jo ganske naturlig.

Har du prøvd å stikke snuta ut av rommet ditt, og faktisk tilbragt litt tid sammen med de i de siste?

Anonymkode: 38f0a...a83

• Liker 5
Skrevet

Altså, nå var jeg ute av rommet bare for å hente litt vann, og på denne turen har jeg fått spørsmål om jeg trenger penger, trenger jeg hjelp til å bli vekket i morgen tidlig, trenger jeg hjelp til å starte bilen (???)  trenger jeg bensin, trenger jeg hjelp til å ta av trekket på bilen, trenger jeg mat, og til slutt enda et spørsmål om jeg tenger penger, for til slutt dra på en kommentar som nesten var trygling om jeg kunne ta pengene deres

jeg svarer «nei, nei, nei, neeeeeei»

Jeg vil ikke ha noen ting, for da føler jeg at jeg skylder dem noe! Og det vil jeg ikke, har bare lyst til å være selvstendig!! Flytter heldigvis ut snart, for jeg fylte 18 forrige mnd 

ts

Skrevet

Høres ut som de er snille foreldre som bare er glade i deg og bryr seg om deg- og det er vel kanskje noe å være glad for? 

Anonymkode: 78f97...088

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså, nå var jeg ute av rommet bare for å hente litt vann, og på denne turen har jeg fått spørsmål om jeg trenger penger, trenger jeg hjelp til å bli vekket i morgen tidlig, trenger jeg hjelp til å starte bilen (???)  trenger jeg bensin, trenger jeg hjelp til å ta av trekket på bilen, trenger jeg mat, og til slutt enda et spørsmål om jeg tenger penger, for til slutt dra på en kommentar som nesten var trygling om jeg kunne ta pengene deres

jeg svarer «nei, nei, nei, neeeeeei»

Jeg vil ikke ha noen ting, for da føler jeg at jeg skylder dem noe! Og det vil jeg ikke, har bare lyst til å være selvstendig!! Flytter heldigvis ut snart, for jeg fylte 18 forrige mnd 

ts

Du er faktisk veldig heldig. Du innser det nok en dag, men nå er du jo fortsatt ung og tenåring. 😊 Har du faktisk fortalt dem at du syntes det blir for mye? De føler vel ekstra på det siden du skal flytte ut snart. De vil gjerne være til hjelp og vise at de er der for deg. 

Fortell hvordan du føler det angående pengene. At du føler skyld i å ta imot. At det ikke er penger som betyr noe sånn sett. 

De høres jo ut som foreldre som vil være der for barna sine 😊

Anonymkode: 261c2...f49

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...