AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 Min datter går siste år i barnehagen, jeg er skilt (ingen mann/andre søsken i huset) og i dag hadde vi en jevngammel venninne fra barnehagen på overnatting. Vi har badekar, og gjesten ville bade fordi hun ikke har badekar hjemme, så jentene badet lenge og hadde det helt topp. Jeg skrev en oppdatering til moren om at de nå hadde vært i badekaret snart en time og at de koste seg. Hun reagerte negativt og sa hun ikke hadde gitt tillatelse til bading? Er helt satt ut. Tror hun at jeg er lesbisk pedofil eller at en femåring drukner i badekaret eller hva er greia? Er det ikke normalt at så små jenter kan bade sammen når bare mamma er i huset? Anonymkode: a9f3f...cc6 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Jeg hadde ikke reagert på om min datter hadde badet med venninna si på overnatting. Anonymkode: bbc1c...b46 28
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Du burde spurt moren Anonymkode: 76d0a...d39 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 Du skulle ha spurt moren. Respekterer at folk er forskjellige på det med bading. Anonymkode: c9d59...423 4
atropos Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 Folk er rare. Vi har også badekar og det har hendt ganske ofte at besøk ønsker å bade. Ser ingen grunn til å si nei til det.🤷🏼♀️ 22
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 Stoler hun nok på deg angående overnatting, så burde det være greit at hun badet også.. Anonymkode: 31209...8ee 33
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 Hadde kanskje vært greit å spør om det var ok først 👍🏻 Anonymkode: fb884...576 5
Nerine_ Skrevet 12. desember 2020 #9 Skrevet 12. desember 2020 Mine har også badet på besøk, aldri tenkt at det er noe galt i det. 18
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #10 Skrevet 12. desember 2020 TS her. Til dere som sier jeg burde spurt først: Hva er moren redd for? Og, barn blir skitne, tørker seg ikke ordentlig etc. I femårsalderen er de midt imellom å tørke seg ordentlig selv, eller å bli tørket (av meg). Er vel bedre å sette dem i badekaret enn å vaske dem i rumpa med klut? Anonymkode: a9f3f...cc6 11
Anciol Skrevet 12. desember 2020 #11 Skrevet 12. desember 2020 Da jeg var liten badet jeg sammen med venninnene mine i badekar, var helt normalt for oss:! Er ikke noe gale i å bade i badekar med venninner! 15
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #12 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS her. Til dere som sier jeg burde spurt først: Hva er moren redd for? Og, barn blir skitne, tørker seg ikke ordentlig etc. I femårsalderen er de midt imellom å tørke seg ordentlig selv, eller å bli tørket (av meg). Er vel bedre å sette dem i badekaret enn å vaske dem i rumpa med klut? Anonymkode: a9f3f...cc6 MÅ hun være redd for noe? Er det ikke nok grunn at du SPØR før du bader andres unger? Anonymkode: c9d59...423 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): MÅ hun være redd for noe? Er det ikke nok grunn at du SPØR før du bader andres unger? Anonymkode: c9d59...423 Men det er jo normalt og påregnelig at man må dusje, bade eller vaske barn før de legger seg? De gjør ting og blir skitne? Hadde det vært et vanlig besøk uten overnatting er det rart, men når det er overnatting er det da helt normalt? Hilsen TS Anonymkode: a9f3f...cc6 24
Rant Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 Hm. Ser ikke noen grunn til å reagere på det. Men det kan være moren sliter med et kontrollbehov. Koselig at datteren fikk bade. 8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #15 Skrevet 13. desember 2020 Jo, det er vanlig. Vi har badekar, og bestevenninna bader som regel hvis hun er på overnattingsbesøk, de har ikke badekar, og jentene leker med skum og barbiedukker. Men det er også ganske normalt at folk er sære. Send en melding: Sorry, beklager, visste ikke at det var et problem, de lekte med .... og døra stod åpen. De plasket og koste seg. Skal spørre neste gang. Smiletegn. Anonymkode: d11fb...345 21
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #16 Skrevet 13. desember 2020 Da jeg var barn brukte i alle fall jeg og venninne mine å bade med hverandre stadig vekk. Kan ikke forstå hva som skulle være så feil med det. Anonymkode: eb0a3...cc3 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #17 Skrevet 13. desember 2020 Min datter på 9 år har dusjet og badet sammen med venninner hos dem og hos oss. Ingen som har reagert. Anonymkode: dfce5...a17 5
Meadow Skrevet 13. desember 2020 #18 Skrevet 13. desember 2020 Merkelig å reagere på, jeg pleide alltid å bade hos venninner som liten. 6
GammelKaktus Skrevet 13. desember 2020 #19 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): TS her. Til dere som sier jeg burde spurt først: Hva er moren redd for? Og, barn blir skitne, tørker seg ikke ordentlig etc. I femårsalderen er de midt imellom å tørke seg ordentlig selv, eller å bli tørket (av meg). Er vel bedre å sette dem i badekaret enn å vaske dem i rumpa med klut? Anonymkode: a9f3f...cc6 For min del så handler det om respekt, det som er ok for deg er kanskje ikke det for meg osv. Så jeg spør alltid om det er noe utenom det vanlige. Om det gjelder bading eller om vi tar oss en bytur så spør jeg alltid foreldrene til barna vi "låner" om det er greit først, 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #20 Skrevet 13. desember 2020 Man spør enkelt og greit før man setter andres barn nakne i ett badekar. Verre enn det er det faktisk ikke. Det kan være at moren har opplevd noe negativt som liten og kanskje trenger den tryggheten med at du spør først. Jeg for min del har ikke vokst opp med at andre enn mamma har badet meg, så for meg høres det unaturlig ut å bade andres barn uten å spørre først. Det skapes tillit når man spør. Anonymkode: 76d0a...d39 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå