AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 En god stund var svigerfar stygg mot meg så samboer fikk det med seg. Han snakket til faren sin sikkert 10 ganger uten bedring. Så det endte med at jeg tok avstand fra fyren. Det hender jo at man møter på hverandre pga barna og lignende. Jeg prøver alltid å være med andre om jeg er rundt svigerfar, aldri alene med han. Så har det hendt at jeg har vært alene med svigerfar, altså bare barna, meg og svigerfar. Selvfølgelig klarer han å lire ut av seg stygge kommentarer. Bare at når jeg kommer til samboer med de tingene så syns han det er vanskelig å tro på meg. Selv om han har sett 10 andre dårlig episoder. Så klarer han liksom ikke helt å tro på de episodene han selv ikke har sett. Jeg har aldri noen sinne overdrevet eller løyet om hva andre har gjort eller sagt. Så jeg forstår ikke hvorfor han ikke vil tro på meg. Hadde det vært motsatt så hadde jeg gått god for samboeren min, uansett hvem det gjaldt. Selv om han har sett 10 andre episoder, som han selv har reagert veldig på. Så klarer han å kalle meg overfølsom for de episodene han selv ikke ser. Jeg kjenner jeg blir kvalm av det hele. Hvordan få slutt på dette? Samboer sier det blir helvette for meg om jeg ber han om å ikke ha faren sin på besøk. Er jeg tvunget til å ha en slik svigerfar innpå meg for alltid? Anonymkode: fa7a9...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Hva sier han da? Anonymkode: a7002...5d9 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Opptak? Anonymkode: a7f75...3e4 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva sier han da? Anonymkode: a7002...5d9 Det startet med at uansett hva jeg fortalte om min barndom så trodde han ikke på meg. Absolutt alt jeg forteller blir mistrodd, så jeg ender opp med å slutte å si noe særlig om meg selv. Så har han vært klåfingra som full. Han har kalt meg lat, han sier han driter i om jeg er sliten for det går ikke utover han. Jeg er stort sett alene med to små og har all nattevåk alene siden samboer jobber mye. Som regel får jeg sove ut en natt i måneden. Han har sagt til andre i familien at jeg og samboer passer best sammen som venner og at han håper vi vil finne ut av det også. Han ble sint da jeg ble gravid, klarte ikke å gratulere oss. Han skjelte meg ut da jeg ble uplanlagt gravid og tok en abort. Den situasjonen nekter han for, samboer var ikke der og jeg blir beskyldt for å være overfølsom. Jeg har slitt med tillit etter et par episoder der samboer ikke stopper damer som prøver seg på han. Fikk da en lang tale av svigerfar om hvor slitsomt det var å bo med meg. Hver eneste sjanse han får så forteller han meg at jeg er vanskelig å bo med for min samboer. Skal sies at samboer endte med å være utro på fylla en gang, slik jeg var redd for. Likevel så får jeg tilsnakk for å ikke stole på samboer i ettertid. Etter utroskapet jobber vi med parforholdet og samboer har ved et par anledninger valgt meg i stedet for faren sin. Noe som har endt i at svigerfar kan sitte å bare stirre dritstygt på meg i blant. Det blikket er helt svart! Det har samboer sett og det gjorde han også litt skremt. Svigerfar mener at han ikke har noe i mot meg når han blir spurt. Men hvorfor oppfører han seg slik da? Anonymkode: fa7a9...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 Opptak! Anonymkode: c7c58...b43 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #6 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Opptak! Anonymkode: c7c58...b43 Opptak viser ikke stygge blikk eller at han hermer etter meg på en mindre fin måte. Anonymkode: fa7a9...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): En god stund var svigerfar stygg mot meg så samboer fikk det med seg. Han snakket til faren sin sikkert 10 ganger uten bedring. Så det endte med at jeg tok avstand fra fyren. Det hender jo at man møter på hverandre pga barna og lignende. Jeg prøver alltid å være med andre om jeg er rundt svigerfar, aldri alene med han. Så har det hendt at jeg har vært alene med svigerfar, altså bare barna, meg og svigerfar. Selvfølgelig klarer han å lire ut av seg stygge kommentarer. Bare at når jeg kommer til samboer med de tingene så syns han det er vanskelig å tro på meg. Selv om han har sett 10 andre dårlig episoder. Så klarer han liksom ikke helt å tro på de episodene han selv ikke har sett. Jeg har aldri noen sinne overdrevet eller løyet om hva andre har gjort eller sagt. Så jeg forstår ikke hvorfor han ikke vil tro på meg. Hadde det vært motsatt så hadde jeg gått god for samboeren min, uansett hvem det gjaldt. Selv om han har sett 10 andre episoder, som han selv har reagert veldig på. Så klarer han å kalle meg overfølsom for de episodene han selv ikke ser. Jeg kjenner jeg blir kvalm av det hele. Hvordan få slutt på dette? Samboer sier det blir helvette for meg om jeg ber han om å ikke ha faren sin på besøk. Er jeg tvunget til å ha en slik svigerfar innpå meg for alltid? Anonymkode: fa7a9...7c8 huff kom deg unna! dette er dårlig behandling, og det fortjener du virkelig ikke! ❤️ tenk på selvrespekten og verdiheten din som er utrolig viktig. Huffer igjen, dette er ikke bra... du trenger å komme til mennesker som kun ønsker deg godt og vil finne løsniinger istedenfor problemer. Drittslenging og trusler er psykisk vold... Håper du prøver å huske på hvor viktig og verdifull du er. Ingen fortjener å være i slike omgivelser. Vær glad i deg selv og stå opp for deg selv! Anonymkode: cf917...1f3 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 Off.. Ja dette er nok både vanskelig og tøft. Har du prøvd å ta det opp direkte med svigerfar da? Be om å få noen ord med han alene så ikke barna er der i alle fall. Ikke angrip han, men si hva du tenker og føler. Anonymkode: a7002...5d9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #10 Skrevet 12. desember 2020 Men altså, dette er jo nesten vanskelig å tro på. Hvorfor skulle han være sånn mot deg helt uten grunn? Noe må ha satt i gang alt dette.. Pleier folk å ikke like deg? Kan det være noe du gjør? Hvis ikke er jo mannen helt riv ruskende gal, og burde kanskje ikke gå ute blant folk uten tilsyn Anonymkode: bc5b5...4fd 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #11 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Off.. Ja dette er nok både vanskelig og tøft. Har du prøvd å ta det opp direkte med svigerfar da? Be om å få noen ord med han alene så ikke barna er der i alle fall. Ikke angrip han, men si hva du tenker og føler. Anonymkode: a7002...5d9 Jeg har rett og slett blitt redd for fyren. Hva hvis det blir verre, for det kan bli verre av at jeg sier i mot. Anonymkode: fa7a9...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #12 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men altså, dette er jo nesten vanskelig å tro på. Hvorfor skulle han være sånn mot deg helt uten grunn? Noe må ha satt i gang alt dette.. Pleier folk å ikke like deg? Kan det være noe du gjør? Hvis ikke er jo mannen helt riv ruskende gal, og burde kanskje ikke gå ute blant folk uten tilsyn Anonymkode: bc5b5...4fd To svigerinne før meg har opplevd det samme med han. De er omtrent ikke på besøk mer. Selv sier han at folk ikke pleier å like han for humoren hans og at han er så direkte. Han kaller denne oppførselen sin for humor. Anonymkode: fa7a9...7c8 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #13 Skrevet 12. desember 2020 Kommer overens med samboers familie og venner ellers. Har flere venninner selv også og har ikke opplevd slikt før. Anonymkode: fa7a9...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #14 Skrevet 12. desember 2020 Om det er noe jeg har gjort galt så har vi bedt om at det skal bli sagt. Jeg kan ikke endre noe med mindre det faktisk kommer noe konkret. Anonymkode: fa7a9...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #15 Skrevet 12. desember 2020 Akseptér at svigerfar ikke er grei, og at du ikke kan endre ham. Men du kan endre hvordan du selv oppfører deg. Så lukk ørene når han er i nærheten, og gå din vei når han setter i gang. Sett tydelig grenser. Overlat hovedansvaret for kontakt med ham til din mann. Forstår godt at det er vanskelig for din mann å tro ille om sin egen far. Det er klart det sitter langt inne. Men egentlig behøver han jo ikketro på det du forteller. Han behøver bare å respektere at du velger å omgåes svigerfar minst mulig. Anonymkode: 1c986...379 15
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #16 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akseptér at svigerfar ikke er grei, og at du ikke kan endre ham. Men du kan endre hvordan du selv oppfører deg. Så lukk ørene når han er i nærheten, og gå din vei når han setter i gang. Sett tydelig grenser. Overlat hovedansvaret for kontakt med ham til din mann. Forstår godt at det er vanskelig for din mann å tro ille om sin egen far. Det er klart det sitter langt inne. Men egentlig behøver han jo ikketro på det du forteller. Han behøver bare å respektere at du velger å omgåes svigerfar minst mulig. Anonymkode: 1c986...379 Han mente at jeg ble presse meg slik at han får fortsette et godt forhold til faren sin. Anonymkode: fa7a9...7c8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #17 Skrevet 12. desember 2020 Om jeg tar avstand er jeg redd samboer etter hvert kommer til å velge. Og at det ikke blir meg.. Anonymkode: fa7a9...7c8
Nymerïa Skrevet 12. desember 2020 #18 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om jeg tar avstand er jeg redd samboer etter hvert kommer til å velge. Og at det ikke blir meg.. Anonymkode: fa7a9...7c8 La meg se, samboeren din tolererer at faren din behandler deg dårlig, har vært utro, truer deg med helvete hvis du ikke vil ha den ekle svigerfaren på besøk, kaller deg en løgner. Og du sier i ramme alvor at du er redd for å miste samboeren din? Gratulerer, du er med i topp 10 på dette nettstedet for damer med lavest standard for hvem de er villige til å være sammen med. Fordelen er at hvis det blir slutt så er sannsynligheten høy for at den neste kjæresten din er bedre enn den du har nå. Det skal godt gjøres å finne noe verre. 39
Maleficenta Skrevet 12. desember 2020 #19 Skrevet 12. desember 2020 Hvordan var denne mannen da din samboer var barn? Om han har blitt utsatt for slikt selv gjennom oppveksten, har vel faren kanskje et tak på han. Og når han sier du er overfølsom, er det egentlig han som mener dette eller har han det av sin far? 6
Maleficenta Skrevet 12. desember 2020 #20 Skrevet 12. desember 2020 NymeriaRhoynar skrev (8 minutter siden): La meg se, samboeren din tolererer at faren din behandler deg dårlig, har vært utro, truer deg med helvete hvis du ikke vil ha den ekle svigerfaren på besøk, kaller deg en løgner. Og du sier i ramme alvor at du er redd for å miste samboeren din? Gratulerer, du er med i topp 10 på dette nettstedet for damer med lavest standard for hvem de er villige til å være sammen med. Fordelen er at hvis det blir slutt så er sannsynligheten høy for at den neste kjæresten din er bedre enn den du har nå. Det skal godt gjøres å finne noe verre. Mener han ikke at det er faren som vil lage helvete?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå