AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 Er det noen her som har en jobb der det daglig er mas å oppfølging for å få nye medlemmer til kundeklubb og press for mersalg? Kjenner jeg begynner å bli litt sprø! Gjør absolutt så godt vi kan men folk vill liksom ikke... å hva skal vi egentligen si til ledelsen? 😧 Anonymkode: 1ba18...549
Gjest HarryDotter Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Det er desverre endel bedrifter som kun tenker profitt og ikke har kapasitet og evne til å forstå at det tvert imot irriterer mange av kundene bort. Ja noen kunder biter alltid på, men folk flest syntes nok det er slitsomt. Folk flest ser også rett igjennom agendaen med de såkalte fordelene man liksom skal få av å være kundemedlem. Det er ikke mange fordeler å hente der tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Jobber du i Mester Grønn? Vi har jo den konkurransen nå, og det er SÅ slitsomt på grunn av det nye innmeldingssystemet. Synes det ødelegger hele flyten på samtalen, og jeg føler meg mye mer som en selger, enn å faktisk ha en god relasjon med kundene mine. Anonymkode: b1395...fa8 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jobber du i Mester Grønn? Vi har jo den konkurransen nå, og det er SÅ slitsomt på grunn av det nye innmeldingssystemet. Synes det ødelegger hele flyten på samtalen, og jeg føler meg mye mer som en selger, enn å faktisk ha en god relasjon med kundene mine. Anonymkode: b1395...fa8 Ikke mester grønn men en lignende koncern. Anonymkode: 1ba18...549
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Er så drittlei at jeg har ikke ord🤮 Det er mas om kundeklubb og mersalg hele tida, det er enormt fokus på det fra kjedeledelsen og butikksjefen er en lydig disippel som pusher oss ansatte. Det er konkurranser mellom både ansatte og butikkene og alt handler om mest mulig mersalg og å verve flest mulig kutdeklubbmedlemmer Anonymkode: 823c5...1cc
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Enig! Hater det 🤢 Hvilken bransje jobber dere i? Anonymkode: 39ac9...a29
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Vu gjør det så bra på alt annet at de ikke bryr seg noe om at vi er midt på treet når det kommer til verving i kundeklubben. Så jeg skjerper min verving til de gangene vi har noe å gi direkte tilbake for innmeldingen til kunden. Skal ha en fin dag på jobb jeg også. Anonymkode: 93ff6...f7e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Jeg jobbet for en butikkjede da jeg var mye yngre, og det var et evig mas fra ledelsen om ekstrasalg og mersalg. Hadde ikke kundeklubb da, men nesten uansett hvor man handler i dag får man spørsmålet «er du medlem?» Så oppgir man mobilnummer fordi man ikke husker om man er medlem eller ikke, og kommer ikke nummeret opp er neste spørsmål om man ønsker å bli medlem. Svaret er som regel «nei» av den enkle grunn at man blir bombardert med sms og e-poster etterpå. Orker ikke!! Anonymkode: 2552e...ae1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 Jobber ikke med det, men må bare si at jeg som kunde ikke syns spørsmål om kundeklubb er irriterende i det hele tatt, det er jo gratis og gir mange fordeler. Jeg har spart mye på å være kundeklubbmedlem oppgjennom. Mersalg syns jeg derimot er direkte ufint, selv om jeg skjønner at det ikke er den som står i kassa som har funnet på det selv. Anonymkode: 3a897...aba 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Ja, dessverre. Og jeg hater det. Gruer meg hver gang jeg må nevne det. For vi MÅ. De holder tellinga på hvor mange hver enkelt verver... Nå har det jo blitt så plagsomt for kundene at mange av de bare sier "nei takk!" med en gang jeg åpner munnen. Og vil de ikke verve seg så skal vi begynne å mase om klesruller og sokker, og vi skal helst ikke ta et nei for et nei. Huff.. Teller dagene til jeg slutter. Aldri mer butikkjobb på meg. Anonymkode: 6983a...72c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 Ja gjett om! da jeg jobbet på apotek var det sånn. Og kundene ble jo sure av alt maset og nesten ingen var interesser i å bli medlem i noe kundeklubb forståelig nok. Salgssjefen var en ræv som bare fastholdt at vi MÅTTE overtale kundene til å bli med. Jeg sa til slutt opp stillingen og jobber nå i Staten der det ikke er noe mas om dette. Anonymkode: 17ebf...5a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå