Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stusser litt på dette med at det lønner seg for faren å ta opp lånet - selvom det kanskje ikke har så mye med saken å gjøre akkurat i denne tråden.

Mannen og jeg har også hørt at det "lønner seg å ha gjeld", men da vi skulle kjøpe hus spurte mannen regnskapsføreren sin om han skulle betale det kontant eller ta opp et lån for å betale - for å komme best mulig ut økonomisk, men hun påstod at det ikke var noe hold i påstanden om at "gjeld lønner seg" for de høyt skattende.

Men som sagt...kanskje litt på kanten av denne tråden...men siden det var et "argument" for at faren skulle ta opp et lån, så ville jeg bare nevne det...

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet (endret)
Stusser litt på dette med at det lønner seg for faren å ta opp lånet - selvom det kanskje ikke har så mye med saken å gjøre akkurat i denne tråden.

Mannen og jeg har også hørt at det "lønner seg å ha gjeld", men da vi skulle kjøpe hus spurte mannen regnskapsføreren sin om han skulle betale det kontant eller ta opp et lån for å betale - for å komme best mulig ut økonomisk, men hun påstod at det ikke var noe hold i påstanden om at "gjeld lønner seg" for de høyt skattende.

Men som sagt...kanskje litt på kanten av denne tråden...men siden det var et "argument" for at faren skulle ta opp et lån, så ville jeg bare nevne det...

Grunnen til at trådstarter mener det lønner seg er vel fordi trådstarter skal betale både rentene og avdraget på lånet (altså skal ikke faren ha noen utgifter i det hele tatt) mens faren får trekke rentene fra på skatten siden lånet står på han. Trådstarter går glipp av rentefradraget men kommer alikevel bedre ut av det økonlomisk enn slik han har det nå. Dermed skulle i teorien begge komme godt ut av det.

(Har jeg misforstått så er det bare å rette på meg)

Endret av Hannen
Skrevet
Grunnen til at trådstarter mener det lønner seg er vel fordi trådstarter skal betale både rentene og avdraget på lånet (altså skal ikke faren ha noen utgifter i det hele tatt) mens faren får trekke rentene fra på skatten siden lånet står på han. Trådstarter går glipp av rentefradraget men kommer alikevel bedre ut av det økonlomisk enn slik han har det nå. Dermed skulle i teorien begge komme godt ut av det.

(Har jeg misforstått så er det bare å rette på meg)

Ja, det er slik det ligger an. Og, takk til gjesten som så tingene på samme måte som meg :)

Jeg har nå spurt han og han ville gladelig hjelpe. Vi vil selvfølgelig har kontrakter osv. i orden og månedsbeløpet blir såpass lavt at jeg har ingen problemer med å betale det tilbake om jeg så skulle bli arbeidsledig. Jeg gleder meg til en lettere tilværelse og er virkelig glad for at jeg har en så snill far og et så godt forhold til han.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg vlle ikke hatt noen problemer med å gjøre dette for mine barn, dersom jeg hadde muligheten til det. Eneste jeg ville satt som krav var at vi satte opp ett gjeldsbrev, både for å ett formelt krav på pengene, og for å poengtere at dette er like forpliktende som ett banklån. Flott at det ordnet seg for deg. :)

Skrevet

I tillegg på kontrakten ville jeg som forelder kreve at barnet mitt IKKE åpnet nye kredittlån mens de hadde gjeld til meg.

Med en så enkel løsning som å dra til pappa, så er det stor sjanse for å pådra seg mer kredittgjeld. "For vi har jo råd til å betale det nå som vi betaler så lite på de andre..."

Gjest Gjest_Marianna Panna_*
Skrevet
I tillegg på kontrakten ville jeg som forelder kreve at barnet mitt IKKE åpnet nye kredittlån mens de hadde gjeld til meg.

Med en så enkel løsning som å dra til pappa, så er det stor sjanse for å pådra seg mer kredittgjeld. "For vi har jo råd til å betale det nå som vi betaler så lite på de andre..."

Hadde du egentlig noe å tilføye eller skulle du bare være ekkel?

Gjest Porselen
Skrevet

Gi blaffen i de ekle svarene, hovedsaken her er at du har et så godt forhold til din far at du kan gå til han for å få hjelp med dine økonomiske problemer. Det er det kanskje mange andre som kunne tenke seg også. Jeg håper jeg får mulighet til å hjelpe mine barn hvis de kommer i en krise en gang.

Jeg ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...