AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Jeg syns at kjæresten min er en ganske lukket person. Han forteller aldri om samtaler han har hatt med f.eks foreldrene eller om f.eks en av de har operert seg. (Som nylig skjedde) Det syns jeg er litt merkelig da jeg hadde delt sånne type ting med en gang, da vi står hverandre som nærmest. Jeg blir da veldig irritert og nesten såret, fordi for meg er det naturlig å dele absolutt alt. Jeg kan ofte snakke i høytaler på telefonen med søsteren min, moren min osv. Jeg deler i tillegg snapper av han/tulle videoer med mine nærmeste. Han derimot deler veldig lite om meg med vennene sine, og snakker f.eks aldri med noen av sine nærmeste med høtaler (et eksempel) foran meg. Jeg føler meg derfor mye mindre inkludert og ikke like «nær» han, som jeg vil være. Jeg kommer igjen mye mindre nær hans nære folk kontra den kontakten han har fått med mine. Jeg vil at jeg og min kjæreste kan fortelle hverandre om hverandres bestevenners «hemmligheter» så og si, da vi faktisk står hverandre nærmest og burde stole såppas på hverandre at ingenting går videre. Jeg vil med andre at jeg og han skal være som bestevenner som forteller absolutt alt til hverandre. Er det f.eks en litt stor ting som har skjedd med en av hans nærmeste, syns jeg det er sårt og rart at han ikke deler det med meg. Stoler jo på han, men han er så mye mer lukket med sine relasjoner kontra det jeg er med mine ovenfor han. Det kan ofte få meg til å føle at vi ikke har et 100% sterkt forhold. For meg er åpenhet og ærlighet viktig. Hva tenker dere? Og hvor mye forventer dere at kjæresten deler med deg? Anonymkode: 64527...de5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Dette har jo ikke noe med lukket å være. Han respekterer bare privatlivet og hemmelighetene til dem han har rundt seg . Han har respekt. Mens du derimot burde være obs på hva du deler til dine nærmeste om din kjæreste. ikke sikkert alt du deler er like ok og dele og burde KUN være mellom deg og din kjæreste, eller ting du sier til din kjæreste burde være kun mellom deg-din venninne, deg-din mor osv. Han deler det han føler er ok å dele, mens det han snakker med familien med føler han vel er riktig skal være mellom dem han snakker med. Anonymkode: f4459...994 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg syns at kjæresten min er en ganske lukket person. Han forteller aldri om samtaler han har hatt med f.eks foreldrene eller om f.eks en av de har operert seg. (Som nylig skjedde) Det syns jeg er litt merkelig da jeg hadde delt sånne type ting med en gang, da vi står hverandre som nærmest. Jeg blir da veldig irritert og nesten såret, fordi for meg er det naturlig å dele absolutt alt. Jeg kan ofte snakke i høytaler på telefonen med søsteren min, moren min osv. Jeg deler i tillegg snapper av han/tulle videoer med mine nærmeste. Han derimot deler veldig lite om meg med vennene sine, og snakker f.eks aldri med noen av sine nærmeste med høtaler (et eksempel) foran meg. Jeg føler meg derfor mye mindre inkludert og ikke like «nær» han, som jeg vil være. Jeg kommer igjen mye mindre nær hans nære folk kontra den kontakten han har fått med mine. Jeg vil at jeg og min kjæreste kan fortelle hverandre om hverandres bestevenners «hemmligheter» så og si, da vi faktisk står hverandre nærmest og burde stole såppas på hverandre at ingenting går videre. Jeg vil med andre at jeg og han skal være som bestevenner som forteller absolutt alt til hverandre. Er det f.eks en litt stor ting som har skjedd med en av hans nærmeste, syns jeg det er sårt og rart at han ikke deler det med meg. Stoler jo på han, men han er så mye mer lukket med sine relasjoner kontra det jeg er med mine ovenfor han. Det kan ofte få meg til å føle at vi ikke har et 100% sterkt forhold. For meg er åpenhet og ærlighet viktig. Hva tenker dere? Og hvor mye forventer dere at kjæresten deler med deg? Anonymkode: 64527...de5 Men du har jo en væremåte som gjør at jeg ihvertfall ikke ville stolt på deg. Den måten du mener du er åpen på ville for meg vært utleverende og hadde noen av mine satt meg på høyttaler uten at jeg hadde visst det hadde jeg fortalt dem at det er ufint ovenfor meg. Noe de hadde vært enige i for da hadde de ikke respektert at jeg kanskje hadde behov for å snakke fortrolig om noe med deg. Fortrolig betyr at det blir mellom oss og ikke går videre, men du forsvarer det å ikke være til å stole på med å være åpen. Som om det er det riktige. Jeg gjetter at om du hadde vist at du kunne stoles på, altså holde på informasjon uten å dele videre, så hadde samboer snakket med deg om fortrolige ting. Dere har forskjellige syn og grenser på ting. Han er ikke problemet. Og han virker da absolutt ærlig og til å stole på. Men klarer du å få fortalt noe uten at du må ringe noen annen? Anonymkode: c83f3...abf 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Jeg synes din oppførsel her er ekstremt ufin. Jeg er godt gift, deler det meste med mannen, og ser på vårt forhold som åpent og godt. Men aldri om jeg ville delt venninners hemmeligheter, aborter og ekteskapsproblemer, det er et grovt tillitsbrudd. Og aldri om jeg ville snakket i telefonen med høyttaler, det er ekstremt dårlig gjort mot den du prater med. Om vi sitter i bilen og jeg tar telefonen informerer jeg alltid den som ringer om at jeg er i bilen og hvem som er passasjer, slik at de vet hvem de prater til. Anonymkode: 6e973...389 9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 51 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes din oppførsel her er ekstremt ufin. Jeg er godt gift, deler det meste med mannen, og ser på vårt forhold som åpent og godt. Men aldri om jeg ville delt venninners hemmeligheter, aborter og ekteskapsproblemer, det er et grovt tillitsbrudd. Og aldri om jeg ville snakket i telefonen med høyttaler, det er ekstremt dårlig gjort mot den du prater med. Om vi sitter i bilen og jeg tar telefonen informerer jeg alltid den som ringer om at jeg er i bilen og hvem som er passasjer, slik at de vet hvem de prater til. Anonymkode: 6e973...389 Helt enig!! Her er det du som bør ta selvkritikk TS, ikke kjæresten din. Han høres ut som en flott kar med respekt for andre menneskers liv ❤️ Anonymkode: 9fabb...255 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Jeg er nær venn med kjæresten, men forventer ikke å få vite alt og dele alt. Jeg er ganske åpen selv men deler bare videre det jeg tror mine andre nære ville likt. Jeg forteller feks ikke kjæresten at søstera mi har psykiske problemer. Eller at ei nær venninne hadde ti spontanaborter før de to barna hun nå har fått. Kanskje får han vite mer ting etterhvert, når han har fortjent det og bygd seg opp en relasjon til personen selv. Jeg skygger selv unna sånne jenter som sier de forteller den nye kjæresten alt, de er ikke til å stole på med mine hemmeligheter. Anonymkode: 1b4b7...b9b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå