AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Jeg er mann og har en datter på 17 år. Hun er dessverre blitt svært bortskjemt og stort sett fått det som hun vil oppgjennom. Jeg traff en nydelig dame for ca 1,5 år siden. Hun var snill med min datter på alle måter, mens datteren min var svært ufin mot henne. Det kulminerte i at for ca ett år siden skrek min datter svært stygge ting til kjæresten min.Kjæresten min ble utrygg på henne da hun var redd hun kunne gå fysisk til angrep på henne (hun er både høyere og større enn kjæresten min). Det var helt ubegrunnet fra min datter sin side.Hun har også sendt flere SMS det hun kaller kjæresten min for veldig stygge ting. Hun har også vært veldig ufin mot meg og kalt meg de styggeste ting, dessverre har jeg bare latt det passere. Hun flyttet til sin mor på heltid og jeg ser henne sjelden. Men, har prøvd å snakke med henne ang. episodene med min kjæreste, men hun nekter å si unnskyld eller innrømme at hun har gjort noe galt. Hun har ett eldre søsken som går veldig greit sammen med kjæresten min. Jeg hadde vært skilt fra moren i flere år da jeg traff kjæresten, så det var ikke slik at hun kom inn og ødela familien. Kjæresten min er lei seg over min datters oppførsel og ikke interessert i å omgås henne, noe jeg kan forstå etter oppførselen. Men, dette er blitt ett problem, vi kan ikke ha det på denne måten, men står helt rådløs i hvordan fikse det. Jeg har sagt til min datter at jeg er akkurat like glad i henne som før jeg fikk kjæreste og det vil aldri endre seg. Har prøvd FVK, men de hjelper kun opp til 16 år. Fortvilet pappa. Anonymkode: 15188...e66 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Hun er jo tenåring så det er forståelig at hun utagerer, men denne oppførselen er faktisk ikke akseptabel. At hun skriker stygge ting og sender SMS skal ikke tolereres overhodet. Dette handler antakeligvis om datteren din, og hun hadde reagert likedan uavhengig av hvem din nye kjæreste var. Har mor ny kjæreste, og går hun i så fall sammen med ham? Anonymkode: b8fbd...571 19
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Tenker at det eneste du kan gjøre nå er å betale for familieterapi. Evt forsøke å få noen andre som står barnet nær til å få ut av henne hva det er som plager henne. Mest sannsynligvis liker hun ikke at du gir oppmerksomhet til noen andre enn henne. Hun taklet det sikkert med sitt søsken fordi de er likeverdige, mens en ny kjæreste kan dekke behov du har som din datter ikke kan dekke og dette liker hun ikke. Selv om du ikke sier det så oppfatter hun det nok som at du har fått en ny favoritt og at hun har blitt utfordret og mistet plassen sin som din lille gullklump og verdens viktigste for deg. Dessverre burde nok denne jenta fra tidlig av opplevd at hun ikke er verdens navle. Men siden du har oppdratt henne til å tro det så får du svi for det nå. Har kun tro på familieterapi for dere. Anonymkode: f284e...819 14
~ m a u d e ~ Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Du har rett og slett feilet alvorlig som far. Jeg får vondt av datteren din. Du fant deg kjæreste da din datter var 15 år. Du tar din kjæreste sitt parti mot din egen datter. Du kaller henne bortskjemt, mens hun i virkeligheten har måttet være den som tar støyten for ditt kjærlighetsliv, midt i en sårbar alder. Spør du meg, bør du - umiddelbart -sette kjæresten din på pause, og ta deg av din datter de siste årene før hun flytter for seg selv. Hva hjelper det å si at du er glad i noen, hvis du ikke følger opp med handlinger og væremåte? 41
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Så vanskelig situasjon! Men jeg kan kjenne meg igjen i datteren din da jeg var på den alderen selv for nå snart 12 år siden. Jeg var frekk og skrek stygge ting til foreldrene mine og var forbannet på dem og alt rundt veldig ofte. Det var selvfølgelig JEG som hadde et problem men det var jeg ikke klar over eller så selv den gangen. Det eneste du kan gjøre her er å ta tiden til hjelp tror jeg. Hun vil før eller siden (forhåpentligvis) se hvor urimelig hun har oppført seg. Hun er jo veldig ung så ting vil nok bli bedre etterhvert. Anonymkode: ec87e...3c2 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Du må si til datteren at du elsker dama di og går ikke fra dama di pga hennes barnslige sjalusi. Dersom det er noe dattera di er misfornøyd med, får hun finne sitt eget (et annet) sted å bo. 17 år er et voksent menneske. Så ho får ingen sympati fra meg. Ja, j.. bortskjemt som tror hun har faren sin rundt lille fingeren sin. Stakkars kjæresten din som holder ut med pappa-tøffel og den bortskjemte "ungen". Anonymkode: f70fd...b78 13
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker at det eneste du kan gjøre nå er å betale for familieterapi. Evt forsøke å få noen andre som står barnet nær til å få ut av henne hva det er som plager henne. Mest sannsynligvis liker hun ikke at du gir oppmerksomhet til noen andre enn henne. Hun taklet det sikkert med sitt søsken fordi de er likeverdige, mens en ny kjæreste kan dekke behov du har som din datter ikke kan dekke og dette liker hun ikke. Selv om du ikke sier det så oppfatter hun det nok som at du har fått en ny favoritt og at hun har blitt utfordret og mistet plassen sin som din lille gullklump og verdens viktigste for deg. Dessverre burde nok denne jenta fra tidlig av opplevd at hun ikke er verdens navle. Men siden du har oppdratt henne til å tro det så får du svi for det nå. Har kun tro på familieterapi for dere. Anonymkode: f284e...819 Jeg har spurt henne om hun er interessert i å være med å snakke med noen, men hun blånekter. Det er kjæresten min og jeg som er idioter, ikke henne. Hun nekter på å ha gjort noe som helst galt, at kjæresten min fortjener det siden hun er en bitch i hennes øyne. I fjor nektet hun å komme på julebesøk og i år kan ikke kjæresten min være med fordi hun har sagt at hun kommer, så da kan ikke kjæresten min være der. Det er en vanskelig situasjon da vi ser for oss en fremtid sammen. Jeg går veldig godt sammen med kjæresten sine barn og vi har planer om å flytte sammen på nyåret. Ingen vits å sitte med to hus, min datter gidder aldri å være hos meg uansett. Føler hun straffer meg og prøver å skvise ut kjæresten min med sin motvilje. Anonymkode: 15188...e66 3
Shark Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Jeg tror jeg som far ville prøvd å reparere forholdet til datteren først, før jeg prøvde å reparere forholdet mellom datteren og kjæresten, når det tydelig er så betent som det er. 39
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 ~ m a u d e ~ skrev (1 minutt siden): Du har rett og slett feilet alvorlig som far. Jeg får vondt av datteren din. Du fant deg kjæreste da din datter var 15 år. Du tar din kjæreste sitt parti mot din egen datter. Du kaller henne bortskjemt, mens hun i virkeligheten har måttet være den som tar støyten for ditt kjærlighetsliv, midt i en sårbar alder. Spør du meg, bør du - umiddelbart -sette kjæresten din på pause, og ta deg av din datter de siste årene før hun flytter for seg selv. Hva hjelper det å si at du er glad i noen, hvis du ikke følger opp med handlinger og væremåte? Jeg føler opp med både ord og handling. Ringer henne ofte, sender SMS, stiller på idretten hun driver med, spør om hun vil treffes.Stort sett bryr hun seg ikke. Kun når hun vil ha penger eller ting. Hun var også vanskelig før jeg traff min nåværende kjæreste. At hun er bortskjemt er sant, hun har fått det hun har pekt på og ufin oppførsel er blitt ignorert, ser der at vi som foreldre har feilet. Anonymkode: 15188...e66 24
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Shark skrev (3 minutter siden): Jeg tror jeg som far ville prøvd å reparere forholdet til datteren først, før jeg prøvde å reparere forholdet mellom datteren og kjæresten, når det tydelig er så betent som det er. Jeg prøver virkelig med å følge henne opp. Se annet svar. Anonymkode: 15188...e66 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må si til datteren at du elsker dama di og går ikke fra dama di pga hennes barnslige sjalusi. Dersom det er noe dattera di er misfornøyd med, får hun finne sitt eget (et annet) sted å bo. 17 år er et voksent menneske. Så ho får ingen sympati fra meg. Ja, j.. bortskjemt som tror hun har faren sin rundt lille fingeren sin. Stakkars kjæresten din som holder ut med pappa-tøffel og den bortskjemte "ungen". Anonymkode: f70fd...b78 Hun er flyttet til moren. Jeg ser for meg en fremtid med kjæresten, men hun er i tvil, noe jeg forstår. Jeg elsker både min datter og kjæresten, så det er vanskelig. Anonymkode: 15188...e66 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 He he, ser du er mye mer opptatt av kjæresten din enn av datteren din, kanskje det er litt av grunnen? Det du er opptatt av er at datteren din skal si unnskyld til kjæresten din, ikke din egen relasjon til din datter. Du planlegger faktisk en fremtid sammen med en kvinne som ikke er interessert i å omgås datteren din, på grunn av en episode? Javel. Da har du jo valgt. Hva klager du over? Anonymkode: 4ca0d...784 27
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 SamusAran skrev (2 minutter siden): Hvor gammel er du kjæresten din? Vi er begge i slutten av 40 årene. Anonymkode: 15188...e66 1
Shark Skrevet 13. desember 2020 #15 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg prøver virkelig med å følge henne opp. Se annet svar. Anonymkode: 15188...e66 Jeg tror ikke ikke tiden er inne for at hun er mottakelig for kjæresten din i tillegg. Så her ville jeg tatt en ting av gangen. Hvis dette har pågått i årevis, så er det nok ikke snudd på kort tid, dette. 6
~ m a u d e ~ Skrevet 13. desember 2020 #16 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg føler opp med både ord og handling. Ringer henne ofte, sender SMS, stiller på idretten hun driver med, spør om hun vil treffes.Stort sett bryr hun seg ikke. Kun når hun vil ha penger eller ting. Hun var også vanskelig før jeg traff min nåværende kjæreste. At hun er bortskjemt er sant, hun har fått det hun har pekt på og ufin oppførsel er blitt ignorert, ser der at vi som foreldre har feilet. Anonymkode: 15188...e66 Ja, nettopp. Her beskriver du - at hun til og med hadde det vanskelig innen du fikk deg kjæreste, likevel fikk du deg kjæreste - at du ikke har peiling på hva en tenåring behøver, og hva som er kjærlighet 11
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #17 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er flyttet til moren. Jeg ser for meg en fremtid med kjæresten, men hun er i tvil, noe jeg forstår. Jeg elsker både min datter og kjæresten, så det er vanskelig. Anonymkode: 15188...e66 Bevis kjæresten din at hun er viktigere enn datterens barnslige oppførsel.. Har mora til datteren din kjæreste? Hvordan oppfører hun seg der? Anonymkode: f70fd...b78 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 Populært innlegg #18 Skrevet 13. desember 2020 ~ m a u d e ~ skrev (1 minutt siden): Ja, nettopp. Her beskriver du - at hun til og med hadde det vanskelig innen du fikk deg kjæreste, likevel fikk du deg kjæreste - at du ikke har peiling på hva en tenåring behøver, og hva som er kjærlighet Hvis datteren hans alltid skal ha det vanskelig, skal han være evig singel da? 🤦♀️ Anonymkode: f70fd...b78 63
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #19 Skrevet 13. desember 2020 For noen merkelige svsr. Jenta er 17 år, da kan man ikke oppførsel seg som en drittunge. Jeg hadde bedt henne skjerpe seg Anonymkode: 0324f...567 45
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #20 Skrevet 13. desember 2020 ~ m a u d e ~ skrev (3 minutter siden): Ja, nettopp. Her beskriver du - at hun til og med hadde det vanskelig innen du fikk deg kjæreste, likevel fikk du deg kjæreste - at du ikke har peiling på hva en tenåring behøver, og hva som er kjærlighet Er du seriøs? Man kan da ikke sette livet på vent fordi man har en ufordragelig unge på 15 Anonymkode: 0324f...567 45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå