AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Del Skrevet 13. desember 2020 Jeg er jente på 18 og har 6,4 i kolesterol. Er tynn og spiser helt vanlig mat. Det gikk ned fra 6,4 til 5,3 på én måned forrige måned da jeg ikke spiste noe sukker, men har gått opp igjen til 6,4 etter en måned. Nå er det jul og det suger så sykt å se på alle sammen spise så mye god mat og søtsaker når alt jeg spiser er havregrøt og grovbrød uten pålegg... Noen tips? Anonymkode: f5c8a...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Del Skrevet 13. desember 2020 Totaltkolesterol 6,4 er ikke høyt, så kos deg i jula! Anonymkode: 2cadd...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline1907 Skrevet 13. desember 2020 #3 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Totaltkolesterol 6,4 er ikke høyt, så kos deg i jula! Anonymkode: 2cadd...b9a Det skal jo være under 5? Legen min sier til meg at det er høyt, og det står jo det overalt på nettet? I hvertfall når man er 18. Vanlig at det øker når man blir eldre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Del Skrevet 13. desember 2020 Er formen bra så ville jeg ikke tenkt på dette i jula ! Anonymkode: 2cadd...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline1907 Skrevet 13. desember 2020 #5 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er formen bra så ville jeg ikke tenkt på dette i jula ! Anonymkode: 2cadd...b9a Men blodårene mine er jo tette av fett, jeg kan dø av hjerteinfarkt😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 13. desember 2020 #6 Del Skrevet 13. desember 2020 Karoline1907 skrev (36 minutter siden): Det skal jo være under 5? Legen min sier til meg at det er høyt, og det står jo det overalt på nettet? I hvertfall når man er 18. Vanlig at det øker når man blir eldre... Nei. Det er LDL-kolesterolet som skal være under 5,3. Totalkolesterolet (P-Kolesterol) skal være under 7,8. Men uansett er det ingen leger som sjekker kolesterolet hos en ellers frisk 18-åring en gang i måneden så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Del Skrevet 13. desember 2020 Du behøver ikke overdramatisere. Trenger ikke spise brød uten pålegg. Anonymkode: 10e31...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Del Skrevet 13. desember 2020 Leo skrev (24 minutter siden): Nei. Det er LDL-kolesterolet som skal være under 5,3. Totalkolesterolet (P-Kolesterol) skal være under 7,8. Men uansett er det ingen leger som sjekker kolesterolet hos en ellers frisk 18-åring en gang i måneden så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro... det står jo under 5 overalt hvis du sjekker, og grunnen til at jeg sjekker det en gang i måneden er fordi jeg er på isotretinoin:( Anonymkode: f5c8a...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 13. desember 2020 #9 Del Skrevet 13. desember 2020 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen, Chantielle mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg