Gå til innhold

Skal jeg kjøpe dyr julegave til samboeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er av typen som aldri kommer på noe å ønske seg til jul og bursdag. Det har han derimot gjort i år. På lista står flere praktiske ting (turklær osv), og i tillegg en spesifikk Lego-gravemaskin som koster 3600,- på det billigste nettstedet. Han bruker å si til meg at julegaver skal være gøy, noe man har lyst på, og ikke nødvendigvis noe man trenger. Tidligere har vi ligget på en avtalt pris på ca 2000 i julegaver til hverandre. For meg er tre og et halvt tusen kroner mye penger, spesielt å bruke på noe som kommer til å stå og støve ned i ei hylle (tenk så mye nyttig vi kunne fått for pengene!). Spørsmålet er da: skal jeg kjøpe denne gravemaskinen til han, eller gå for de kjedeligere, men praktiske ønskene på lista hans? Er jeg kjip som ikke vil bruke nesten 4000 kroner på Lego til en voksen mann? 

Anonymkode: b9429...461

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt den Lego gravemaskinen. 3600 for lego, det kan samboer få kjøpe selv. 
her hadd jeg heller gått for turklær om du har fått spesifikke tips. Min økonomi har ikke råd til å kjøpe julegave på langt over 3000 til én person. 

Anonymkode: aab1e...6f1

Skrevet (endret)

Du er ikke kjip hvis du ikke bruker penger du egentlig ikke har råd til å bruke. Det er veldig mange penger å bruke på en julegaven når dere i utgangspungtet ikke handler for så masse til hverandre. Jeg hadde gått for praktiske ting, ikke fordi det andre er lego, men fordi det overskrider bursjettet.

Endret av Ryuk
Skrevet

Det kommer vel an på økonomien deres. Har dere for mye penger så er det bare å kjøre på. 😛 Vi har også avtalt pris på 2000 selv om jeg egentlig ikke synes vi har råd til det, men mannen insisterer. Så da ønsker jeg meg praktiske ting jeg uansett trenger og kjøper det samme til han. ;)

Anonymkode: 5a313...3d1

Skrevet

Kan han få halve legosettet til jul og resten til bursdagen sin? Eller 2000 kr som han kan bruke til lego eller turbukse, så få han velge selv om lego er verdt de ekstra pengene. 

Turklær er vel ikke mer nyttig enn lego. Turgåing og legobygging er unødvendige hobbyer begge deler. For meg hadde lego gitt mye mer glede enn turklær, og hadde derfor vært med nyttig / verdt å bruke penger på. 

Anonymkode: 25b01...e2a

Skrevet

Glemte å skrive det viktigste: 
Det høres ikke ut som du har lyst til å bruke 3600 kr på lego til ham, og da synes jeg ikke du skal gjøre det heller. 

Skrevet

Det har jo litt å si om han faktisk er interessert i lego også, og kommer til å bygge det settet, eller om det bare er et innfall om at det hadde vært kult å prøve. 

Jeg har et familiemedlem på 50+ som bare ønsker seg lego, så til slutt begynte vi å spleise til ham, så han får de dyre settene han ønsker seg. Han begynner å bygge på julaften og holder på hele romjula. Han har legorom i huset sitt, og han koser seg tydeligvis med det, så til ham er det absolutt verdt det, mye mer enn turklær og mer tradisjonelt "nyttige" ting. 

• Liker 2
Skrevet

Om du har råd så ja, at du ikke synes det er bra nok med Lego er ditt problem 

Anonymkode: b11aa...67f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...