Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på snart 3 mnd har de siste nettene sovet gjennom natten. Dvs. fra ca  23-07. Er jo super glad for dette og deilig å få sove godt selv også.

Men så har jeg et (luksus)problem. Jeg er redd for at melkeproduksjonen min skal gå ned. Jeg gir allerede et måltid mme daglig og har prøvd å få en såpass god mengde at jeg kan fullamme. 

Bør jeg vekke baby for mat? Pumpe? Eller tåler produksjonen at baby sover godt? Må innrømme det hadde vært nydelig å slippe å stå opp om natten..

Anonymkode: 59117...46c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Baby på snart 3 mnd har de siste nettene sovet gjennom natten. Dvs. fra ca  23-07. Er jo super glad for dette og deilig å få sove godt selv også.

Men så har jeg et (luksus)problem. Jeg er redd for at melkeproduksjonen min skal gå ned. Jeg gir allerede et måltid mme daglig og har prøvd å få en såpass god mengde at jeg kan fullamme. 

Bør jeg vekke baby for mat? Pumpe? Eller tåler produksjonen at baby sover godt? Må innrømme det hadde vært nydelig å slippe å stå opp om natten..

Ikke vekk babyen for mat - det kommer du til å angre på. Du mister ikke melka di av dette, slapp helt av og nyt at du har en baby som sover såpass mye. Det høres deilig ut 😅

Anonymkode: d125c...730

• Liker 9
Skrevet

Anbefaler Ammehjelpsgruppa på Facebook, der kan du få svar fra ammehjelpere. Dette spørsmålet var nylig oppe!

Anonymkode: e1797...687

• Liker 2
Skrevet

Øker ikke babyen nok i vekt, siden du må gi mme? Da ville jeg vekket for mat på natten.

Anonymkode: 60070...acb

• Liker 3
Skrevet

Takk for tips! :)

Jo, baby legger godt på seg. Men jeg må amme med skjold noe som har gjort at jeg har litt liten melkeproduksjon. Baby drikker rundt 150 ml mme i døgnet, som regel på kveldstid.

Skrevet

Siden du gir mme på kveldstid og barnet legger på seg som det skal ville jeg ikke vekket barnet for å amme ☺️ 

Anonymkode: d02a1...c47

• Liker 1
Skrevet

Ikke vekk et sovende barn!! 🤩 (når det legger fint på seg)

Anonymkode: dd562...364

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke peiling, så hør med helsesøster, men hvorfor kan du ikke droppe mme om kvelden hvis baby legger godt på seg? (Hvis ønsket er å fullamme)

Min baby sov også veldig godt om natta da han var 2-3 mnd. Jeg fullammet og han la veldig godt på seg. Så jeg hadde tillit til at melkeproduksjonen regulerte seg etter babys behov. Han har forresten slutta å sove godt på natta😅

Anonymkode: 2d6f4...3d7

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar! Da skal jeg ikke stresse over det med melka. :)

Hun får mme fordi hun er sulten. :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...