Gå til innhold

Søvnproblemer

HanneB

Anbefalte innlegg

Lillemann vil fortsatt ha mat en gang om natten (2,5 mnd), men etter at han har fått flaske har han problemer med å sove. Han sovner når vi legger han i sengen men våkner ca. hver time. Hvordan kan jeg venne han av med dette?

Har litt samme problemet på dagen, han sovner men våkner opp flere ganger.

Hvor lenge er det normalt at babyer sover på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søvnbehovet er veldig individuelt. Datteren min sov mange timer om dagen i den alderen. Kunne godt sove tre timer i strekk. Babyen din er jo fortsatt veldig liten. Det er ikke alltid så lett å forstå forskjell på dag og natt. Får han nok mat? Så du er sikker på at han ikke er sulten? Kanskje han har vondt i magen. Pass på at han får rapet etter måltidet. (Hvis han svelger luft da. Er ikke alle som gjør det.) Ellers vil jeg tro at det egentlig er helt normalt for en liten en på et par mnd å våkne flere ganger hver natt. Hadde i hvert fall to, kanskje tre, nattmåltider på den tiden vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skindeep

Jeg også gav min lille mange nattmåltider på den alderen...

Det er jo ganske normalt. Man skal jo ha nattmåltid til baby`n er 6 mnd, da skal man som oftest greie seg uten. Min sluttet ikke før hun var 8 mnd.. men det var av andre grunner..

Du må passe på at luften er ute, som hun ovenfor skriver. Baby`n tarmer er ikke helt "iorden" før den nærmer seg året!

Å ligge med luft i magen er en stor grunn til at baby`n er urolig når den sover.

Det er veldig varierende når en baby sover og hvor lenge den sover på dagtid.. Siden min lille ikke ville ta smokk måtte jeg trille henne i søvn på dagene.. og det hendte ofte at jeg måtte trille 4 ganger for dag. Og hun kunne bare sove 1 time om gangen.

Mens ei anna ei la ungen sin kun to ganger om dagen og den sov opptil 2-3 timer om gangen !

La baby`n få måltidene den vil ha om natta, men blir det for tett mellom hver gang, kanskje det er bare kosen den er ute etter? bruker h*n smokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...