Gå til innhold

Posten - et lite sukk

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.12.2020 den 12.57):

Ja, og det har jeg også presisert. Men jeg synes det er ille at man uten sporing da kan ende opp med å betale for "ingenting", på toppen av tapet av pakken. Det viser jo at Posten er unntatt alle andre forbrukerregler, og hvem som helst i systemet kan i realiteten forsyne seg med pakker uten sporing uten konsekvenser.

TS

Anonymkode: 18eb9...543

Her skylder du på posten. Hva om pakken er i utlandet. Altså et annet firma som har tatt over. Det kan være deres skyld, Coronaen, forsinkelser osv. Hvordan kan du klage på posten når du ikke velger sporing. Hvordan skal de vite hvor pakken din er?  De veit like lite som deg. Du ville ikke spore og da sendes Den som brev. Trur du virkelig posten registrerer hvert enkelt brev 😅

Du burde få en realitetsjekk.

Anonymkode: ffb48...e4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.12.2020 den 12.57):

Ja, og det har jeg også presisert. Men jeg synes det er ille at man uten sporing da kan ende opp med å betale for "ingenting", på toppen av tapet av pakken. Det viser jo at Posten er unntatt alle andre forbrukerregler, og hvem som helst i systemet kan i realiteten forsyne seg med pakker uten sporing uten konsekvenser.

TS

Anonymkode: 18eb9...543

Det finnes dessverre en del utro tjenere innen Postens rekker.

Faren min har alltid kjøpt mye bøker, og ett år var det sånn at ingen bøker han bestilte kom frem. Han klaget omsider til posten ettersom bøkenes avsendere sverget på at de alle var sendt. Da han ringte postens kundeservice, spurte de han om adressen hans. Da han sa gatenavnet han bodde i, så sier den ansatte bare: "Å ja, du bor i den gata ja. Ja, der har vi et problem med at alle bøker forsvinner til veldig mange adressater. Vi er ganske sikre på at det er et postbud som forsyner seg".

Etter en viss tid ga det seg, og bøkene begynte å dukke opp som de skulle. Antageligvis et nytt, og nå ærlig, postbud i området...

Anonymkode: d6a2b...3e6

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2020 den 10.11):

Kjenner ei som jobbet på posten som sa at endel pakker med verdifullt innhold, men ufullstendig adresse,  altså at det er fullt navn og all annen informasjon står der, men mangler gate eller postnr og at det med litt arbeid hadde vært mulig å finne ut av det med litt research, istedet  blir loddet ut eller auksjonert vekk på personalmøter/personalfester etc....  Nå er det jo 15-17 år siden, så det kan jo hende at denne ukulturen har endret seg 

Anonymkode: b493a...c2a

Dette er bare tull. Har jobbet i posten siden 1983. Pakke/brev  som har ufullstendig/mangler adresse sendes til ubesørgelig post i Oslo. Pakker de ikke klarer å spore opp blir nok muligens auksjonert bort men ikke på personalfester.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2020 den 13.03):

Det finnes dessverre en del utro tjenere innen Postens rekker.

Faren min har alltid kjøpt mye bøker, og ett år var det sånn at ingen bøker han bestilte kom frem. Han klaget omsider til posten ettersom bøkenes avsendere sverget på at de alle var sendt. Da han ringte postens kundeservice, spurte de han om adressen hans. Da han sa gatenavnet han bodde i, så sier den ansatte bare: "Å ja, du bor i den gata ja. Ja, der har vi et problem med at alle bøker forsvinner til veldig mange adressater. Vi er ganske sikre på at det er et postbud som forsyner seg".

Etter en viss tid ga det seg, og bøkene begynte å dukke opp som de skulle. Antageligvis et nytt, og nå ærlig, postbud i området...

Anonymkode: d6a2b...3e6

Det er null toleranse for tyveri av post.  De blir sparket på dagen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2020 den 10.11):

Kjenner ei som jobbet på posten som sa at endel pakker med verdifullt innhold, men ufullstendig adresse,  altså at det er fullt navn og all annen informasjon står der, men mangler gate eller postnr og at det med litt arbeid hadde vært mulig å finne ut av det med litt research, istedet  blir loddet ut eller auksjonert vekk på personalmøter/personalfester etc....  Nå er det jo 15-17 år siden, så det kan jo hende at denne ukulturen har endret seg 

Anonymkode: b493a...c2a

Fantasihistorie

Anonymkode: ac3e2...2cc

• Liker 2
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Den siste måneden har posten rotet vekk tre av mine seks pakker. To av de tre pakkene som kom frem var halvåpne. Papiret var revnet med bobleplast under. De tre resterende pakkene er i Lørenskog. Alle pakkene inneholder dyr kosmetikk og apotekvarer.

Det er sannsynligvis snakk om tyveri, noe som er straffbart. Hvorfor lar posten tyver jobbe for dem? De stjeler avsenders eiendom og det er likevel avsender som tilbyr å erstatte tapet mitt. Avsender har likevel tapt penger for det posten har «rotet bort». 

Noen som har opplevd lignende? 

Anonymkode: a7ee5...b11

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Den siste måneden har posten rotet vekk tre av mine seks pakker. To av de tre pakkene som kom frem var halvåpne. Papiret var revnet med bobleplast under. De tre resterende pakkene er i Lørenskog. Alle pakkene inneholder dyr kosmetikk og apotekvarer.

Det er sannsynligvis snakk om tyveri, noe som er straffbart. Hvorfor lar posten tyver jobbe for dem? De stjeler avsenders eiendom og det er likevel avsender som tilbyr å erstatte tapet mitt. Avsender har likevel tapt penger for det posten har «rotet bort». 

Noen som har opplevd lignende? 

Anonymkode: a7ee5...b11

Hva spør du om her egentlig?

Anonymkode: 96244...1a3

AnonymBruker
Skrevet

Tyveri eller dette: 

Det er ikke tillatt å få tilsendt legemidler fra utlandet, verken som gave fra venner eller ved netthandel. Det finnes unntak dersom legemidlet sendes fra EU/EØS og samtidig er reseptfritt i Norge, har norsk markedsføringstillatelse og norsk pakning.

Hva tror du? 

Anonymkode: 28b04...9ee

• Liker 1
Skrevet
Nastine skrev (På 14.12.2020 den 3.02):

Men hvordan forsvarer posten å bruke 3 uker på et brev innenlands? 

Det jeg synes er rart er at postlegger jeg et brev til en annen bydel så skal de først sendes fra Bergen til Oslo og så tilbake…. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 22.21):

Fantasihistorie

Anonymkode: ac3e2...2cc

Nei, var flere som ble tatt for det for en 25-35 år siden så har skjedd. Sender så lite jeg kan med posten for de roter noe så inforjævlig mye. Har som eneste person i Norge mitt navn men de klarer likevel ikke å finne frem med alt, samt pakker med mål 10*15 cm og mindre som de påstår er for store for postkassen min. 

Anonymkode: 7fcf5...7d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (5 minutter siden):

Det jeg synes er rart er at postlegger jeg et brev til en annen bydel så skal de først sendes fra Bergen til Oslo og så tilbake…. 

Når jeg sender pakker til en i samme bygd i Finnmark reiser pakken til Lørenskog og tilbake først 😅

Anonymkode: 8b599...c9d

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Fru Uperfekt said:

1 hour ago, AnonymBruker said:

Når jeg sender pakker til en i samme bygd i Finnmark reiser pakken til Lørenskog og tilbake først 😅

Det er jo ikke så vanskelig å forstå at det er slik?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noe rart at pakker som skal til mottaker 500 Meyer unna sendes med bil en lengde tilsvarende Norge-Irak? 

Jeg synes det er litt rart jeg, spesielt mtp at transport av slik art er miljøskadelig på lik linje som fly. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er fordet de har lagt ned mange avdelinger slik at alt må via Oslo og det gjør posten til dårlige på miljø

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke noe rart at pakker som skal til mottaker 500 Meyer unna sendes med bil en lengde tilsvarende Norge-Irak? 

Jeg synes det er litt rart jeg, spesielt mtp at transport av slik art er miljøskadelig på lik linje som fly. 

Det må jo sorteres og da er det bedre å samle alt på et sted i stedet for mange steder? Og hvis det er 500 meter hvorfor leverer du ikke bare pakken selv da? 

Trailerne med pakker/post må jo kjøre uansett så ikke mye å si for miljøet at en pakke fra eller til er med på den

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Nei det er fordet de har lagt ned mange avdelinger slik at alt må via Oslo og det gjør posten til dårlige på miljø

Ja det var ikke økonomisk forsvarlig å opprettholde alle avdelingene posten hadde

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja det var ikke økonomisk forsvarlig å opprettholde alle avdelingene posten hadde

Mindre økonomisk blir det når folk dropper de pga miljøet

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Mindre økonomisk blir det når folk dropper de pga miljøet

Tja det er ikke sikkert

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tja det er ikke sikkert

Hvordan ikke det? Tjener de på kundetap?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Hvordan ikke det? Tjener de på kundetap?

Å levere/hente i distriktene er ikke økonomisk, så hadde vært bedre økonomisk å ikke ha kunder der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...