Gå til innhold

Demonstrasjon utenfor den Israelske ambassaden...

Thomasine

Anbefalte innlegg

I dag demonstrerte ambulansepersonell. Dette fordi israelerne gikk til angrep på ambulansepersonell i Libanon. ALT som skjer i midtøsten, og som har skjedd i 17 mnd, er forkastelig, og de fleste oppegående mennesker fordømmer alt som skjer der...

Likevel mener jeg det blir feil å demonstrere slik. Da bør noen f.eks demonstrere mot at palestinske barn aktivt blir brukt i krigen - hvor er Redd Barna for eksempel ?! Er det riktig at vårt land skal vise støtte/være partisk i konflikten der nede ?!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde

Jeg har lest at mellom 30 og 50 % av alle palestinske ambulanser brukes til å frakte våpen og sprengstoffer inn i Israel til bruk i terroraksjoner.

Savner ofte et mer nyansert syn på saker enn de man får gjennom media.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja jeg tror nok bildet som er i media er ganske fattig på hele storyen. Kjenner til en del som har vært og er soldater der, og ikke mange av dem kjenner i igjen de samme historiene de ser på tv med det de har sett.

Personlig synes jeg slik manipulering til å få mest oppstyr rundt seg er smakløst, jeg trenger IKKE å få et splesja lik trykt opp i ansiktet for å synes at drap er meningsløst. Er nok litt iriitert med at det er nok de som roper høyest med de riktige forbindelsene (eller hva som er in i media) som får nyhetsbilde alltid. Det er mange kriger, terror og faenskap andre steder i verden som ikke kommer i nyhetsbildet, selv om disse er "verre" (om en kan si det om kriger på en måte) enn midtøsten.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å demonstrere slik. Men; hvordan kunne de unnvære så mye personell og biler?

Syns det snakkes støtt og stadig om få få ambulanser på veien og lang tid før bilen når frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israelerne er ikke "stuerene" fortiden, enig i det. Er palestinerne ?! Men forsvarer det noe av det som skjer der nede ?!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Synes det er flott at de viser sin avsky slik!! Hvordan skal det gå hvis folk ikke får tilgang til leger og ambulanser? At alt skal bli fritt vilt? At alt er lov?

Det er da ikke noe problem å "unnvære" så mange ambulanser... de har jo sendere og utstyr slik at de kan rykke ut fra stedet de sto, istendenfor fra feks sykehuset... blikke no lengre utrykningstid av den grunn... Tror dere virkelig de ville sette liv og helse på spill for å demonstrere?

Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...