AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 Det er sørgelig hvordan mennesker i vesten pynter med julenisser. Julen er en tid for å hylle Jesus Kristus Vår Frelser, ikke for å tilbe et amerikansk hedensk avgudsbilde som hyller det satanistiske samfunnets materialisme. Anonymkode: afcbd...472
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Tror jeg holder en knapp på nissen her altså. Har en Buddha også. Jesus er ikke noe morsom. Anonymkode: 74368...f19 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Er du såret? Uff da. Anonymkode: 2de22...e55
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror jeg holder en knapp på nissen her altså. Har en Buddha også. Jesus er ikke noe morsom. Anonymkode: 74368...f19 Bibelen, 2. Mosebok 20,3-6. Anonymkode: afcbd...472 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er sørgelig hvordan mennesker i vesten pynter med julenisser. Julen er en tid for å hylle Jesus Kristus Vår Frelser, ikke for å tilbe et amerikansk hedensk avgudsbilde som hyller det satanistiske samfunnets materialisme. Anonymkode: afcbd...472 Såpass... Håper du vet at julefeiringen i Norge startet lenge før noen hadde hørt om Jesus. God jul til deg fra en ateist som feirer jul! Anonymkode: 023d6...b35 6
Stina234 Skrevet 12. desember 2020 #6 Skrevet 12. desember 2020 (endret) Julenissen er ikke en satanistisk amerikansk oppfinnelse. Den stammer faktisk fra Tyrkia hvor helgenen St. Nicolaus som har hjulpet barn og svake i samfunnet der. Men er enig i at Jesus fødsel kommer for mye i bakgrunnen. Det er synd Endret 12. desember 2020 av Stina234 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du såret? Uff da. Anonymkode: 2de22...e55 Jeg er ikke såret, blir bare bekymret over denne utviklingen verden står ovenfor. Endens tid er nær Anonymkode: afcbd...472
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Såpass... Håper du vet at julefeiringen i Norge startet lenge før noen hadde hørt om Jesus. God jul til deg fra en ateist som feirer jul! Anonymkode: 023d6...b35 Det er jeg klar over, men i dag feirer vi julen av helt andre årsaker enn i hedensk tid Anonymkode: afcbd...472
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #9 Skrevet 12. desember 2020 Jul har opprinnelig ingenting med kristendommen å gjøre. Dersom du mener at julen er en kristen høytid regner jeg med at du ikke pynter med halmbukker, juletre, rødt og grønt? Nissen hører selvfølgelig til i julen. Hvis julen er for å feire Jesu fødsel, si meg, hvilken dato er han født? Anonymkode: 1f37d...93e 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #10 Skrevet 12. desember 2020 Og ellers er det bra....?? Foretrekker det satanistiske kapell fremfor den skinnhellige uansett....😈🤣 Anonymkode: febcb...609 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #11 Skrevet 12. desember 2020 Stina234 skrev (1 minutt siden): Julenissen er ikke en satanistisk amerikansk oppfinnelse. Den stammer faktisk fra Tyrkia hvor helgenen St. Nicolaus som har hjulpet barn og svake i samfunnet der. Den har likevel blitt adoptert og omformet av USA til en frontfigur for det satanistiske budskapet Anonymkode: afcbd...472
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #12 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er sørgelig hvordan mennesker i vesten pynter med julenisser. Julen er en tid for å hylle Jesus Kristus Vår Frelser, ikke for å tilbe et amerikansk hedensk avgudsbilde som hyller det satanistiske samfunnets materialisme. Anonymkode: afcbd...472 Hvorfor er det sørgelig? Spiller vel ingen rolle for deg? Anonymkode: a305f...0bb
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #13 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jeg klar over, men i dag feirer vi julen av helt andre årsaker enn i hedensk tid Anonymkode: afcbd...472 Kanskje du gjør det. Men ikke bruk "vi". Det er faktisk mange som feirer jul helt uten religiøse symboler. Anonymkode: 023d6...b35 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #14 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke såret, blir bare bekymret over denne utviklingen verden står ovenfor. Endens tid er nær Anonymkode: afcbd...472 Halleluja!🙄 - men da slipper du nissen da allfall da den tid har kommet... Sikker på du kan lese kvinneguiden da forressten?? Kan stå ganske så mye syndig der..... Anonymkode: febcb...609
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #15 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jul har opprinnelig ingenting med kristendommen å gjøre. Dersom du mener at julen er en kristen høytid regner jeg med at du ikke pynter med halmbukker, juletre, rødt og grønt? Nissen hører selvfølgelig til i julen. Hvis julen er for å feire Jesu fødsel, si meg, hvilken dato er han født? Anonymkode: 1f37d...93e Selvfølgelig pynter jeg ikke med slike materialistiske symboler. Bruker kun hjemmelagde Bibel-figurer. Jesus fødselsdato er slik jeg kjenner det ikke helt avklart i henhold til historikere. Men det er uansett ikke nøye hvilken dato han er født dersom Gud ikke ønsker at vi skal vite det. Antageligvis er historikerne Dyrets medhjelpere selv uansett. Anonymkode: afcbd...472
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #16 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jeg klar over, men i dag feirer vi julen av helt andre årsaker enn i hedensk tid Anonymkode: afcbd...472 De kristne stjal feiringen. Det er ikke en kristen tradisjon i det hele tatt. https://forskning.no/jul-sprak/gleileg-jl/945493 https://no.wikipedia.org/wiki/Jul Grunnen til at det feires akkurat da har med solas posisjon på himmelen å gjøre. Sola er på det laveste 21. desember, og 24. desember så man sola stige igjen og den ble født på ny. Påska er rundt vårjevndøgn. Dette er ikke tilfeldig. Anonymkode: 1ceba...b54 4
Lemikki Skrevet 12. desember 2020 #17 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke såret, blir bare bekymret over denne utviklingen verden står ovenfor. Endens tid er nær Anonymkode: afcbd...472 Tror ikke julenisser i så fall er grunnen til at endens tid er nær. Vi får heller prøve å være litt snillere med menneskene og naturen rundt oss. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #18 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det sørgelig? Spiller vel ingen rolle for deg? Anonymkode: a305f...0bb Jeg synes bare det er trist å se mennesker frivillig inngå i evig fortapelse Anonymkode: afcbd...472
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #19 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig pynter jeg ikke med slike materialistiske symboler. Bruker kun hjemmelagde Bibel-figurer. Jesus fødselsdato er slik jeg kjenner det ikke helt avklart i henhold til historikere. Men det er uansett ikke nøye hvilken dato han er født dersom Gud ikke ønsker at vi skal vite det. Antageligvis er historikerne Dyrets medhjelpere selv uansett. Anonymkode: afcbd...472 Selvfølgelig har det noe å si. Vi i Norge feirer den 24. fordi "Det er Jesu fødselsdag" blir vi lært nå. Jeg spurte min amerikanske kjæreste "når er Jesus født?" Og han så på meg som om jeg var den dummeste i verden. Hvem er det som ikke vet det liksom?? "Den 25. Desember så klart!" Var svaret jeg fikk. Julen har ingenting med kristendom å gjøre. Jeg feirer helt uten kristne elementer og lever godt med det. Kjipt å ikke ha gaver da, men enda kjipere å ikke ha juletre. Blir jo ikke jul uten juletre! Anonymkode: 1f37d...93e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #20 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De kristne stjal feiringen. Det er ikke en kristen tradisjon i det hele tatt. https://forskning.no/jul-sprak/gleileg-jl/945493 https://no.wikipedia.org/wiki/Jul Grunnen til at det feires akkurat da har med solas posisjon på himmelen å gjøre. Sola er på det laveste 21. desember, og 24. desember så man sola stige igjen og den ble født på ny. Påska er rundt vårjevndøgn. Dette er ikke tilfeldig. Anonymkode: 1ceba...b54 Det er jeg klar over! Men Gud ønsker at vi skal bruke denne dagen til å hylle han! Er bare bra at Kristus erstattet hedensk satanisme Anonymkode: afcbd...472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå