Gå til innhold

Andre med menn som ikke klarer å kommunisere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir gal!!! Har hatt kjæreste i snart to år og han klarer ikke kommunisere. Dette gjør at jeg blir usikker på han. 
Vi har planlagt julen sammen, jeg sier i dag at vi er invitert til min familie første juledag. Da kommer det plutselig frem at han har avtalt med eks kona at han skal ha ungene da. Pga at ene barnet hater meg, så kan vi ikke være sammen den dagen. Jeg spør hvorfor han ikke har sagt det til meg, han sier han har glemt det. Tviler på det, da han kom rett fra levering av yngste barnet og hit. 
Barna er 17 og 23 år. 
Dette skjer alltid, han skjuler all kommunikasjon med eksen for meg, så jeg vet ingenting. Han «glemmer» det alltid. Jeg er helt åpen om alt, han er ikke. 
Er dette typisk menn? 

Anonymkode: 9a857...d4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dette typisk menn? 

Nei. Egentlig ikke. 

Anonymkode: 6e54f...5c0

• Liker 4
Skrevet

Min introverte mann er fæl til å legge planer han ikke informerer om. Det er som om han bare ikke klarer å forstå at jeg blir berørt av hans planer. 

Han er god og snill og mener det ikke ondsinnet, men han bare klarer ikke å se det. Fryktelig frustrerende. 

Anonymkode: 16893...e52

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Egentlig ikke. 

Godt å høre. Nå har vi sttet her tause hele kvelden, han sier ikke ett ord. Dette med kommunikasjon har vi vært gjennom flere ganger før, men han skjønner ikke at det dreper forholdet litt etter litt....denne gangen venter jeg på at han sier noe, alltid jeg som setter i gang samtale rundt dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min introverte mann er fæl til å legge planer han ikke informerer om. Det er som om han bare ikke klarer å forstå at jeg blir berørt av hans planer. 

Han er god og snill og mener det ikke ondsinnet, men han bare klarer ikke å se det. Fryktelig frustrerende. 

Anonymkode: 16893...e52

Blir gal, det dreper forholdet over tid. Har prøvd å få han til å kommunisere i snart to år, men han tror tydeligvis at kommunikasjon bak ryggen min er det beste.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Godt å høre. Nå har vi sttet her tause hele kvelden, han sier ikke ett ord. Dette med kommunikasjon har vi vært gjennom flere ganger før, men han skjønner ikke at det dreper forholdet litt etter litt....denne gangen venter jeg på at han sier noe, alltid jeg som setter i gang samtale rundt dette. 

Angående slike mennesker, som for øvrig finnes i begge kjønn, så har du ikke lært at det nytter i alle fall ikke å vente på respons? Responsen uteblir nesten alltid. Det er du som må ta initiativ. 

Forresten, bruk utestemme og be han skjerpe seg. Det er jo det du egentlig mener.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Angående slike mennesker, som for øvrig finnes i begge kjønn, så har du ikke lært at det nytter i alle fall ikke å vente på respons? Responsen uteblir nesten alltid. Det er du som må ta initiativ. 

Forresten, bruk utestemme og be han skjerpe seg. Det er jo det du egentlig mener.

Tar alltid initiativ, har gjort det i to år. Denne gangen gidder jeg rett og slett ikke. Gidder ikke dette enveis greiene. Har snakket med han i det uendelige om det, nok er nok 

• Liker 1
Skrevet

Hvis "barnet" hater deg, og du hater ikke barnet, så hvorfor kan ikke du komme på julemiddag? Dersom 17-åring har problemer, kan h*n være hos sin mor.

Hva feiler kjæresten din? Denne tøffelen må sette ned foten...  

Anonymkode: 5518f...9b3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis "barnet" hater deg, og du hater ikke barnet, så hvorfor kan ikke du komme på julemiddag? Dersom 17-åring har problemer, kan h*n være hos sin mor.

Hva feiler kjæresten din? Denne tøffelen må sette ned foten...  

Anonymkode: 5518f...9b3

Jeg hater ikke barnet, men 17 åringen vil ikke væresammen med meg så da blir jeg hjemme. Ikke noe problem. 

Skrevet

Jeg skulle gjerne kommunisert mere, men føler at så mye blir tolket i værste mening.

Da ender hun opp med en fyr som holder kjeft.

Anonymkode: 42641...bc0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg skulle gjerne kommunisert mere, men føler at så mye blir tolket i værste mening.

Da ender hun opp med en fyr som holder kjeft.

Anonymkode: 42641...bc0

Det er kjipt. Jeg ønsker bare vanlig kommunikasjon om f.eks hverdagen, planlegging osv., men av en eller annen grunn så «glemmer» han det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er kjipt. Jeg ønsker bare vanlig kommunikasjon om f.eks hverdagen, planlegging osv., men av en eller annen grunn så «glemmer» han det. 

Han velger å «glemme» det. 

Anonymkode: 05524...6ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han velger å «glemme» det. 

Anonymkode: 05524...6ed

Vet det, er jo det jeg også tenker. Skjønner ikke hvorfor. Jeg er veldig åpen på kommunikasjon. 

Skrevet

Jeg hadde en slik en. Det ble eksmann til slutt. 

Når du aldri kan snakke om problemer eller komme frem til hva roten av et problem er, så blir det fryktelig vanskelig å skulle late som at alt er greit til slutt. Kan aldri se meg i et slikt forhold igjen. En ting er hverdagsting, en annen ting er når problemer dukker opp og han nekter å si hva som gjør han så sint f.eks.

Har funnet en mann som er god på kommunikasjon nå, og det er en enorm forskjell. Har jeg et problem? Jeg sier ifra. Vi fikser det. Har han et problem? Han sier ifra. Vi fikser det.

Anonymkode: 6a44a...d18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...