AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Vi var sammen i nesten fem år, forlovet, men så gikk det skikkelig skeis i høst. Så mye at vi tenkte det var best å ta en pause, flytte fra hverandre, og få litt avstand. I dag fikk jeg vite fra en felles kjent at hun har funnet seg en ny. Vi to har ikke snakket sammen på to-tre uker, men vi hadde en sivilisert samtale den ene dagen, og litt kranglete den andre. Vedkommende er forøvrig en mann som hun har omtalt som "kompis" i alle årene vi var sammen. Jeg kjenner jeg er ekstra knust akkurat nå. Det er skikkelig ynkelig av en voksen mann som meg å føle seg så skuffet og bitter. Anonymkode: 73a7c...474 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Ja og så da? Anonymkode: 81f14...00a 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Det er da ikke ynkelig overhodet, det er helt normalt. Hvis dere hadde avtalt en pause vil jeg tro at det lå litt i luften en mulighet for at det kom til å ordne seg og at dere kom sammen igjen? Nå er liksom den muligheten borte. Jeg tror ikke jeg har møtt mange menn som ikke sørger etter ett brudd, på lik linje med kvinner. Anonymkode: b3120...d7d 18
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Jeg fant også en ny 2 mnd etter bruddet. Fikk litt inntrykk da han slo opp at han så på bruddet som en pause men. Jeg venter ikke på en mann. Vi var også sammen i fem år, og bruddet var ikke på overflata dramatisk. Sannheten er at jeg var veldig skuffet over ham og tom litt provosert over at han trodde det var sjans for å komme tilbake. Vet han har sørget over bruddet, det har jeg hørt av felles venner. Ville ikke blitt overraska om jeg hørte at han var knust, til og med. Men hvis du ikke holder på dama di, kan hun forsvinne. Anonymkode: 2c002...bcc 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Det går over, selv om det tar tid. Anonymkode: 77ccb...ce9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Forstår godt at det gjør vondt. Min eks fant seg også en ny ganske raskt etter bruddet, og det gjør ekstra vondt da. Men etter hvert vil du også finne en ny, og da blir det hele glemt. Anonymkode: 73a9e...ae1 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fant også en ny 2 mnd etter bruddet. Fikk litt inntrykk da han slo opp at han så på bruddet som en pause men. Jeg venter ikke på en mann. Vi var også sammen i fem år, og bruddet var ikke på overflata dramatisk. Sannheten er at jeg var veldig skuffet over ham og tom litt provosert over at han trodde det var sjans for å komme tilbake. Vet han har sørget over bruddet, det har jeg hørt av felles venner. Ville ikke blitt overraska om jeg hørte at han var knust, til og med. Men hvis du ikke holder på dama di, kan hun forsvinne. Anonymkode: 2c002...bcc Dessverre er dette ofte tilfellet. Det var slik for meg og eksen også, han begynte ikke å ta innover seg at vi virkelig hadde gjort det slutt selv et par måneder etter bruddet. Jeg begynte å prossessere det allerede den dagen vi startet å snakke om muligheten for at det ble brudd, hvilket var et par uker før vi til slutt bestemte oss. Han har tidligere opplevd kvinner som holder fast etter brudd og som forsøkte å overtale han til å prøve igjen, men jeg sa tydelig at det er ikke slik jeg fungwrer. Gjør vi det slutt, så er det slutt. Man kan ikke ta pause og forvente at den andre skal forbli i limbo fram til en innser at han/hun er den man virkelig vil ha, det gir ingen mening for meg.. Anonymkode: d0faa...a6f 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 De har nok holdt på en god stund Anonymkode: 293e9...f3c 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 Hun har gått videre, det må du bare respektere.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Funnet seg en ny eller dater noen? Det kan jo hende at hun bare dater, og det står jo hun i sin rett til. Jeg synes egentlig ikke noe om at felles kjente driver og sprer slikt til ekspartnere. Men det kan hende at din kompis egentlig tenkte det var greit å vite for deg, så du anser forholdet som over og også selv går videre. Anonymkode: 68659...db8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 Generelt, basert på egen erfaring og venner, så er det slik at når en dame er ferdig og går, så er hun helt ferdig. Damer prøver gjerne mye før det blir slutt. Selv gjorde jeg det, men når det da ble slutt, så var jeg ferdig. Det var først da eksen forstod alvoret, selv om jeg hadde sagt det i et år at dette ikke gikk. Jeg sørget over at det ikke gikk før sluttstreken ble satt, og etterpå var det bare en enorm lettelse å innse at det var over. Siden jeg var FERDIG så var jeg emosjonelt klar for å finne en ny, og det gjorde jeg kort tid etter. Jeg lar ikke kjærligheten vente bare fordi jeg nylig var ute av et forhold. Hun skylder deg ingenting, men skjønner det føles kjipt. Det blir bedre med tiden Anonymkode: 078b1...4e3 11
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 Ynkelig er du ikke, selvfølgelig er det sårt at hun har funnet en ny. antageligvis har hun slitt med følelsene en god stund før det ble slutt mellom dere. Forstår at det er vondt for deg. klem Anonymkode: 55d9a...a23 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Generelt, basert på egen erfaring og venner, så er det slik at når en dame er ferdig og går, så er hun helt ferdig. Damer prøver gjerne mye før det blir slutt. Selv gjorde jeg det, men når det da ble slutt, så var jeg ferdig. Det var først da eksen forstod alvoret, selv om jeg hadde sagt det i et år at dette ikke gikk. Jeg sørget over at det ikke gikk før sluttstreken ble satt, og etterpå var det bare en enorm lettelse å innse at det var over. Siden jeg var FERDIG så var jeg emosjonelt klar for å finne en ny, og det gjorde jeg kort tid etter. Jeg lar ikke kjærligheten vente bare fordi jeg nylig var ute av et forhold. Hun skylder deg ingenting, men skjønner det føles kjipt. Det blir bedre med tiden Anonymkode: 078b1...4e3 Det kan godt hende kvinner er mer ferdig når de går, og at de har tenkt på det lenge. Men jeg er litt usikker på om kvinner lettere går videre? Det har vært mye snakk om at menn lett finner en ny, også her på forumet. Mange klager over at menn er etablert på nytt raskt etter brudd. Og det virker som om mange kvinner dveler ved bruddet lenge. I mitt tilfelle ble jeg sammen med en mann som var separert. Det var hans kone som gikk, men hun har likevel taklet det svært dårlig at han traff en ny raskt. At man er den som går betyr ikke nødvendigvis at alt er bearbeidet. Jeg tror også mange kvinner tenker at de kan gå, og at mannen vil angre og savne henne. Mens menn tar dem mer på ordet. Etter min erfaring er TS' situasjon mer atypisk. Anonymkode: 68659...db8
Gjest Alterego666 Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 Det gjør vondt, og så går det -kanskje sakte- over.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 Kjærlighetssorgen er nok noe de fleste går igjennom uansett kjønn. Ikke alle forteller om det. Kvinner er gjerne mer åpen om det, men tror det er like vanlig (og nødvendig) hos menn. ❤️❤️❤️ Anonymkode: d9322...060 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Generelt, basert på egen erfaring og venner, så er det slik at når en dame er ferdig og går, så er hun helt ferdig. Damer prøver gjerne mye før det blir slutt. Selv gjorde jeg det, men når det da ble slutt, så var jeg ferdig. Det var først da eksen forstod alvoret, selv om jeg hadde sagt det i et år at dette ikke gikk. Jeg sørget over at det ikke gikk før sluttstreken ble satt, og etterpå var det bare en enorm lettelse å innse at det var over. Siden jeg var FERDIG så var jeg emosjonelt klar for å finne en ny, og det gjorde jeg kort tid etter. Jeg lar ikke kjærligheten vente bare fordi jeg nylig var ute av et forhold. Hun skylder deg ingenting, men skjønner det føles kjipt. Det blir bedre med tiden Anonymkode: 078b1...4e3 Akkurat samme for meg! Prøvd å prøvd i flere år å når man da vel tar steget så er man allerede ferdig. Anonymkode: 2ea9d...edf 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 Kjærlighetssorg er vondt uansett. Det tar tid, men så blir det bedre. Klem! Anonymkode: 5c479...ff3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 Pause er i mitt hode slutt. Pause er bare noe en sier for å holde den andre på gress. En idiotisk tilstand. Det har vært over helt siden dere flyttet fra hverandre Anonymkode: 0cb82...fd4 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 Har også fått forståelse for at pause betyr slutt. En x insisterte på at det var pause, ikke slutt, at det var masse potensiale oss i mellom og at vi hadde en så fin felles plattform, hun trengte bare litt rom og pause for å se ting klarere... Hun dro rett fra meg til hyttetur med en annen fyr hun hadde kalt "barndomsvenn" så lenge vi var sammen, og de var samboere mindre enn 3 måneder senere. Så sier noen pause, er det nok slutt, og på tide å bare gå videre. Anonymkode: a82ee...008 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Generelt, basert på egen erfaring og venner, så er det slik at når en dame er ferdig og går, så er hun helt ferdig. Damer prøver gjerne mye før det blir slutt. Selv gjorde jeg det, men når det da ble slutt, så var jeg ferdig. Det var først da eksen forstod alvoret, selv om jeg hadde sagt det i et år at dette ikke gikk. Jeg sørget over at det ikke gikk før sluttstreken ble satt, og etterpå var det bare en enorm lettelse å innse at det var over. Siden jeg var FERDIG så var jeg emosjonelt klar for å finne en ny, og det gjorde jeg kort tid etter. Jeg lar ikke kjærligheten vente bare fordi jeg nylig var ute av et forhold. Hun skylder deg ingenting, men skjønner det føles kjipt. Det blir bedre med tiden Anonymkode: 078b1...4e3 Min erfaring er at dette gjelder menn 😄 Min eksmann var sånn, han hadde tenkt på det så mye og prøvd på egen hånd, så da han ikke orka mer så hadde han gjort seg ferdig med forholdet uten å ta med meg i prosessen. Det samme har eksmannen til tanta mi gjort. Sittet alene og prøvd å reparere forholdet, og nå er det slutt fra hans side mens for tanta mi kom det som lyn fra klar himmel. Anonymkode: fa0a2...143 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå