AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Jeg har opp gjennom årene hatt litt forskjellige stekepanner med varierende kvalitet, samt eksperimentert litt med andre typer stekepanner. Men jeg ender alltid opp med IKEA sine helt vanlige teflonstekepanner fordi de bare varer og varer. Jeg har prøvd de keramiske stekepannene (de som er sånn lysegrå og glatt i overflaten). De virker veldig bra de første gangene, men så virker det som "alt" av proteiner bare klistrer seg fullstendig, og de blir helt ubrukelige. Ingen løsning med verken bakepulver, eddik eller salt klarer å redde pannen når den først er blitt slik. Å steke egg kan man glemme, og til og med bacon legger seg som en film. Andre billigere teflonpanner fra f.eks. coop obs, pleier også å fungere bra en stund, men så begynner teflonen å flasse av. Så mens både billigpannene fra coop og den keramiske fra elkjøp har kommet og gått i kjøkkenskapet, så er det den gode gamle IKEA-stekepannen som fortsatt lever, og alltid er førstevalget. Men er det noen som har litt erfaring med andre merker, kjøpt fra steder som Jernia, Kitch'n (eller hva de nå enn heter for tiden) osv? Er dette ting som varer, eller er det overhyped dritt i premium forpakning, som etter en stund viser seg å være akkurat samme som billigpannene man finner på coop? Anonymkode: 0624a...c84
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Fiskars hard face🤗. Anonymkode: c1885...871
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har opp gjennom årene hatt litt forskjellige stekepanner med varierende kvalitet, samt eksperimentert litt med andre typer stekepanner. Men jeg ender alltid opp med IKEA sine helt vanlige teflonstekepanner fordi de bare varer og varer. Jeg har prøvd de keramiske stekepannene (de som er sånn lysegrå og glatt i overflaten). De virker veldig bra de første gangene, men så virker det som "alt" av proteiner bare klistrer seg fullstendig, og de blir helt ubrukelige. Ingen løsning med verken bakepulver, eddik eller salt klarer å redde pannen når den først er blitt slik. Å steke egg kan man glemme, og til og med bacon legger seg som en film. Andre billigere teflonpanner fra f.eks. coop obs, pleier også å fungere bra en stund, men så begynner teflonen å flasse av. Så mens både billigpannene fra coop og den keramiske fra elkjøp har kommet og gått i kjøkkenskapet, så er det den gode gamle IKEA-stekepannen som fortsatt lever, og alltid er førstevalget. Men er det noen som har litt erfaring med andre merker, kjøpt fra steder som Jernia, Kitch'n (eller hva de nå enn heter for tiden) osv? Er dette ting som varer, eller er det overhyped dritt i premium forpakning, som etter en stund viser seg å være akkurat samme som billigpannene man finner på coop? Anonymkode: 0624a...c84 Da har de blitt overopphetet. Det ødelegger absolutt alle stekepanner. Anonymkode: f0862...c9f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Har du induksjonstopp? Kanskje du setter toppen på for høy varme? Anonymkode: 61d76...230
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Mulig det er brukt for høy varme. Det er induksjonstopp jeg har. Når jeg sier at ting setter seg fast så er det ikke slik at det er fastbrente matrester. Pannen ser helt ren ut etter vask. Men det skjer noe med overflaten slik at alt fester seg. Det mister anti-stick egenskapen. Mulig det legger seg en tynn usynlig film med transfett eller proteinrester som ikke går bort i vask. Men da er ikke slike panner noe for meg. Noen ting krever litt høy varme for riktig steking. Anonymkode: 0624a...c84
Palma Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Jamie olivers sine panner.. Ikke bruk full guffe, ikke bruk skarpe gjenstander, vaskes i vasken og ikke i maskin
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Vil anbefale at du kjøper i en støpejernspanne eller stålpanne uten belegg om du steker mye på høy temperatur. Panner med slipp-lett belegg tåler dårlig å bli brukt på høy varme over tid. Panner med slipp-lett belegg er mest egnet til ting som stekes på lav til middels varme (egg, pannekaker etc.). Biffen tar du i støpejerns- eller stålpanne. Anonymkode: c51c9...43a 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Har en Jamie Oliver panne som er 4 år gammel. Den er i bruk nesten hver dag, ser ubrukt ut og ting setter seg ikke fast. vet man ikke skal, men jeg har den i oppvaskmaskinen, og steker stort sett på høy varme. Hadde en Høyang polaris før denne og den varte bare 2 år før det begynte å svi seg fast der og. jamie Oliver har en del forskjellige panner, mener min kostet rundt 1000kr. Anonymkode: 4d7e4...464
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå