Gå til innhold

Alt hun ønsker seg er en bok...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min studerer og jobber en del og har en del spareprosjekter, men jeg vet ikke hva siden hun ikke vil ha hjelp til dem.

Jeg spurte henne hva hun kunne tenkt seg å få til jul eller om det er noe spesielt hun ønsker seg så sa hun en spesifikk bok. Jeg har jo selvfølgelig kjøpt boken og kostet meg 129 kr. Men jeg må da gi noe mer...

Jeg tenkte å gi litt penger, har dere andre ideer? Hun er glad i sport, trening, klatring og alt innen der, liker godt skole og ting man trenger der, elsker reising, men pga situasjonen kan jeg ikke akkuratt kjøpe et weekendopphold på et spa i en plass med høyt smittepress for øyeblikket.

Anonymkode: 0c51d...011

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi penger. Det er så fint å kunne få tilskudd til noe man sparer til, og hvis hun har noen spareprosjekter koster det sikkert litt for mye til at hun vil ønske seg det i gave. 

Anonymkode: a7e60...acd

• Liker 1
Skrevet

Mamma pleier å hive med ting hun vet jeg trenger i julegaven, og det setter hvertfall jeg som jente veldig pris på :) En litt fancy og god hårkur? Søte sokker, favoritt godis, en av de fine gaveeskene fra Rituals? kanskje mangler hun noe kjøkkenting til leiligheten? 

Anonymkode: 74a6c...8cc

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor MÅ man gi masse gaver når mottakeren selv uttrykker at hun verken trenger eller ønsker noe mer enn den boka?

Nå kjenner jeg ikke datteren din, men jeg er en sånn som oppgir få og moderate ønsker til jul. Jeg vil gjerne at jula skal handle om andre ting enn materialisme, er miljøbevisst og synes ikke noe om å kjøpe masse greier når man ikke trenger eller føler noe behov for det. 

Man kan jo uttrykke på andre måter at man bryr seg og gjerne vil støtte ved behov. Eller gi opplevelser (gjerne som støtter små favorittsteder i nærmiljøet), "når tiltakene har lettet litt så går vi ut og koser oss sammen på en bedre restaurant" skrevet i et fint kort. Sannsynligvis går det an å gå mer ut om ikke så lenge. 

Anonymkode: 5ff44...1af

• Liker 1
Skrevet

Penger! Studenter setter pris på det. Legg gjerne sedler inni boka, så får hun en ekstra overraskelse når hun åpner den.

Skrevet

Ei bok kan åpne hele verden

Anonymkode: 5ce7c...0c9

• Liker 1
Skrevet

Fine treningsklær, gavekort på joggesko (siden man gjerne må prøve det), ullundertøy

Fine kontorartikler - notatbøker, penner osv, som både er pene og av god kvalitet 

Antar hun er i 20årene siden hun studerer? Da likte iallfall jeg å få smykker, kremer, sokker, pysjbukse/koseklær, sjokolade, vin/bobler, gavekort og penger, duftlys, te/kaffe, termokopp, drikkeflaske.

Anonymkode: 5a5ce...76b

• Liker 1
Skrevet

Om du syns bok er for lite og vet hun sparer er penger fint. Dersom hun har kommet med ett lite og konkret ønske kan det også være ett hint om at hun ikke ønsker pyjamaser, kremer og te-er i tillegg.

Det er kjedelig å få masse greier som man ikke bruker eller har plass til.

Anonymkode: 8ef56...f13

• Liker 2
Skrevet

Disse sparemålene er kanskje noe hun ønsker å oppnå på egenhånd?:)

Uansett, cash er fint til studenter!

Thermokopp for å ha med kaffe/te på skolen? Sportsutstyr eller -klær? Foruksvarer som deodorant, dusjsåpe osv.? Gi "luksusgaver" som vin, gavekort på restaurant, kino/teater/escape room om hun liker sånt? Flakslodd(der man kan vinne 20 000 hver måned i x antall år)?

Noe lettvint hun trenger til hybelen? Morgenkåpe om hun deler toalett/bad med noen? Sengeklær, håndduker, puter, teppe, gulvteppe, gardiner, håndstøvsuger(den var priceless da jeg bodde på hybel)?

Anonymkode: 8abda...a9d

Skrevet

19 åringen min ønsker seg ikke noe han heller. Så får vel penger fra oss. Har ikke familie, så det er det eneste han får. Litt kjedelig men kan ikke kjøpe noe jeg tror han vil ha 😉

Men vi har betalt mange tusen i privatisteksamen for han og skal betale eksamen igjen etter nyttår. Så han sier at han trenger ikke mye fra oss til jul. Men noe må han få 

Anonymkode: 1fa02...3dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Datteren min studerer og jobber en del og har en del spareprosjekter, men jeg vet ikke hva siden hun ikke vil ha hjelp til dem.

Jeg spurte henne hva hun kunne tenkt seg å få til jul eller om det er noe spesielt hun ønsker seg så sa hun en spesifikk bok. Jeg har jo selvfølgelig kjøpt boken og kostet meg 129 kr. Men jeg må da gi noe mer...

Jeg tenkte å gi litt penger, har dere andre ideer? Hun er glad i sport, trening, klatring og alt innen der, liker godt skole og ting man trenger der, elsker reising, men pga situasjonen kan jeg ikke akkuratt kjøpe et weekendopphold på et spa i en plass med høyt smittepress for øyeblikket.

Penger er vel fint

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Klatrekurs, surfekurs, personlig treningstimer, vinkurs, ølkurs, penger pakket inn på en kreativ måte - sånn at det faktisk blir litt gøy å åpne det i forhold til en hvit konvolutt, matkurs, middag på en litt dyr restaurant, en sånn koffert som man kan sitte på (den kommer med sete sånn at man kan kjøre på den rundt på flyplassen istede for å drasse på den - husker ikke navnet i farta)), et sånn reise-nød-kit bestående av  for eksempel en veske med skjult lomme til nødkontanter, sysaker, litt førstehjelp etc, backpacker-sekk, turutstyr for eksempel tursko, utebukse, stormkjøkken, RSP, turkopp osv. Klatreutstyr, kajakk (om du vil bruke masse penger), en god flaske vin litt dyrere sort - eller for eksempel om hun drikker brunt så finnes det en whiskey i en spesiell flaske med gull på som koster tett over tusenlappen. Vinterklær type sånne klær som har batteridrevne varmekilder i seg, nye treningsklær av kvalitet (bestiller du i dag eller i morgen får du det nok innen jul) f.eks fra BARA  eller andre litt sånn hyped opp merker man nok ikke alltid tar seg råd til selv. Er hun pyntedukke (normal jente) så f.eks GHD slettetang/føner, spatimer, hudpleieserie, etc . Hvis hun er en sånn på farta person som drikker kaffe etc så kan du kjøpe en Circkle K kopp med oblat. Koster 299,-. Sparer sykt med penger hvis man er en sånn kjøpe-kaffe-hver-dag person. Men betinger jo at man har en Circkle i nærheten da. Det finnes tilsvarende for Shell, Starbucks, osv.

Endret av Huffda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...