Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har ei jente på 6 mnd som er noe lav (stabil) i vekt. Hun har også i noen måneder nå begynt å drikke mindre og mindre melk, spesielt på dagtid. På kvelden/natten derimot har hun drukket litt bedre, derfor har jeg ikke villet kutte nattmåltidene. Jeg har hatt som vane å gå inn til henne før jeg legger meg i 22 tiden for å gi flaske selv om hun ikke har våknet og kl 04 (da våkner hun selv). Hun drikker rundt 110 ml per måltid på natt. I motsetning til på dagtid hvor hun kun drikker rundt 10- 50 ml per måltid. Hun får 3 måltider med fast føde også. Vann drikker hun godt av. (Måtte begynne med vann da hun drakk for lite mme).

Bør jeg fortsette å gi disse måltidene før hun selv våkner eller kan jeg bare kutte dem ut og heller gi hvis hun våkner selv? 

Skal ta det opp med helsesøster på neste kontroll men er litt nyskjerrig på om andre har lignende erfaring.

Anonymkode: 2f7da...61f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å kutte det ut i noen dager og se om hun kanskje spiser bedre på dagen da? 

Men jeg hadde vært litt forsiktig hvis hun har litt lav/ustabil vekt... 

Anonymkode: f02ca...c53

Skrevet

Dette bør du snakke med helsesykepleie om. Ikke hør på råd du får her inne, ingen her kjenner barnet godt nok til og kunne komme med råd du skal følge... 

Anonymkode: 222cf...441

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...