Gå til innhold

Hva slags nettbutikk er Wish?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at Wish stadig oftere dukker opp når jeg søker etter et produkt jeg vil kjøpe. Der er det ofte ekstremt billig, og man må registrere seg.

Jeg lurer på:

Får man masse spam fra dem?

Er ting virkelig så billige som de ser ut? Hvordan er kvaliteten?

Orker ikke registrere meg for så å måtte melde meg av alle nyhetsbrev og bli skuffet over pris og kvalitet osv..

Anonymkode: 217c5...431

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wish og Aliexpress er litt som Amazon og ebay: Det er masse småsjapper som selger masse forskjellig skrot, stort sett produsert i Kina. Kvaliteten er alt fra fullstendig ubrukelig til helt topp.

Anonymkode: 49cd0...b1e

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ei Helly Hansen jakke som viste seg å være en Kelly Hansen jakke av tvilsom kvalitet, logoen viste seg å være "nesten" lik da.

Endret av Apis
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse små aktører som selger billig ræl fra kina, omtrent som Ebay. Hender seg at jeg kjøper småting til hobby, men ellers er det ikke verdt pengene. 

Anonymkode: c7018...868

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er masse små aktører som selger billig ræl fra kina, omtrent som Ebay. Hender seg at jeg kjøper småting til hobby, men ellers er det ikke verdt pengene. 

Anonymkode: c7018...868

Min erfaring er at varer fra Wish ofte er enda verre ræl, og med dårligere kvalitet, enn Ebay-varer.

Anonymkode: 760f6...9ff

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er der du bruker penger når du har så god råd at du ikke trenger å tenke kvalitet og bortkasta penger. 

Anonymkode: 9d02c...648

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig for miljøet er det også. Hvorfor skal vi klikke hjem masse plastikk ræl fra Asia ..?

Anonymkode: fce11...f0a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De butikkene selger jo hauger av greier som er nær sagt umulig å få tak i i Norge, fordi markedet rett og slett ikke finnes her. Ville neppe kjøpt sokker og tekopper der, men bananplugger, solblendere, knapper med microswitches og adaptere til gamle objektiver? Helt klart. Finnes masse kvalitet hvis du vet hvordan du skal lete.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man finne kvalitet og ekte vare der eller er alt egentlig bare billig greier og kopier fra Kina?

Anonymkode: 974a1...cf1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan man finne kvalitet og ekte vare der eller er alt egentlig bare billig greier og kopier fra Kina?

Det finnes ikke ekte merkevarer på Wish, styr unna ting som elektronikk, leker til barn, klær og utstyr til matlaging. Vet aldri hvilke kjemikalier som brukes i plastikken og klær har en veldig stor sjanse for at de er laget av barn. 

Anonymkode: 574d6...8ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes mye ekte varer der, som f.eks Xiaomi produkter 

Anonymkode: 14985...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De varmeste vinterskoene jeg noen gang har hatt har jeg kjøpt på wish. De kostet under et par hundrelapper inkl frakt. Ikke er de glatte heller. Mine 1200 kroners sorel vinterstøvler ble jeg kald i med en gang jeg stod stille, tunge var de også. De fra wish var som å gå med tøfler.

Anonymkode: 44fc2...19d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper kun skjermbeskyttere og deksler til mob der. Gidder ikke å betale 200,- for en skjermbeskytter, når jeg kan få 5 stk for 50,- på Wish. 

Men hadde aldri kjøpt elektronikk der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes ikke ekte merkevarer på Wish, styr unna ting som elektronikk, leker til barn, klær og utstyr til matlaging. Vet aldri hvilke kjemikalier som brukes i plastikken og klær har en veldig stor sjanse for at de er laget av barn. 

Anonymkode: 574d6...8ae

Klær fra h&m er også laget av elendig betalte barn. (Les; slaver) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De varmeste vinterskoene jeg noen gang har hatt har jeg kjøpt på wish. De kostet under et par hundrelapper inkl frakt. Ikke er de glatte heller. Mine 1200 kroners sorel vinterstøvler ble jeg kald i med en gang jeg stod stille, tunge var de også. De fra wish var som å gå med tøfler.

Anonymkode: 44fc2...19d

Har du tilfeldigvis link, eller bilde av de skoene ?  Ser etter vintersko der selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wish er bare piratkopier produsert i Kina som utgir seg for å være "ekte". Alt er bare juks. Noen ganger faller tingene fra hverandre omtrent når du pakker det opp, andre ganger kan det holde en stund.

Unngå alt som er av kremer og sminke etc, ting du smører på huden, da de kan inneholde fryktelige ting, ting som fremkaller allergier og er giftige. F.eks Kendall Jenner/Kardashian søsteren fikk sine kosmetikkprodukter piratkopiert av asiatere, og det ble undersøkt i laboratorium hva de faktisk inneholdt, og det var fryktelige greier. Folk som trodde de hadde kjøpt ekte vare, klaget over allergiske reaksjoner på alt.

Anonymkode: ff7e0...89c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som folk sier over, det er flere ting man burde unngå. Typ elektronikk, sminke (helt sikkert ikke trygt), barneklær , ting som generelt "må virke".
Men vil du ha noe enkelt som post-its, penal, annet av den typen så går det greit.
Av ting som er av stoff, klær, tepper, osv, så er mye av det helt 
likt, MEN det er mønsteret som var brodert/strikket/eller lignende er printet på billig polyester f.eks.

Anonymkode: db57b...544

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å handle på wish må man først gi tilgang til telefonen/nettbrett etc. Som gir Kina adgang til privatopplysninger om deg som strekker seg langt utover hva de ber om ved bestilling. Litt som tiktok, hvor man selger seg selv for underholdning, selger man seg selv for billigere ting på wish.

Som ved andre nettkjøp fra Kina kan man være heldig eller kjøpe søppel. Det er mye det samme som ved Ali ekspress og eBay, bare at en har kuttet ut mellomledd og varene kommer fra fabrikk, og gjerne samme fabrikker. 

Mtp miljøhensyn, og privacy er det greit å unngå.

Anonymkode: e50c4...1d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...