Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Departementet godkjente at Eia skulle spøke med Solbergs vekt

Dette provoserer meg kraftig! Feite mennesker er det helt greit å mobbe... Det er likegyldig for meg om Erna selv synes dette er ok (innerst inne gjør hun nok ikke det, hvem kan like å bli kalt en hval), jeg tenker mer på at dette bidrar til å stigmatisere og diskriminere overvektige!

Jeg har selv vært overvektig etter barnefødsler og merker utrolig godt hvordan jeg blir behandlet nå som jeg er slank i forhold til da jeg var mye større. Overvektige har på mange måter blitt samfunnets pariakaste - og nå er det godkjent fra offentligheten at det er greit å mobbe de...

Hva synes du? Må man tåle å bli mobbet dersom man ikke passer idealet?

Endret av birgitte242
Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Kan de ikke bare slanke seg? Litt mobbing kan gi motivasjon til å gjøre noe med fettlagrene.

Skrevet

Absolutt ikke!! Jeg har det motsatte problemet og har blitt 'mobbet' for å være for tynn (ennå jeg spiser helt normalt og ikke er besatt av vekt, veier bare enkelt lite).

Har tilogmed fått høre her på KG at jeg bare må regne med og tåle å høre det hvis jeg skriver hva jeg veier. :roll:

Det er galt uansett om man er overvektig eller undervektig mener jeg.

Skrevet

Man spøker da med alt annet. Hvorfor ikke feite?

Skrevet

Tror nok det var ment som en smule selvironi. Leit at ikke alle tar det like lett..

Skrevet

Det er opplest og vedtatt at tykke folk er dumme! Greit og mobbe, både offentlig og privat.

alle snakker om at de kan bare slanke seg.

min erfaring er at de sier de har det fint med sin trivselsvekt. Helt til de står frem slank og lykkelig i et eller annet ukeblad. Der forteller de om liten selvtillitt og helseplager.

Når det gjelder Erna, så synes jeg hun ser stor/tung ut. Hun vagger som en gammel kone. Er ufiks uansett hva hun har på seg. Hun vagger avsted......

dette er en ung kvinne, hun har et søtt ansikt....men hun vokner vel en dag.

rart ikke Høybråten har skremt henne.

hun er et eksempel på stor helsefare og en belastning for samfunnet.

Hun kune like godt røkt og drukket med begge hender

Gjest kenneth
Skrevet

Var det nødvendig å vitse om kropp og vekt i en kampanje om valg?

- Det går mer på totalkonseptet rundt figuren Thomas André. Han er en som ikke har spesielt godt utviklede sosiale antenner. Det var for å gi figuren troverdighet.

Makan til sprøyt. Her legitimerer man altså å slenge drit om folks utseende fordi man ønsker å gi en rollefigur troverdighet?

Jeg synes Eia (og Johansen) er geniale på sitt beste. Det er synd at såpass oppegående folk tillater seg å synke ned på et sånt lavmålsnivå. De har jo repertoar til å trimme lattermusklene våre uten å måtte ty til slike dustestunt.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvorfor skal man dulle med feitinger som små barn? Tåler ikke de også en spøk?

Skrevet

Selvfølgelig kan man tåle en spøk men å gjøre narr av overvekt kan faktisk såre mange.

Skal man begynne å gjøre narr av stygge folk og bare forvente at de bør tåle en spøk og kanskje? Jeg hadde ikke satt pris på det.

Gjest kenneth
Skrevet

I følge TV2-nyhetene var spøken godkjent av Solberg selv. (Jeg ville ihvertfall vært skeptisk til å ta den avgjørelsen på vegne av Solberg).

Det er i så fall friskt satset!

Allikevel litt usikker på om den passer sammen med Bondeviks anti-mobbekampanje...

Gjest Violetta
Skrevet

Hva skal det egentlig være lov å spøke med? Og ikke? Kanskje vi kunne sette opp en liste på hver av punktene, så vet vi hva vi har å forholde oss til?

Gjest Embla s
Skrevet

Syns det er så usaklig å henge seg opp i dette. Det skulle jo være en slags sketsj; Eias alter-ego driter seg ut. For det er han som dummer seg ut (denne figuren) og ikke Eia eller Solberg.

Og selvfølgelig er det ikke lov til å mobbe fete mennesker (hadde det vært stuerent, hadde jo ikke denne sketsjen funnet sted :himle: )

Skrevet

Enig Embla. Hele poenget er at det er rollefiguren som driter seg ut.

Som vanlig har de snudd litt på vinklingen...

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Her er det snakk om ironisk "mobbing" av Erna Solberg, med hennes aktive velsignelse.

De som kaller seg krenket eller mobbet - på egne eller andres vegne - av dette, har helt andre og betydelig større problemer enn fysisk/mental overvekt. Men det er rørende å se hvor mye ubedt omsorg Erna Solberg blir utsatt for.

Gjest Embla s
Skrevet

De som mobbes her (om noen?) er jo de enfoldige uten sosiale antenner (alà Eias alter-ego)..

(og for de som syns synd på Solberg: Hun vet nok om at hun er ganske stor, og hun har nok opplevd atskillig vanskeligere ting enn dette..)

Skrevet

Fy fillern! Her om dagen så jeg en film hvor noen mobbet svarte amerikanere. American History X het den. Skulle ikke vært lov å sende slik på tv.

Skrevet

Alle utenom hvite, konservative kristne er fritt villt ser det ut som.

Gjest Valhalla
Skrevet
Alle utenom hvite, konservative kristne er fritt villt ser det ut som.

Glemte du ironi/sarkasmeflagget? :)

Gjest Gjest_nique_*
Skrevet

jeg er 165cm høy og veier i unnerkant av 100 kilo, er altå overvektig.

å bli mobbet for det er ikke kult, men jeg stiller gjerne opp på sketjer der min vekt er med på å bring frem tragikomiske poeng. da har jeg valgt det på forhånd og er forberett. men om det var umotivert mobbing det var snakk om så ville jeg blitt fryktelig trist.

det å være feit er aldrig en drømmesituasjon, og husk at det ikke er et valg for mange...

vi vet godt hvilke farer vi er utsatt for helsemessig, det at vi sier at det er greit å være slik betyr ikke at vi er fornøyd med situasjonen, men at vi har innfunnet oss med den. om vi da en dag oppdager en kur som funker for oss blir vi seff. veldig glade og stolte for det.

men til tross for vekta er det viktigste for meg å vite om alle de andre gode egenskapene jeg har og prøve å sette dem høyest. det er ikke alltid like lett i et så kropsfiksert samfunn.

alt handler om hvor sikker man er i sin egen identitet, om man tillater slikt. synes erna viste en stoor posjon selvtillit ved å stille opp slik.

Gjest Feit på grændiss
Skrevet

Litt selvironi må man vel ha...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...