AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Har fødselsangs etter første fødsel. Ble satt igang med modningspiller og hadde stormrier. Ingen smertestillende. Tok 7 timer og var stormrier hele veien. Presset over en time. Er lenge siden men jeg blir så dårlig av å tenke på opplevelsen. Andre fødsel : keisersnitt pga angst . Skullr bli satt igang pga overtid men klarte ikke. Denne gangen blir jeg satt igang uke 38. Ikke anbefalt ks pga diabetes og risiko for baby. Jeg er så uvel og lurer på om det er håp om jeg kan få en fin fødsel selv om jeg blir satt igang altså minst mulig smertefullt og? Vil epidural hjelpe? Anonymkode: 9b844...c35
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har fødselsangs etter første fødsel. Ble satt igang med modningspiller og hadde stormrier. Ingen smertestillende. Tok 7 timer og var stormrier hele veien. Presset over en time. Er lenge siden men jeg blir så dårlig av å tenke på opplevelsen. Andre fødsel : keisersnitt pga angst . Skullr bli satt igang pga overtid men klarte ikke. Denne gangen blir jeg satt igang uke 38. Ikke anbefalt ks pga diabetes og risiko for baby. Jeg er så uvel og lurer på om det er håp om jeg kan få en fin fødsel selv om jeg blir satt igang altså minst mulig smertefullt og? Vil epidural hjelpe? Anonymkode: 9b844...c35 Hvordan opplevde du ks da? En venninne ble anbefalt ks på sykehuset i Sarpsborg (?) nettopp grunnet svangerskapsdiabetes og stor baby. Anonymkode: f5981...929 1
Harepucifer Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Så rart at du ikke fikk epidural med første. Hadde en grusom fødsel frem til den ble satt, opplevde de siste 17 timene (med epidural) som helt greie og overkommelige til tross for at han satte seg fast og til slutt måtte tas med vakuum.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan opplevde du ks da? En venninne ble anbefalt ks på sykehuset i Sarpsborg (?) nettopp grunnet svangerskapsdiabetes og stor baby. Anonymkode: f5981...929 Var en fin opplevelse. Legen på KK anbefalte ikke keisersnitt grunnet svangerskapsdiabetes pga det er økt risiko for pusteproblemer eller hjerteproblemer for babyen. Da de oftest ikke er nervologisk modne med det når de har vært utsatt for høy blodsukker over lang tid. Når babyen fødes vil den få press som hjelp på lungene babyen min blir litt større enn gjennomsnittet. Eksimert ca 4 kg ved termin dato. Så jeg vet ikke hva som er best Anonymkode: 9b844...c35
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 1 minutt siden, Harepucifer said: Så rart at du ikke fikk epidural med første. Hadde en grusom fødsel frem til den ble satt, opplevde de siste 17 timene (med epidural) som helt greie og overkommelige til tross for at han satte seg fast og til slutt måtte tas med vakuum. Ja. Det var for sent å få epidural når jeg ba om det.... Anonymkode: 9b844...c35
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Å få epidural er himmelsk, det hjelper enormt😁 Anonymkode: 0c4b7...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Det var for sent å få epidural når jeg ba om det.... Anonymkode: 9b844...c35 Da synes jeg du skal avtale tidlig epidural denne gangen, på grunn av tidligere erfaring. Jeg har en igangsatt fødsel bak meg, men den var relativt uproblematisk. Ikke slik som du beskriver i det hele tatt. Anonymkode: 45432...f8e 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Å få epidural er himmelsk, det hjelper enormt😁 Anonymkode: 0c4b7...9ad Ikke noe smerter? Hvor mye følte du? Anonymkode: 9b844...c35
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 Jeg ble satt i gang ved fødsel nr 2. Gikk lekende lett i forhold til nr 1 som ikke var satt i gang. Styrtfødsel og kort pressetid, men likevel fullt overkommelig. Når jeg ble sjekket ved 4 cm var ikke riene engang vonde, klart de ble det, men det varte veldig kort. Anonymkode: c20eb...3b9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Da synes jeg du skal avtale tidlig epidural denne gangen, på grunn av tidligere erfaring. Jeg har en igangsatt fødsel bak meg, men den var relativt uproblematisk. Ikke slik som du beskriver i det hele tatt. Anonymkode: 45432...f8e Ja det vil jeg få. Jeg er så redd for å få helt panikk som sist. Gråt og var helt ute av meg i flere timer mens de prøvde å ta vannet på meg osv. Ballong. Ble keisersnitt men var litt skummelt der også for hun måtte få pustehjelp like etter. Anonymkode: 9b844...c35
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg ble satt i gang ved fødsel nr 2. Gikk lekende lett i forhold til nr 1 som ikke var satt i gang. Styrtfødsel og kort pressetid, men likevel fullt overkommelig. Når jeg ble sjekket ved 4 cm var ikke riene engang vonde, klart de ble det, men det varte veldig kort. Anonymkode: c20eb...3b9 Styrt fødsel? Må ha vært vondt!?? Anonymkode: 9b844...c35
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 Bare be om epidural fra starten, si at du skal ha det så snart du er kommet langt nok. Og be de sjekke ofte, slik at du ikke plutselig er kommet for langt 😉 det kan ta litt tid før de dukker opp med epiduralen (hvis de må rykke ut til noe akutt for eks) , så bestill den så tidlig som mulig. Anonymkode: 0c4b7...9ad 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 Ja, jeg synes iallefall ikke det var angstfylt. Kunne riktignok gå igang raskere fordi jeg allerede hadde 5 cm åpning - slapp nok noen timer der (men hadde hatt MYE smerter lenge). Støtte på de fleste vanlige problemer som ineffektive rier og vakuumforløsning, men babyen hadde det OK og epiduralen funket de 2 timene jeg hadde den (kunne sikkert krevd å få tidligere). Presset i mer enn en time, men.....tja. Mitt fokus var «det blir helt jævlig, håper ikke det blir katastrofeKS og fare for liv - bare vi overlever er det suksess», så mulig det innvirket på at jeg igrunnen synes det var en kul opplevelse? 🤷♀️ «Fin fødsel» finnes liksom ikke i mitt vokabular - hater å ha vondt 😅 Anonymkode: 72ce4...164
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke noe smerter? Hvor mye følte du? Anonymkode: 9b844...c35 Jeg fikk epidural og hadde fortsatt mye smerter. Men den virker veldig godt sammenliknet med før jeg fikk den. Anonymkode: 72ce4...164
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #15 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Styrt fødsel? Må ha vært vondt!?? Anonymkode: 9b844...c35 Nei, jeg syns faktisk ikke det. Altså, det var jo vondt, som i at alle fødsler gjør jo vondt. Men nr 1 som gikk naturlig var mange ganger verre. Smerten varte så innmari kort, type 30 minutter eller så. Anonymkode: c20eb...3b9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #16 Skrevet 13. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg synes iallefall ikke det var angstfylt. Kunne riktignok gå igang raskere fordi jeg allerede hadde 5 cm åpning - slapp nok noen timer der (men hadde hatt MYE smerter lenge). Støtte på de fleste vanlige problemer som ineffektive rier og vakuumforløsning, men babyen hadde det OK og epiduralen funket de 2 timene jeg hadde den (kunne sikkert krevd å få tidligere). Presset i mer enn en time, men.....tja. Mitt fokus var «det blir helt jævlig, håper ikke det blir katastrofeKS og fare for liv - bare vi overlever er det suksess», så mulig det innvirket på at jeg igrunnen synes det var en kul opplevelse? 🤷♀️ «Fin fødsel» finnes liksom ikke i mitt vokabular - hater å ha vondt 😅 Anonymkode: 72ce4...164 Huff keisersnitt er nå smertefritt... Ikke etter.. men heller vondt etter enn stormrier og miste helt kontroll Anonymkode: 9b844...c35
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #17 Skrevet 13. desember 2020 Jeg ble satt i gang grunnet langvarig vannavgang. Og jeg var så skeptisk, for «alle» hadde gitt meg skrekkhistorier om igangsettelse. Fra før av hadde jeg to normale fødsler. Men den igangsatte fødselen var fin, om enn annerledes enn når kroppen ordner selv. Fra dryppet ble satt så gikk det 2,5 timer. Det var kort og intenst. Ca 10 min med pressrier. Ønsker deg lykke til! Igangsatte fødsler kan også være fine Anonymkode: 8055f...d89
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #18 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare be om epidural fra starten, si at du skal ha det så snart du er kommet langt nok. Og be de sjekke ofte, slik at du ikke plutselig er kommet for langt 😉 det kan ta litt tid før de dukker opp med epiduralen (hvis de må rykke ut til noe akutt for eks) , så bestill den så tidlig som mulig. Anonymkode: 0c4b7...9ad Jeg hadde styrtfødsel sist, 0-10 cm på 2 timer. Jeg har fått beskjed om at når jeg settes i gang kan jeg få satt epiduralen samtidig som de setter i gang. De skrur den ikke på før jeg har kommet langt nok. Men da er jeg sikret at det ikke plutselig er for sent😅 Fødsel startet naturlig sist med vannavgang og styrtrike, denne gangen settes jeg i gang et par dager før termin på grunn av svangerskapsdiabetes. Anonymkode: e7147...4b6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #19 Skrevet 13. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, jeg syns faktisk ikke det. Altså, det var jo vondt, som i at alle fødsler gjør jo vondt. Men nr 1 som gikk naturlig var mange ganger verre. Smerten varte så innmari kort, type 30 minutter eller så. Anonymkode: c20eb...3b9 Er så redd de smertene at jeg tror jeg får helt panikk Anonymkode: 9b844...c35
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #20 Skrevet 13. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke noe smerter? Hvor mye følte du? Anonymkode: 9b844...c35 For meg ble det smertefritt frem til 10 cm, når ungen kom ut var det vondt for det bedøvde ikke "der nede". Men man slipper unna timesvis med sammenhengende smerter. Får en rolig periode mellom 4-10cm, så er det siste biten igjen når ungen skal ut:) Anonymkode: 0c4b7...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå