Gå til innhold

Mor som kun prater om seg selv, og overdriver alt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet snart ikke hvordan jeg skal holde ut dette lenger.. min mor har alltid vært ganske spesiell, sier mye rart og kan til tider være utrolig frekk og krenkende. Til tross for dette har jeg holdt kontakten med henne og forsøkt å ha en hyggelig tilnærming. Ringer henne ofte, og vi er på besøk 2-3 ganger pr mnd. 
Det som begynner å virkelig gå meg på nervene, og også gjøre meg ganske trist er at hun KONSTANT snakker om seg selv, og overdriver gjerne til egen fordel titt og ofte. Alt skal være så viktig, hun skal være så viktig, og slik holder hun gjerne på i timesvis! Jeg overdriver ikke når jeg sier at hun uten problemer kan prate om jobb, hvor flink hun er i jobben, og hvor viktig jobben hennes er i 2-3 timer i strekk, uten at andre slipper til (hun har en helt vanlig jobb btw) 

nå når jeg har blitt voksen og gjerne ønsker å føre mer normale samtaler blir jeg så oppgitt over dette! Det virker ikke som hun er interessert i å snakke «sammen» hun vil bare tømme seg for alt hun har behov for å si. Hvis hun en skjelden gang stiller andre et spørsmål om deres liv er det bare for å bruke det til å dra samtalen over på henne igjen 

Jeg er ikke personen som selv ønsker å stå i fokus, og snakker gjerne om andre og liker å høre hva de har å si - men dette føles ikke som en relasjon lenger. Hvordan kan man ha en relasjon til noen som er på denne måten? Det er trist at hun aldri tar seg tid til å snakke vanlig med oss.. at hver samtale skal dreie seg om å heve seg over alle andre, selv om vi aldri har vært noe annet enn en helt normal familie😔

vet ikke hva jeg vil med dette.. må bare lufte hode 

Anonymkode: 324f4...33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bror er helt lik, og jeg holder med deg i at dette er veldig slitsomt. Vi har mye med hverandre å gjøre, mye fordi barna elsker å være sammen, og jeg er veldig glad i barna hans. Forholdet vårt baserer seg på at jeg (og resten av familien) svelger kameler og går på eggeskall rundt han. Jeg har egentlig funnet ut at jeg holder det ut fordi jeg vet at jeg har et mye mer harmonisk og godt liv enn han har. Jeg synes egentlig litt synd på han, på tross av at han tjener mye mer enn meg, og har sånn sett flere materielle goder enn meg. Mennesker som er sånn kan umulig ha det så greit, egentlig..

Anonymkode: 44c17...9aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min bror er helt lik, og jeg holder med deg i at dette er veldig slitsomt. Vi har mye med hverandre å gjøre, mye fordi barna elsker å være sammen, og jeg er veldig glad i barna hans. Forholdet vårt baserer seg på at jeg (og resten av familien) svelger kameler og går på eggeskall rundt han. Jeg har egentlig funnet ut at jeg holder det ut fordi jeg vet at jeg har et mye mer harmonisk og godt liv enn han har. Jeg synes egentlig litt synd på han, på tross av at han tjener mye mer enn meg, og har sånn sett flere materielle goder enn meg. Mennesker som er sånn kan umulig ha det så greit, egentlig..

Anonymkode: 44c17...9aa

Trist å høre at du også har det slik! Har også kommet frem til at det må ligge mye usikkerhet i bunnen av slik oppførsel

Ts

Anonymkode: 324f4...33f

Gjest Celina holmkold
Skrevet

Huff.. høres egentlig slitsomt ut. Er utrolig mange folk som er slik. De aller fleste elsker faktisk å prate om seg selv til andre, og de bryr seg ikke i det hele tatt om de lyver eller pynter på sannheten. Men hvis du føler du ikke kan prate med henne om ting som du har på hjerte, så bør du si det til hun. Er dessverre vanskelig å ta opp ting, dersom de er fast bestemt på ting

Skrevet

Høres slitsomt ut. Ligger nok mye under her ja. Behov for bekreftelse? Min mor kan også være litt sånn, og jeg har tenkt det kommer av at hun når hun var barn fikk lite bekreftelse. Nå er det såå viktig å få frem hvor mye hun rekker, hvor god jobb hun har med gode ordninger, hvor mye hun gir av gaver," den har du fått av meg", osv. Slitsomt å forholde seg til. Men tror ikke det er så lett å endre andre. Så blir vel mer hvordan en kan forholde seg til det. Og så har hun jo mange andre gode sider jeg velger å fokusere på.

Anonymkode: f3bbf...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...