Gå til innhold

Dårlig selvbilde pga venninne som ikke ble venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det høres sikkert veldig umodent ut. Men det er også derfor jeg spør her, hvordan kan jeg få en stopp på destruktiv tanker rundt dette?

Vi er oppvokst i samme by og gikk vgs sammen. Har aldri kjent hverandre før nå, men jeg har på en måte alltid digget henne siden hun skiller seg litt ut, har vært veldig enig med henne i ting hun brenner for f.eks på Fb og sånne ting. Og har vel tenkt at hun der må jeg virkelig bli kjent med fordi vi hadde bondet bra! 

Nå har vi blitt litt kjent pga søstera hennes og nytt forhold der som gjør at vi er nå i litt samme omgangskrets. Så jeg har prøvd å inkludere denne jenta litt uten å være pågående på noen måte. Kun vært meg selv. 

Nå har jeg gitt opp å bli mere kjent med henne, fordi jeg merker at hun ikke er så begeistret. Blir vi på tomannshånd så virker det som jeg kjeder henne. Svarer sjelden på Snap, selv om jeg ser jo at hun er veldig aktiv med andre. Det som gjorde at jeg på en måte ga det opp var at jeg fikk med meg i øyekroken en gang at hun himlet med øynene (til noen andre) til noe jeg sa. 

Selv om jeg prøver å drite i det så kjenner jeg at jeg er skikkelig skuffet over at vi ikke blir noe klaff. Jeg skjønner jo at man ikke kan komme overens med alle eller bli likt overalt, men føler jeg har mistet litt selvtillit... at jeg ikke er noe særlig.

Nå var det noe i forbindelse med barna våre som gjorde at vi møttes igjen og jeg er sånn at jeg hilser hvis man møtes så sa jo hei og jeg får bare skikkelig sånn "ånei, få meg bort herfra"vibber fra henne. At hun tenker sånn om meg. 

Jeg har ikke tenkt til å ta det opp med henne, fordi vi er ikke nære uansett og jeg har heller ikke noe lyst til å forholde meg til henne noe særlig mer enn jeg må. Men hun har på en teit måte etterlatt et slags sår i meg om at jeg ikke er noe. Og føler vel litt det går utover selvtilliten min i møte med andre også. 

Er det noen andre som har opplevd dette, og hvordan klarte dere å endre tankemønster? Eventuelt hva ville dere tenkt og gjort hvis dere var i min situasjon? 🤗

Anonymkode: d86be...78a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres ufyselig ut hvis det er riktig at hun sender slike signaler når hun er rundt deg. Jeg skjønner det føles vondt, men fy søren, hun er virkelig ikke verdt dine tanker eller følelser. Vanlig folkeskikk bør alle ha. 

Si hei når du møter henne, men ellers må du bare legge all din innsats i å ikke følge med på henne eller tenke noe mer om hva hun tenker.

• Liker 4
Skrevet

Og hvorfor higer du etter å bli likt av henne? Hun ønsker jo ikke et vennskap.

Anonymkode: be358...556

• Liker 6
Skrevet

Noen folk klaffer bare ikke, uten at det betyr det er noe galt med den ene eller andre parten. Man er bare ikke en bra match, enkelt og greit. Så kan det føles vondt for den ene parten som kanskje var mest interessert og føler seg avvist. 

Men det er jo litt sånn som man sier til folk når dating går skeis, vil du være med en person som ikke vil være med deg?

Høres også ut som du har bygget henne litt opp i hodet ditt via face etc. Arrogante drittsekker kan ofte fremstå som ganske spennende på sosiale medier.. Det er faktisk litt drøyt å himle med øynene når du er der. Så hun høres jo ikke ut som verdens beste type å være nær. Kanskje hun ikke er så kul, kanskje hun bare er et rasshøl som lever på å gjøre folk rundt seg usikre. Finnes mange av dem.

Anonymkode: d046d...624

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at det du likte ved henne var kun fasade. Du ser hvordan person hun egentlig er nå og sånne folk er ikke verdt å ha som venner. 

Hun fremstår som kul men er tydeligvis et ufyselig menneske. Vær glad for at hun ikke ble din venn. Da hadde hun nok i stedet sakte men sikkert trykket deg ned over tid og kunne bli vanskelig å bli kvitt fremfor at du nå "kun" fikk et sår.

Anonymkode: 44734...cf0

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke deg det er noe galt med. ❤️

Anonymkode: c3be0...3c4

• Liker 5
Skrevet

Hun høres jo skikkelig barnslig og ufyselig ut. Nei, det finnes mange andre fine folk man kan heller kan bli venner med, tenker jeg! Hev deg over den teite oppførselen hennes. Du går ikke glipp av noe, annet enn et slitsomt vennskap med et menneske som tydeligvis føler seg bedre enn alle andre. Ville ikke brukt mer energi på den dama. Husk at du er verdt noe, ikke krymp deg i hennes nærvær, du virker som en bra dame med er godt menneskesyn.

Anonymkode: 8f2f6...b9a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...