Gå til innhold

Fikk du strekkmerker ned nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Her slapp jeg unna strekkmerker med nr 1. Er nysgjerrig på om flertallet da slipper unna med nr 2 også eller om det er tilfeldig.. Det sies at det er hormonelt betinget. Jeg smurte med oljer fra dag 1 forrige gang og tørr ikke å prøve uten nå med nr 2😅

Hvilek erfaringer har du med flere barn/graviditer? 

Anonymkode: 79d55...256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg fikk en del mot slutten av 2 graviditet.. Men de synes knapt nå. Strekkmerker er uansett så vanlig at jeg har fått et helt avslappet forhold til det. Smøring hjelper jo ikke, jeg smurte mest mot kløe 

Anonymkode: fc3f8...ec0

Skrevet

Jeg slapp unna, men kroppen ble likevel mer «merket» etter nr. 2. vanskeligere å gå ned i vekt, ble bredere i skjelettet, puppene hang mer etc. 

Anonymkode: a7239...4ea

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i uke 32 med tvillinger, og større nå enn til termin med nummer 1. Ingen strekkmerker hittil, så det hadde jo lovet godt hvis jeg bare hadde hatt én i magen - nå, not so much🤪

Anonymkode: a6172...660

Skrevet

Fikk ikke noen med første, men har dessverre sett ett nå nylig på undersiden av magen. Håper det ikke blir flere, men er vel kanskje nå de kommer..helt på slutten!😬 Har forøvrig noen fra før på rumpe/lår, men ikke pga graviditet. 

Anonymkode: b5b1c...f20

Skrevet

Fikk noen i første svangerskap, ingen i andre. Liker å tro at huden var godt strekt fra før 🤪

Anonymkode: 5040a...3d7

Skrevet

Nei. Ikke ved nr. 3 heller. Er vel genetisk flaks akkurat på det området. Skavankene ligger andre steder.

Anonymkode: e9a3b...02e

• Liker 2
Skrevet

Smørte ikke med noe hverken nå, eller forrige svangerskap. Sist fikk jeg ikke Noen strekkmerker. Men denne gangen fikk jeg noen nederst på magen, og litt smått på lårene. De kom mot slutten av svangerskapet.

Anonymkode: e2c3a...cbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg slapp unna, men kroppen ble likevel mer «merket» etter nr. 2. vanskeligere å gå ned i vekt, ble bredere i skjelettet, puppene hang mer etc. 

Bredere i skjelettet? 🤔

Anonymkode: f948a...9bf

• Liker 1
Skrevet

Smurte ikke med noe, har født to barn og fikk ikke strekkmerker. Tror ikke jeg tenkte over smøring i det hele tatt, en gang. 

Anonymkode: 60a60...338

• Liker 1
Skrevet

Fikk noen få korte små under fødsel med nr 1, fikk kanskje fem korte med nr 2. De kom tidligere med nr 2. Jeg fikk helt hetta da de kom, trodde jeg skulle få masse synlige på magen. Men nå, to år etter, syntes ingenting. Jeg er veldig lys i huden, kan ha noe med det å gjøre. 

Anonymkode: 8abef...abf

Skrevet

Ser folk poengtere at det ikke hjelper å smøre, men jeg jeg det uansett da jeg ikke vil ta noen sjanser. Tenker at en fuktig hud tåler mer uansett😅 Spent på hvordan det blir med nr 2, håper jeg slipper unna igjen... Kommer de så kommer de selvfølgelig og det går helt fint. Men hadde vært deilig å sluppet😄

Anonymkode: 79d55...256

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bredere i skjelettet? 🤔

Anonymkode: f948a...9bf

Ja, merker det godt på ribbenene for eksempel. Jeg er ikke tyngre enn før, og har ikke noe fettlag over ribbenene å snakke om  de er rett og slett bredere. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Samme her 😊

Anonymkode: 70b0d...dd6

• Liker 2
Skrevet

Ingenting med nr 1. Med lillebror ble magen enorm og magen over navelen kollapset på en måte. Har fortsatt løshud over navelen 1.5 år etter fødsel. Tror den kan opereres bort, men bryr meg ikke egentlig..

Anonymkode: d7ac8...4c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mener du at skjelettet ditt la på seg under svangerskapet, og nå er det bredere for alltid? :fnise:

Anonymkode: 0954f...8ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Mener du at skjelettet ditt la på seg under svangerskapet, og nå er det bredere for alltid? :fnise:

Anonymkode: 0954f...8ed

Jeg opplevde også at ribbeina ble mer utstående🙈 Tipper det er noe sånt hun mener. Tror ikke dette er uvanlig, selv om det ikke er det som det snakkes mest om☺️

• Liker 5
Skrevet

Fikk ingenting med nr 1,nå er jeg i begynnelsen av tredje trimester og fått noe jeg tror er strekkmerker rundt navlen. Det får bare være 😅

Anonymkode: dc72f...47c

Skrevet

Ikke smurt meg, og ikke fått strekkmerker i noen av mine tre svangerskap. Sikkert genetisk,min mor fikk heller ikke.

Anonymkode: 33db1...abd

Skrevet

Smurte meg aldri, fikk ingen strekkmerker med noen av barna. Min mor fikk heller ikke strekkmerker etter tre barn. 

Anonymkode: 62328...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...