AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Gruer meg til julaften.. skal feire hos svigers.. min manns bror har en 2 åring som roper og skriker og springer rundt hele tiden, blåser i alle fløyter og bråker mest mulig, foreldre og besteforeldre synes det står til.. jeg og min fam blir lei. Dette barnet tar all plass. Vi har ungdommer, og de blir også ganske lei. i tillegg snakker de bare om overfladiske ting som hva katten har gjort, været osv. jeg kjeder meg. Ikke at vinskap sitte å snakke om dype temaer, men jeg klarer ikke engasjere meg når de skal snakke om katten under hele middagen.. i min familie snakker vi om alt mulig, både politikk, aktuelle saker i VG, sport, livet og hunden om det så er. Hos svigers kjeder jeg meg. De er hyggelige og snille, men det er dørgende kjedelig, og jeg sliter med å holde meg «våken» har tatt det opp med mannen, men da surner han.. Anonymkode: 2ca18...852
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Vel, sånn er det å ha en svigerfamilie, det er ikke nødvendigvis folk man har superkjemi med. De fleste liker best sine egne, og det er garantert aspekter ved din familie som din mann reagerer på. Man tilbringer tid med svigers fordi det betyr mye for den man elsker, og for at barna skal ha forankring i sitt opphav på begge sider og et solid nettverk. Kanskje svigers er kjedelige, men de vil også følge barna gjennom livet og stille opp når det trengs. Ellers så står man jo fritt til å takke nei til invitasjoner, mange velger å bare være kjernefamilien hjemme på julaften og så treffe øvrig familie i selskaper de andre juledagene. Men klart, hvis du ønsker å feire med din familie annenhver julaften, så må du godta at din mann får oppleve det samme med sin familie. Anonymkode: ddb2f...24e 9
minister-mio Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Har de fløyter liggende rundt? Ikke rart det blir bråk 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 En til svigerdatter som klager over svigerfamilien. Kan ikke dere bare bli enslig fremover eller velge gamle mannfolk som har døde foreldre slik dere må ikke forholde dere til noe andre en deres egne familier? Det er en grunn mange mødre hater sine svigerdøtre. Anonymkode: f38d9...1a6 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Du har tydeligvis glemt hvor irriterende dine egne barn var, for andre enn deg og mannen, når de var to år. Rydd vekk fløytene. Ta med en bok slik at du kan få intellektuelt påfyll. Rull inn negativiteten. Anonymkode: 9866e...942 8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Skjønner at mannen din surner når du klager sånn på familien 🤷♀️ og da er jeg glad for at vi ikke kjenner hverandre, for har 2 små barn som hyler og skriker, løper rundt og er aktive frem til leggetid 🤣 normalt at barn lager lyder 😊 Anonymkode: ced21...fda 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Kjipt at svigerfamilien snakker om katten, mens det er gøy å snakke om hunden i din familie? Okeeeei. Anonymkode: e8485...8b5 5
Bernardette Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner at mannen din surner når du klager sånn på familien 🤷♀️ og da er jeg glad for at vi ikke kjenner hverandre, for har 2 små barn som hyler og skriker, løper rundt og er aktive frem til leggetid 🤣 normalt at barn lager lyder 😊 Anonymkode: ced21...fda Lyd: ja. Løping, hyl og skrik til de sovner: nei, og det er et mareritt for alle rundt. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 Syns det er dritkjedelig å feire med svigerfamilien jeg også. Familien til mannen omgås lite resten av året, så det blir mye overfladisk prat og mange pinlig stille øyeblikk. Jeg prøver så godt jeg kan å dra i gang samtaler, fordi ingen andre gjør det. Men jeg stiller nå opp hvert andre år, og tenker det er godt det trossalt bare er noen timer det er snakk om 😅 Kanskje en ide å prøve å leke litt med 2 åringen? Er gjerne oppmerksomhet han er ute etter, siden det blir så voldsomt. Eller så blir dere bare hjemme?I år er det jo korona, så gyllen sjans til å ville feire hjemme hos seg selv, kun kjernefamilien. Anonymkode: ab449...a86
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 De har iallefall vett nok til å ikke snakke om poltikk og religion, aktuelle saker i VG er ikke noe særlig bedre.Om de snakker om katten og dere foretrekker samtaler som handler om hunden, så er dere vel omtrent på samme nivå. For meg så virker det ikke akkurat som din familie har noen særlig «dypere» tema. Anonymkode: 0b9fa...ce3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå