Gå til innhold

Jeg gjorde alt det for han og han overser likevel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i ett forhold, og har vært det i 1 år og 7 mnd. Han karen jeg er sammen med er veldig koselig og snill, og ærlig. Men det her har irritert meg grenseløst, og har utviklet lav konkurranse mot han følelsesmessig. Jeg kommer til poenget. 

Jeg ble kjent med han på en tid hvor jeg hadde 0 penger. Jeg hadde 20kr på kontoen, og hadde lite klær. Jeg er student, og jobbet ikke ved siden av skolen på grunn av at jeg hadde så mye skole. Jeg hadde to par bukser, og kjempestygge overdeler. Jeg gikk ned i vekt en periode, og mange av de klærne passet ikke etterhvert, så jeg måtte gi vekk en del klær, og da hadde jeg enda mindre. Og under denne perioden, som ikke er lenge siden i det hele tatt, så sa han «du burde kjøpe deg nye klær. Du har stil som en 16 åring. Burde lære av influencere» og ga meg flere av hans venninner som jeg burde lære av. Problemet var ikke at jeg ikke ville kjøpe klær, men jeg hadde ikke penger til å kjøpe noen ting. Ikke et par sko en gang. Og jeg hadde veldig stygg stil også. Og dette har gått helt sykt innpå meg. Fordi jeg turte aldri å si at jeg var så fattig, og jeg bodde jo hkemme, men familien min har heller ikke så mye penger, og jeg skammet meg over å spørre. Jeg begynte å jobbe som telefonselger i noen måneder, bare for å oppgradere myt skap - noe jeg er så takknemlig for jeg gjorde, siden det fikset selvtilliten min veldig.. jeg brukte en del tusen kroner på klær, fordi jeg trengte masse nytt. Og likevel nå så kommer han med enkelte kommentarene som irriterer meg fortsatt. Han sammenligner meg stadig med andre, og jeg blir veldig såret. Jeg føler jeg gjør alt jeg kan for å fikse min stil, se litt bedre ut osv. men likevel er han så utakknemlig og gir meg lite komplemter. Han gir noen ganger, men ikke alltid. Og jeg synes det er frekt å kommentere andre sin klesstil sånn som det der. Han visste at jeg ikke jobbet, og likevel sa han det. Det sårer. Han kommer med kommentarer i blant fortsatt,. Og skjønner ikke hvordan jeg skal håndtere det enn å bare late som jeg ikke bryr meg

Anonymkode: 4a9e3...199

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Sånne kommentarer er jeg ikke interessert i». 

• Liker 10
Skrevet
Hippogriff skrev (Akkurat nå):

«Sånne kommentarer er jeg ikke interessert i». 

Jeg sa noe lignende en gang, og da sa han at han bare prøvde å hjelpe meg med å bli «den beste utgaven av meg selv». Det er helt idiotisk å si! Jeg ga helt opp 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sa noe lignende en gang, og da sa han at han bare prøvde å hjelpe meg med å bli «den beste utgaven av meg selv». Det er helt idiotisk å si! Jeg ga helt opp 

Er det Jan Thomas du er sammen med?

Det er virkelig ikke normalt at en mann driver å gjør så stor greie utav hva dama kler seg i. Synes det høres ut som at han omtaler deg og behandler seg som en vare. En bil, som helst skal være like nypolert og skinnende som naboen sin.

Så klart du blir såret. Men det driter han jo tydeligvis i. Ser bare røde flagg her. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da spørs det om du må være tydeligere? Gi beskjed om at du ikke er interessert i slik hjelp? Ved eventuell fortsatt kverulering, bare stoppe hele diskusjonen ved å gi et oppgitt blikk? 

Jeg har også fått idiotiske kommentarer fra menn. Jeg gir bare rolig og saklig klar beskjed. Har aldri opplevd at det har vært vondt ment fra deres side, så det har holdt å bare være tydelig for min del. 

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke perfekt nok for han tydeligvis. Hvorfor bære sammen med en som ikke syns at du er fin nok som du er? 

Anonymkode: 7cfa7...e34

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er ikke perfekt nok for han tydeligvis. Hvorfor bære sammen med en som ikke syns at du er fin nok som du er? 

Være**

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

Er det Jan Thomas du er sammen med?

Det er virkelig ikke normalt at en mann driver å gjør så stor greie utav hva dama kler seg i. Synes det høres ut som at han omtaler deg og behandler seg som en vare. En bil, som helst skal være like nypolert og skinnende som naboen sin.

Så klart du blir såret. Men det driter han jo tydeligvis i. Ser bare røde flagg her. 

Hahaha satt å gråt når jeg skrev dette innlegget, men lo når du skrev «Er det Jan Thomas du er sammen med?». Det er jo blitt litt bedre, men ofte så blir jeg usikker på hva jeg skal gå i, selv om jeg har fått bedre stil. Jeg komme etter aldri hans. Og han har jo ikke noen nesten selv. Men jeg sier ikke slikt

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hahaha satt å gråt når jeg skrev dette innlegget, men lo når du skrev «Er det Jan Thomas du er sammen med?». Det er jo blitt litt bedre, men ofte så blir jeg usikker på hva jeg skal gå i, selv om jeg har fått bedre stil. Jeg komme etter aldri hans. Og han har jo ikke noen nesten selv. Men jeg sier ikke slikt

Sett han på plass neste gang, og si klart og tydelig i fra om at du er ikke ei dame som er spesielt opptatt av utseendet ditt, du har andre egenskaper og ferdigheter som du synes er viktigere (du både jobber og studerer!) om hans interesse ligger i influencere og mote så har dere kanskje ikke så mye til felles likevel. Du vil ha et mannfolk og en kjæreste ikke en jævla stylist! Og følelsen du sitter igjen med når han er ferdig er at du er utilstrekkelig. Er det følelsen han ønsker at du skal sitte igjen med? For i såfall har du det langt bedre alene! Bare si det som det er, klar og tydelig tale. Og ikke gråt; mest sannsynlig er det han som forsøker p blåse varm luft i ballongen; høres ut som at han forsøker å fremstå som en slags verdensvant moteikon, kanskje for å både imponere og forme deg. Bare sett ned foten og si at dette er uaktuelt, så får han enten Take it or leave it. 

• Liker 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (18 minutter siden):

Sett han på plass neste gang, og si klart og tydelig i fra om at du er ikke ei dame som er spesielt opptatt av utseendet ditt, du har andre egenskaper og ferdigheter som du synes er viktigere (du både jobber og studerer!) om hans interesse ligger i influencere og mote så har dere kanskje ikke så mye til felles likevel. Du vil ha et mannfolk og en kjæreste ikke en jævla stylist! Og følelsen du sitter igjen med når han er ferdig er at du er utilstrekkelig. Er det følelsen han ønsker at du skal sitte igjen med? For i såfall har du det langt bedre alene! Bare si det som det er, klar og tydelig tale. Og ikke gråt; mest sannsynlig er det han som forsøker p blåse varm luft i ballongen; høres ut som at han forsøker å fremstå som en slags verdensvant moteikon, kanskje for å både imponere og forme deg. Bare sett ned foten og si at dette er uaktuelt, så får han enten Take it or leave it. 

Tusen takk. Skulle ønske jeg hadde litt mer bein i nesa. Jeg kjøpte jo masse fint, og han brydde seg ikke om det en gang. Tror de fleste jenter hadde reagert på det også. Er jo ganske frekt å si til noen at de har sånn klesstil som de har. Fordi mange går jo som de gjør fordi de rett og slett kanskje ikke har mer penger, som i min situasjon. Og det verste var jo at det var en tid jeg slet ekstremt med vekta mi, også ble det ikke stort sett bedre med en person som pusher sånn på deg

• Liker 1
Skrevet

Hva slags forhold er det hvis du ikke en gang kan si at du ikke har penger?Og hva slags kjæreste bryter ned i stedet for å bygge opp?

Anonymkode: 2dde1...8eb

• Liker 5
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 9f0a8...fd4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 9f0a8...fd4

Jeg er 21 og han er 24 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags forhold er det hvis du ikke en gang kan si at du ikke har penger?Og hva slags kjæreste bryter ned i stedet for å bygge opp?

Anonymkode: 2dde1...8eb

Det er ikke noe jeg har sagt til noen. Synes det er oppriktig flaut, og selvlidende. Jeg har sagt det indirekte til han nå om at jeg ikke hadde penger den gang, men han sa at ante det. Og da blir denne situasjonene enda rarere. 

Skrevet

Urk. Eksen min var slik. "Kan du ikke gjøre en innsats? Skal vi gå på shopping så du kan kjøpe deg litt nye klær? De der har du jo hatt et år nå" osv. Og syns det var grusomt når jeg gikk ut av døra uten sminke. Grøsser av å tenke over det, snakk om forsøk på å kontrollere andre. Jeg hørte sjeldent på han, kjøpte kun klær som var min stil (mer klassisk). Han prøvde å kjøpe klær til meg iblant, men de lå glatt ubrukt i skapet for det var IKKE meg.

Nå har jeg en mann som elsker meg med eller uten klær, i slitte joggebukser eller penkjole. Han gir meg flere komplimenter når jeg går uten sminke enn med, og elsker meg som jeg er.

Aldri endre deg selv for noen har jeg lært, i alle fall ikke på den måten. Du skal ikke bruke penger på noe du ikke vil, eller gå med klær du ikke liker eller føler deg komfortabel i. H is ikke kjæresten din forstår det og slutter å mase så kan han ta seg en bolle og finne seg en influenser da. At han er superoverfladisk betyr ikke at du skal være det.

Anonymkode: 01ad7...d8a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette ER den beste utgaven av meg, og jeg har jobbet hardt for å komme hit! Har du ikke noe fint å si, så kan du rett og slett holde munn.

Anonymkode: 03560...029

• Liker 1
Skrevet

Klær må vi ha, og det føles deilig å oppgradere stilen sin slik at man virkelig føler seg som sitt fineste jeg.

Men det skal ikke være slik at man stadig får høre at det likevel "ikke er bra nok, fint nok", for da ender man opp med å kjøpe klær kun for at andre skal bli fornøyd. Enig i at han behandler deg omtrent som en ting som skal se sånn og slik ut; som en dukke som skal kles opp og vises fram.

Fint å være stolt av sin kjæreste, men jeg synes han styrer og kontrollerer for mye; misfornøyd og utakknemlig er han også. Ser han ut som instakjendis selv, kanskje?

Anonymkode: 23b6d...ba1

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Urk. Eksen min var slik. "Kan du ikke gjøre en innsats? Skal vi gå på shopping så du kan kjøpe deg litt nye klær? De der har du jo hatt et år nå" osv. Og syns det var grusomt når jeg gikk ut av døra uten sminke. Grøsser av å tenke over det, snakk om forsøk på å kontrollere andre. Jeg hørte sjeldent på han, kjøpte kun klær som var min stil (mer klassisk). Han prøvde å kjøpe klær til meg iblant, men de lå glatt ubrukt i skapet for det var IKKE meg.

Nå har jeg en mann som elsker meg med eller uten klær, i slitte joggebukser eller penkjole. Han gir meg flere komplimenter når jeg går uten sminke enn med, og elsker meg som jeg er.

Aldri endre deg selv for noen har jeg lært, i alle fall ikke på den måten. Du skal ikke bruke penger på noe du ikke vil, eller gå med klær du ikke liker eller føler deg komfortabel i. H is ikke kjæresten din forstår det og slutter å mase så kan han ta seg en bolle og finne seg en influenser da. At han er superoverfladisk betyr ikke at du skal være det.

Anonymkode: 01ad7...d8a

Han har treningstøy som har hull i seg, har kler seg ikke opp i det hele tatt. Han bruker turbukse med kåper. Det sier rett og slett om hans stil. Men jeg har jo som sagt oppgradert hele skapet mitt og har bedre klesstil enn han. Men jeg kommenterer ikke andres stil på den måten. Jeg kunne sagt til han at treningstøyet hans er stygt fordi han ikke matcher det med noe pent, men sånn er jeg ikke som person heller

• Liker 1
Skrevet

Hva positivt bringer han egentlig livet ditt? Han høres ut som et rasshøl.

Anonymkode: 9cd83...072

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har treningstøy som har hull i seg, har kler seg ikke opp i det hele tatt. Han bruker turbukse med kåper. Det sier rett og slett om hans stil. Men jeg har jo som sagt oppgradert hele skapet mitt og har bedre klesstil enn han. Men jeg kommenterer ikke andres stil på den måten. Jeg kunne sagt til han at treningstøyet hans er stygt fordi han ikke matcher det med noe pent, men sånn er jeg ikke som person heller

Så han går i stygge klær selv, men pene ting(deg) skal han likevel ha! Han kunne trengt en oppgradering selv, men klager på deg i stedet - det er veldig umodent av ham.

Anonymkode: 23b6d...ba1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...