AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Min far prøvde å gå inn på badet når jeg dusjet da jeg var 17 selvom han visste jeg dusjet, altså han misforstod ikke og trodde det var tomt. Han vekket meg naken (han gikk forbi sitt rom der han lett kunne kle på seg så det var ikke slik at det var for å spare tid at han ikke tok på klær) før jeg skulle på skolen da jeg var rundt 10 år for å "bevise" at "nakenhet er det mest naturlige". Han ble sur en gang jeg var hos legen og ville han skulle gå ut før jeg tok av meg t-skjorten så legen kunne lytte da jeg var rundt 10-11 år. Nå driver han og sier jeg er pen og slikt (jeg er 22). Sier aldri noe om at jeg er smart eller flink, bare utseendet. Ekkelt. Er han syk? Bør jeg kutte kontakten? Anonymkode: e5b98...1e5
Prøver18 Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Dette er veldig ekkelt! har en barndomsvennine som har vokst opp med nakenhet, og selv da jeg var på besøk så gikk dem nakne rundt, og det synet av hennes far naken er fortsatt invanderende å tenke på :s det er sikkert 16 år siden, da jeg var rundt 10. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Jeg hadde i alle fall kuttet kontakten. Anonymkode: d61e4...323 2
powerpuffen Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Han er neppe syk selv om han kanskje har en litt "kontroversiell" tilnærming til dette med nakenhet osv. Jeg hadde først og fremst konfrontert han, og spurt hvorfor i all verden han holder på slik. Om du kutter kontakten uten å få svarene du ønsker vil det nok plage deg i ettertid. Del gjerne eksemplene med han som du har delt her. Merker du ingen bedring, så hadde jeg kuttet kontakt. Skjønner veldig godt at du opplever dette som ubehagelig. 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 (endret) Det er iallefall veldig spesielt, og jeg ville tatt en alvorsprat med ham. Men....jeg får ikke helt tak på hva som skjedde når han vekket deg. Var hensikten å vise seg naken, eller var han tilfeldigvis naken en gang dere forsov dere og svarte «jammen det er bare naturlig» når du reagerte? Man skal ta hensyn mtp nakenhet, men det hender barn ser foreldre nakne. Det er stor forskjell på et uhell og påtrengende atferd. Jeg får ikke helt taket på om han har gjort ting med vilje og hvordan - dersom alt er med vilje og gjentok seg ofte er han nok pedofil. Dersom det var tilfeldige uhell er han jo ikke det. Men det virker som om du nevner 3 isolerte enkelthendelser? Og kun din tolkning? Eller? Endret 13. desember 2020 av Fnuggolina
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Jeg får ikke helt taket på hva du skriver. Tittelteksten din virker mye sterkere og nesten overdrevet i forhold til hva du faktisk forteller. Hvordan vet du at han ønsket å se deg naken og at det ikke bare var at han hadde et liberalt forhold til nakenhet? Når du dusjet naken og var 17 år, hvordan vet du at han kom inn kun for å se deg? Hadde han ikke noe ærend på badet? Når han skulle vekke deg fordi du hadde forsovet deg når du var 10 år: Han sparte da virkelig litte gran tid ved å ikke kle på seg hvis han allerede var naken? Når du var hos legen når du var 10 år: Det er ganske varierende når barn begynner å bli sjenerte. Hadde du utviklet deg og fortalt på forhånd at du nå ønsket han ikke skulle overkroppen din naken lenger? Du skriver at han kom med seksuelle kommentarer og bruker som eksempel at han sier at du er pen. Mener du det er en seksuell kommentar? Var det alt av seksuelle kommentarer? Hvis det du har fortalt er alt, så virker det mer som at han har et liberalt syn på nakenhet (som veldig mange hadde som vokste opp på 60-80-tallet). Jeg ser ikke noe tegn til pedofili i dette. Det virker i så tilfelle som du overtolker og overdriver veldig mye. Hvis dette er alt og du virkelig tenker å bryte kontakten med din far på grunn av dette vil jeg heller si at det er du som har et mentalt problem og bør snakke med noen voksne som kan realitetsorientere deg. Anonymkode: ebb5a...212 6
Rant Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Trenger mer informasjon for å avgjøre om han er "syk". Det jeg reagerer på er at han prøvde å ta seg inn på badet da du var 17 år, selv om han visste du var der og ønsket privatliv. Skjedde dette gjentatte ganger eller en gang? Jeg synes ikke det er altfor rart at han vekket deg naken, men om du ga uttrykk for at du ikke likte det - burde han respektere det. Nakenhet er naturlig, men skal ikke presses på noen. Det at han ble sur da du ville han skulle gå ut av legekontoret kan bety at han syntes det var unødvendig mtp. at du var et barn og datteren hans. At han sier du er pen nå - kan være fordi han vil styrke selvtilliten din. Men, du skriver at du synes han er ekkel og at du føler et ubehag ved alt, så det er nok noe i det. Jeg mener, du har rett til å føle på de følelsene. Og det er jo noe med forholdet deres som skurrer og ikke er som det skal. Det er ikke normalt å ha slike tanker om sin egen far, da er det en grunn til det, men det trenger ikke handle om noe seksuelt. Har du snakket med moren din? Har du snakket med ham om dette? Jeg tror det er lurt å komme til bunns av dette før du tar noen raske beslutninger. Snakk sammen. Fortell ham at du sliter med disse tankene. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Det er litt sykt ja, og ikke ok. Men spørsmålet er om du takler det eller ikke, og hva du evt. vil vinne/tape på å kutte kontakten. En jeg kjenner har en lignende far, og han er i tillegg svært manipulerende og vil at hun skal komme og stelle for han han siden han er gammel nå og moren er død. Hun beholder kontakten med han fordi hun klarer å opprettholde grensene, og føler det er en måte å lære seg å se lignende manipulerende adferd hos andre også, så hun ikke blir offer for det igjen. Mens andre bare må kutte, tror det er veldig individuelt. Anonymkode: 07d1a...933
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 Ja han er ikke helt normal! Anonymkode: 05766...44a 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Det at han sier du er pen trenger ikke bety at han liker deg noe annet enn som hans datter 🤔 Jeg sier ofte til 4.5 åringen at jeg syntes han er søt/kjekk osv. Men ikke på den måten 😊 syntes du bør ta en prat med han om hva du heller vil han skal si og ikke si. Dersom du aldri har vært åpen og fortalt han om at du ikke liker det, så kan jo heller ikke han vite om det. 🤔 Anonymkode: 93b7a...238 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 Jeg reagerer ikke på noe av det du skriver, men kan være ting du ikke sier da.. min familie har helt til jeg flyttet ut gått på do, hentet viktige ting osv når jeg har dusjet. Også motsatt. (har bare snudd meg i dusjen) vært normalt hos oss da...En tiåring er et barn, kan være at han ikke skjønte du ikke ønsket at han skulle se overkroppen din.. Anonymkode: 67b13...756 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 Siterer til min kommentar over: alle familier er annerledes, dette kan høre normalt ut hos enkelte og ikke normalt hos andre. Synes du skal ta en prat med faren din om du har syntes dette er ekkelt, kan være han ikke vet du føler det slikt Anonymkode: 67b13...756 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Hadde kuttet kontakten for lenge siden.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 1 hour ago, Catalina Culès said: Hadde kuttet kontakten for lenge siden. For så lite? Så hvis faren er en gammel naken-hippi som aldri har tenkt en seksuell tanke om sin datter så skal man kutte kontakten? Anonymkode: 23254...0e8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå