Gå til innhold

Slette alt om eksen fra sosiale medier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forventet at man skal slette alt om eksen på sosiale medier når man går inn e et nytt forhold? 

Anonymkode: c8490...58c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg blitt sammen med en mann som hadde bilder/profilbilder med ex-dama si, hadde jeg antatt at han ikke var ferdig med ho. 

Skjønner samtidig at folk ikke sletter bilder fra 2007. Men tenker 3-4 år gamle bilder av min nåværende kjæreste og exen hans forventer jeg at han sletter.  

• Liker 3
Skrevet

Kommer vel an på hvor omfattende forholdet var, om man har barn sammen osv. Og selvsagt hvor mange bilder man har.

Jeg har ingenting med ekser på sosiale medier, men jeg er ikke en bildeivrig type heller. Kjæresten var gift før, og han hadde glemt hvor mye som lå ute før jeg minnet ham om det. Mesteparten er borte/skjult men han har fortsatt noen bilder liggende, bl.a. bilder som også er med barna. Det anser jeg som naturlig.

Anonymkode: 4e547...b5b

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjør det. 

Er man ferdig, så er man ferdig. Minner har man i hodet. 

Anonymkode: 2af21...928

• Liker 3
Skrevet

Høres kanskje ut som en psycho, men hadde ikke godtatt at han hadde bilder av sin eks når vi er sammen ☺️

Anonymkode: 56649...3ed

• Liker 4
Skrevet

Jeg gjorde det ja. Har kanskje ett gruppebilde igjen, som ikke jeg la ut selv. Jeg har jo ikke lyst til å se bildene selv, så for meg var det helt naturlig å slette.

Anonymkode: 31307...cc0

Skrevet

Nei jeg sletter dem ikke. Det er et digitalt fotoalbum. Har noen fotoalbum i bokhylla og jeg fjerner ikke bilder fra de fordi en usikker kjæreste krever det. Selv moren min har utallige bilder av sine ungdomskjærester i sine fotoalbum.

Spurte pappa om det en gang og han kunne ikke brydd seg mindre.

Alle har en fortid. Betyr det at  gode minner skal slettes helt fordi en annen person ikke takler det?  

Anonymkode: 2a5a7...c30

• Liker 11
Skrevet

De fleste sosiale medier har jo "arkiv"-funksjoner, slik at bare du kan se på dette. Det tenker jeg er en bra løsning, ift nye partnere. Men at man på død og liv må slette eksen som venn, avfølge, late som det aldri skjedde forstår jeg ikke. 

• Liker 4
Skrevet
Vackra skrev (3 minutter siden):

De fleste sosiale medier har jo "arkiv"-funksjoner, slik at bare du kan se på dette. Det tenker jeg er en bra løsning, ift nye partnere. Men at man på død og liv må slette eksen som venn, avfølge, late som det aldri skjedde forstår jeg ikke. 

Formålet med dette må jo i så fall være at de er usynlige for andre, men du kan ha dem selv, så du kan sitte og mimre iblant.

Jeg har selv ikke behov for det. Er det mange som har det?

Anonymkode: 4e547...b5b

• Liker 2
Skrevet

Jeg sletter ingenting. River ikke bilder ut av fysiske fotobøker, heller. 

Har ikke eksen med på profilbildet, da. 

Anonymkode: da077...5c1

• Liker 4
Skrevet

Fortiden min er en del av meg, så hvis en partner ikke takler bilder av fortiden min er han ikke den rette.

Anonymkode: 3e07e...18b

• Liker 6
Skrevet

Det må da være lov å ha bilder i fotoalbum og er vel ikke det som er saken? Slik jeg tolker det er det vel SOME-bilder og skjønner at ny kjæreste kanskje ikke synes det er så hyggelig at ny kjæreste har klinebilder eller bilder der man holder rundt eks. Viser jo gjerne venner og familie bilder av ny kjæreste, litt kleint å måtte swipe forbi slike bilder da? Men, ja, det er vel opp til hver og én, og man blir vel enige som par..

Anonymkode: 50359...939

Skrevet

Jeg gjør begge deler.

Romantiske bilder som kyssing, holde hender, se hverandre inn i øyene, sletter/fjerner jeg fra sosiale medier.

Andre bilder fra ferier, aktiviteter, middager med venner osv beholder jeg.

Jeg gjør en vane da utav å ta bilder av meg selv alene og et bilde med kjæresten så jeg kan beholde et av dem uansett hva som skjer. 

Anonymkode: f0dc6...ed6

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg har ikke slettet et eneste bilde. Jeg eier fortiden min, og den har gjort meg til den jeg er. Den som har problemer med det, har problemer med meg.

Partner ser det på samme måte, med ujevne mellomrom går vi gjennom gamle SoMe-minner. Vi har tillit til hverandre og er nysgjerrige på hverandre.

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg. Det er en del av min fortid og derfor en del av meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Slik jeg tolker det er det vel SOME-bilder og skjønner at ny kjæreste kanskje ikke synes det er så hyggelig at ny kjæreste har klinebilder eller bilder der man holder rundt eks. Viser jo gjerne venner og familie bilder av ny kjæreste, litt kleint å måtte swipe forbi slike bilder da? 

Anonymkode: 50359...939

Blir ganske enkelt å sveipe forbi bilder av eksen, da de ligger tilbake i tid og ikke i album, man må fysisk bla lenge for å finne dem. Eksen har forsåvidt et bilde av meg liggende blant sine fremste bilder selv nå, noe jeg ikke skjønner vitsen med da han gikk fra meg, men det får være hans problem overfor eventuelle nye damer. Ingen av bildene våre er klinebilder eller se hverandre inn i øynene btw. 

Anonymkode: da077...5c1

Skrevet

Ville vært skeptisk til en person som redigerer livet sitt på den måten.

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
Holar skrev (2 timer siden):

Ville vært skeptisk til en person som redigerer livet sitt på den måten.

Enig. En person som skjuler sin fortid er dubiøs.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg gjør begge deler.

Romantiske bilder som kyssing, holde hender, se hverandre inn i øyene, sletter/fjerner jeg fra sosiale medier.

Andre bilder fra ferier, aktiviteter, middager med venner osv beholder jeg.

Jeg gjør en vane da utav å ta bilder av meg selv alene og et bilde med kjæresten så jeg kan beholde et av dem uansett hva som skjer. 

Anonymkode: f0dc6...ed6

😄😄 Du har ikke mye troa på forholdene fine..?! Evt leves veldig mye av livet ditt gjennom sosiale media..? 

Anonymkode: 79082...d48

• Liker 1
Skrevet
Alterego666 skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke slettet et eneste bilde. Jeg eier fortiden min, og den har gjort meg til den jeg er. Den som har problemer med det, har problemer med meg.

Partner ser det på samme måte, med ujevne mellomrom går vi gjennom gamle SoMe-minner. Vi har tillit til hverandre og er nysgjerrige på hverandre.

Jeg eier også fortiden min, men etter å ha blitt psykisk mishandlet i lang tid ønsker jeg ikke å se bilder av eksen på egne sosiale medier. Det er vel ikke så rart?

Jeg skjuler det ikke, mannen min er fullstendig klar over tidligere forhold, men JEG ønsker å ikke å se de bildene. Da er det helt greit for egen del å beskytte seg selv med å slette dem :) Hadde det ikke endt så galt hadde sikkert et par bilder blitt liggende.

Anonymkode: 31307...cc0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...