Gjest Villfisker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 Hvilket hadde du i så fall valgt, og hvorfor? Med tanke på det du vet i dag, kunne du tenkt deg å bli født en generasjon tidligere, eller kanskje et par generasjoner senere? Hvis man veier fordeler og ulemper. Samfunnet , holdninger og verdier. Kunnskap og medisinsk behandling. Tilgang på jobb. Etc. Bare en tanke
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Er fornøyd med det året jeg er født i, 1979
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 1900 tror jeg er et bra år, da får man med seg den teknologiske utviklingen, de to store krigene og den positive samfunnsutviklingen etter andre verdenskrig. Man slipper også å oppleve den store degraderingen av Europa som vi har nå med tanke på ikke-vestlig innvandring, kriminalitet og alt det andre som følger med. Anonymkode: 3ae69...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Jeg ville vært voksen på 70-tallet, og så dødd før all denne galskapen skjedde. Nå føler jeg jeg lever i Absurdia med zombier. Anonymkode: caab2...4c9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Jeg ville ikke valgt noe annet enn det jeg fikk - tidlig 80tall. Jeg er gammel nok til å ha hatt en oppvekst uten SoMe, netthets og mobilkamera i garderoben, til å ringe på og høre om vi skal leke ute, til å ha erfart å glede seg til barne TV kl 18. Gammel nok til å ha datet og funnet meg en kjæreste på gamlemåten, og aldri vært i nærheten av dating apps og lignende. Jeg er samtidig ung nok til at alle muligheter når det gjaldt utdannelse lå åpne. Til å erfare den tekniske utviklingen de siste årene som gjør hverdagen enkel og gøy. Jeg er ung nok til at verden har vært åpen, og har reist til ethvert verdenshjørne. Og jeg er ung nok til at det at jeg er kvinne ikke har hindret meg i karrieren. Samtidig er jeg gammel nok til å trives i eget og mannens selskap, og har en solid karriere og trygg jobb, i det Korona har krevd at jeg holder meg hjemme i månedsvis. Tenker med gru på om dette hadde truffet når jeg var russ, eller student, da hele livet handlet om det sosiale. Anonymkode: 09e0e...6e5
Rant Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Skulle gjerne vært født på slutten av 60-tallet. Har en forkjærlighet for åttitallet, musikken, stilen, alt... tror det hadde vært en fin tid å være ung voksen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ville vært voksen på 70-tallet, og så dødd før all denne galskapen skjedde. Nå føler jeg jeg lever i Absurdia med zombier. Anonymkode: caab2...4c9 De fleste som var voksen på 70-taller lever vel enda? Det er ikke SÅ lenge siden 😂 Anonymkode: fdda0...197
Maleficenta Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Villfisker skrev (19 timer siden): Hvilket hadde du i så fall valgt, og hvorfor? Med tanke på det du vet i dag, kunne du tenkt deg å bli født en generasjon tidligere, eller kanskje et par generasjoner senere? Hvis man veier fordeler og ulemper. Samfunnet , holdninger og verdier. Kunnskap og medisinsk behandling. Tilgang på jobb. Etc. Bare en tanke 1992...For da hadde jeg fortsatt vært i 20 åra...
Maleficenta Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 1900 tror jeg er et bra år, da får man med seg den teknologiske utviklingen, de to store krigene og den positive samfunnsutviklingen etter andre verdenskrig. Man slipper også å oppleve den store degraderingen av Europa som vi har nå med tanke på ikke-vestlig innvandring, kriminalitet og alt det andre som følger med. Anonymkode: 3ae69...e0e Men er krig noe å trakte etter å oppleve?
Gjest Villfisker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 Maleficenta skrev (1 time siden): 1992...For da hadde jeg fortsatt vært i 20 åra... En fin alder det ja, men jammen går de årene fort
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 Er født på midten av 70-tallet og svært fornøyd med det. Kunne sikkert også vært født både noen tiår tidligere/senere. Jeg er teknologiinteressert og synes det har vært superspennende å se IT-revolusjonen. Har jobbet med IT hele livet og det er noe jeg er svært takknemlig for. Anonymkode: 68ad2...db5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå