AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Del Skrevet 13. desember 2020 Jeg har over to eller tre dager hatt smerter i venstre lysk ved bevegelse. Kjenner ingenting til smerten så lenge jeg sitter/ligger helt i ro, men så fort jeg skal flytte litt på meg eller gå, kommer denne intense smerten. Noen som har hatt lignende, eller vet hva det er? Det er fryktelig irriterende og vondt å gå slik. Kjenner ellers godt med liv, så er ikke bekymret for barnet, men tenkte likevel å ringe med fastlegen i morgen for å forhøre meg. Jeg er som sagt i uke 33(+4). Anonymkode: ba52f...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Del Skrevet 13. desember 2020 Høres veldig strukturelt ut i og med at det utløses ved bevegelse, sannsynligvis strekk eller klem på ligamenter, eventuelt nervesmerter. Veldig ufarlig, og ikke noe å gjøre med. Jeg hadde sterke lyskesmerter til og fra gjennom hele tredje trimester, kjentes ut som om noen stakk meg med kniv når jeg beveget meg. Anonymkode: a70c9...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Høres veldig strukturelt ut i og med at det utløses ved bevegelse, sannsynligvis strekk eller klem på ligamenter, eventuelt nervesmerter. Veldig ufarlig, og ikke noe å gjøre med. Jeg hadde sterke lyskesmerter til og fra gjennom hele tredje trimester, kjentes ut som om noen stakk meg med kniv når jeg beveget meg. Anonymkode: a70c9...9af Takk for svar! Er igrunn ikke så fryktelig bekymret, har tenkt som deg at det er nok en strek jeg har pådratt meg. Men igår og idag begynte jeg å hovne opp i beina. Og med proteiner i urinet, kvalme og hodepine, så tenkte jeg å kontakte fastlegen for nok en sjekk mtp svangerskapsforgiftning og nå hovne ben. Så da kan jeg like greit høre om lysken i sammeslengen. Men den lysken, den er bare plagsom og vond. Ts Anonymkode: ba52f...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk for svar! Er igrunn ikke så fryktelig bekymret, har tenkt som deg at det er nok en strek jeg har pådratt meg. Men igår og idag begynte jeg å hovne opp i beina. Og med proteiner i urinet, kvalme og hodepine, så tenkte jeg å kontakte fastlegen for nok en sjekk mtp svangerskapsforgiftning og nå hovne ben. Så da kan jeg like greit høre om lysken i sammeslengen. Men den lysken, den er bare plagsom og vond. Ts Anonymkode: ba52f...4e1 Hvis du har proteiner i urinen, hodepine og nå nytilkomne ødemer, ville jeg kontaktet føden umiddelbart i dag. Hvis dette er svangerskapsforgiftning, kan det få store konsekvenser å vente til i morgen og dette er uansett ikke en sak for fastlegen men for fødeavdelingen i mine øyne. Etter uke 24 kontakter man føden direkte ved slike ting, lyskesmertene kan selvsagt fastlegen håndtere, men det andre du forteller er alarmerende og bør absolutt ikke vente. Anonymkode: a70c9...9af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har proteiner i urinen, hodepine og nå nytilkomne ødemer, ville jeg kontaktet føden umiddelbart i dag. Hvis dette er svangerskapsforgiftning, kan det få store konsekvenser å vente til i morgen og dette er uansett ikke en sak for fastlegen men for fødeavdelingen i mine øyne. Etter uke 24 kontakter man føden direkte ved slike ting, lyskesmertene kan selvsagt fastlegen håndtere, men det andre du forteller er alarmerende og bør absolutt ikke vente. Anonymkode: a70c9...9af Jeg er allerede under oppfølging mtp svangerskapsforgiftning, da jeg har alle symptomer, uten om at jeg faktisk har svangerskapsforgiftning. Sist jeg var på føden å tok ctg og ultralyd, hvor blodårene var fine, fikk jeg beskjed om å kontakte de på nytt om symptomene mine skulle forverres eller smerter i ribbbensbuene, noe som ikke har skjedd. Bare fått vondt i lysken, og deretter hovenet opp i beina. Så kanskje jeg tar litt "lett" på det? Vil ikke være plagsom førstegangs som bruker av tiden deres heller. Alle de andre symptomene er like, og hadde fremdeles "bare" +1 protein på torsdagen, og noe stigende blodtrykk(135/90). Men jeg kan selvsagt, og burde egentlig kanskje når jeg leser svaret ditt på nytt, ringe føden å forhøre meg. Noen ganger er det greit å lufte ting på kg, om det så bare er for å våkne litt. Takk! Ts Anonymkode: ba52f...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er allerede under oppfølging mtp svangerskapsforgiftning, da jeg har alle symptomer, uten om at jeg faktisk har svangerskapsforgiftning. Sist jeg var på føden å tok ctg og ultralyd, hvor blodårene var fine, fikk jeg beskjed om å kontakte de på nytt om symptomene mine skulle forverres eller smerter i ribbbensbuene, noe som ikke har skjedd. Bare fått vondt i lysken, og deretter hovenet opp i beina. Så kanskje jeg tar litt "lett" på det? Vil ikke være plagsom førstegangs som bruker av tiden deres heller. Alle de andre symptomene er like, og hadde fremdeles "bare" +1 protein på torsdagen, og noe stigende blodtrykk(135/90). Men jeg kan selvsagt, og burde egentlig kanskje når jeg leser svaret ditt på nytt, ringe føden å forhøre meg. Noen ganger er det greit å lufte ting på kg, om det så bare er for å våkne litt. Takk! Ts Anonymkode: ba52f...4e1 Ja, jeg synes du skal ringe uansett, med svangerskapsforgiftning kan ting skje fort og at alt var greit på torsdag er ingen garanti for at ting fortsatt er fint - særlig ikke når du nå har fått ødemer. Er begge beina hovne, eller bare der du har smerter? Ring og forhør deg, så har du gjort ditt Lykke til. Anonymkode: a70c9...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg synes du skal ringe uansett, med svangerskapsforgiftning kan ting skje fort og at alt var greit på torsdag er ingen garanti for at ting fortsatt er fint - særlig ikke når du nå har fått ødemer. Er begge beina hovne, eller bare der du har smerter? Ring og forhør deg, så har du gjort ditt Lykke til. Anonymkode: a70c9...9af Venstre ben er mest hovent, men begge bena hovner opp, og tidvis hendene også. Ts Anonymkode: ba52f...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Del Skrevet 14. desember 2020 Jeg har de siste 5 ukene fått noe voldsomt vondt i lysken på venstre side, plager meg mer enn bekkenløsningssmertene jeg har. Gjør vondt ved den minste bevegelse, og av og til når jeg sover/ligger på siden. Noen bevegelser gir ganske intens smerte. Spurte legen min, og hun nevnte det kunne være et ligament som rett og slett ikke hadde klart å følge livmor sin utvikling og står i spenn, på en måte. Jeg er på slutten av uke 34 nå. Var ingenting å gjøre med det. Men jeg måtte bare kommentere når du beskrev utviklingen din ang ødem og spes at du hadde hovnet opp mer i venstre fot enn høyre. Enig med hun over, ta kontakt med føden! For en faktor er svangerskapsforgiftning, og en annen er blodpropp. Vi gravide er mye mer utsatt for blodpropper nå enn til vanlig, og den kan ofte sette seg i lysken. Symptomene på det er smerter i lysken (som oftest venstre side) og at man så hovner opp i (venstre) benet. Det kan bli veldig alvorlig hvis det forblir ubehandlet og proppen vandrer videre, feks opp i lungen. Ikke for å skremme deg, det er nok ingenting farlig men ta heller en telefon for mye enn for lite når det gjelder alvorlige ting som sv.forgiftning og blodpropp 🙂 Lykke til og god bedring, og husk føden er der for deg 😊 Anonymkode: 1a8b3...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå