AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Jeg har vært jobbsøker i ett år etter studiene. Markedet er rimelig labert for tiden. Fikk endelig et vikariat samtidig som to streker lyste mot meg på graviditetstesten. Dermed får jeg 6 mnd erfaring før jeg skal ut i fødselspermisjon. Hvor dårlig vil arbeidsmarkedet være om jeg er hjemme med barnet i to år? Det vil jo bli et hull på to år mellom utdanning, 6 mnd arbeid og nå jeg blir arbeidssøker igjen. Hva ville dere gjort? Vært hjemme med barnet eller søkt jobb? Anonymkode: 77a88...c9f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Du trenger ikke å bestemme deg nå. Hva med å være hjemme i 1 år og så se etter om det er noen interessant jobber? Dukker det ikke opp noe og du trives med å være hjemme, så blir du det. Anonymkode: e72ad...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Ta det som det kommer, dukker det opp noe og det passer med barnet ditt, så tar du det, om ikke, er det jo bare å være hjemme litt 😊 Anonymkode: 3f184...c71
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Jeg hadde aldri i livet orket å være hjemmeværende i to år. Jobbmessig er det nok også best for deg å gå ut i jobb litt raskere. Spesielt om du er i en bransje hvor det er mye ny kunnskap, og man fort blir faglig utdatert. Men du trenger jo ikke å avgjøre noe som helst nå? Ta det som det kommer. Jeg hatet å være hjemme i permisjon, og det var himmelen å få gå ut i jobb igjen da far tok over permen da poden var 8 mnd. Husk, far skal jo også ha permisjon.. Og det er utrolig viktig at far også slipper til med barnet. Hva skal du gjøre den tiden faren har perm, og du ikke har jobb? Jeg ville søkt som bare juling alt nå, for å få noe å gå tilbake til når permen er over.. Anonymkode: 1d328...507 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Vanskelig å si noe om jobbmarkedet når du ikke sier noe om hvilken bransje du er i. Jeg tenker uansett at det tryggeste er å sikte seg inn på jobb. Hvis du ønsker å gå hjemme i en lengre periode (og du er sammen med barnefaren) bør han kompensere ditt arbeid, blant annet med å spare til din pensjon. Anonymkode: c43f9...92b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Lønnsmessig bør du vel ta vikariatet? Anonymkode: e15d9...87d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Gå ut i jobb. Del permisjon med far på fornuftig måte. Anonymkode: 63a1e...9cc 1
saltvann Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Vær hjemme med minste til hun er 2 år Evt så finner du deg deltidsjobb, så kan du kombinere 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Dere har helt rett i at jeg ikke trenger å bestemme meg nå. Likevel begynner man å tenke og prøve å planlegge litt. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde aldri i livet orket å være hjemmeværende i to år. Jobbmessig er det nok også best for deg å gå ut i jobb litt raskere. Spesielt om du er i en bransje hvor det er mye ny kunnskap, og man fort blir faglig utdatert. Men du trenger jo ikke å avgjøre noe som helst nå? Ta det som det kommer. Jeg hatet å være hjemme i permisjon, og det var himmelen å få gå ut i jobb igjen da far tok over permen da poden var 8 mnd. Husk, far skal jo også ha permisjon.. Og det er utrolig viktig at far også slipper til med barnet. Hva skal du gjøre den tiden faren har perm, og du ikke har jobb? Jeg ville søkt som bare juling alt nå, for å få noe å gå tilbake til når permen er over.. Anonymkode: 1d328...507 Vi har barn fra før, hvor jeg først var hjemme et halvt år og så et halvt år etter fars permisjon. Barnet startet for fullt i barnehage ved to år, men dette var i studietiden, og vi hadde en langt mer fleksibel hverdag enn vi har når jeg skal jobbe. Det var så klart ikke det aller mest spennende å gå hjemme, men jeg holdt meg oppdatert likevel, samt hadde barnet noen timer noen dager i barnehagen etter hvert. Vi synes det var givende. Men nå er det altså en litt annen situasjon siden jeg ikke er student lenger. Faren skal ha permisjon etter min, eventuelt velge gradert. Anonymkode: 77a88...c9f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vanskelig å si noe om jobbmarkedet når du ikke sier noe om hvilken bransje du er i. Jeg tenker uansett at det tryggeste er å sikte seg inn på jobb. Hvis du ønsker å gå hjemme i en lengre periode (og du er sammen med barnefaren) bør han kompensere ditt arbeid, blant annet med å spare til din pensjon. Anonymkode: c43f9...92b Jeg er jurist (ikke i Oslo). Hvis jeg skal gå hjemme, skal han kompensere. Vi sparer felles nå, så det fortsetter bare selv om jeg ikke jobber. Vi vil uansett få kontantstøtten, og dersom jeg velger å søke jobb så vil jeg få dagpenger også. Anonymkode: 77a88...c9f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lønnsmessig bør du vel ta vikariatet? Anonymkode: e15d9...87d Jeg har tatt vikariatet, men jeg har ikke noe å komme tilbake til, siden det har gått ut når jeg er ferdig med min permisjon. Anonymkode: 77a88...c9f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Gå ut i jobb. Del permisjon med far på fornuftig måte. Anonymkode: 63a1e...9cc Far skal ha sine 15 uker, men ønsker ikke mer. Anonymkode: 77a88...c9f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 saltvann skrev (6 minutter siden): Vær hjemme med minste til hun er 2 år Evt så finner du deg deltidsjobb, så kan du kombinere Finnes ikke deltidsstillinger innen juss, og jeg er ferdig med butikk. Kommer til å gå ned i prosent når barna er små om jeg får en fast jobb. Anonymkode: 77a88...c9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå