Gå til innhold

Kunne dere vært i et forhold uten sex, men med kos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja :) Det går jo litt sånn i perioder. Vi har mye bra sex, men nå er jeg gravid og føler meg bare skikkelig utilpass, samt med en annen liten og en tenåring. Ikke så mye hubbahubba her, men .. Tror ikke at jeg kunne hatt det sånn for evig akkurat, men etter 13 år sammen så overlever jeg en og annen tørketid :) 

Bare viktig å komme seg på hesten igjen. 

Anonymkode: e2e18...0f2

Ja, det tror jeg. I ekteskapet vårt er det lange perioder uten sex, men jeg føler absolutt at jeg er i et nært og godt forhold med masse kjærlighet. 

Anonymkode: 1f607...f88

• Liker 1
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kunne dere vært i et forhold der dere ikke hadde sex, men samtidig mye kos og nærhet og et ellers veldig bra forhold.? 

Anonymkode: 75694...e45

Er mann.

Har vært det i et sexløst forhold i 10 år, der hun var aseksuell. OK, vi hadde sex én gang hvert 2. år, men det er så lite at det teller ikke. 

Det kan fungere, men det er vanskelig. Den ene part vi føle seg undertilfredsstilt og ignorert. Det blir frustrasjon, og ofte forsvinner den fysiske kjemien og "flørten" også når man ikke har sex inni mellom. Vi hadde mye kos og nærkontakt i forholdet vårt, men det merkes at den siste biten uteblir likevel. Vi koset hver kveld i sengen og til film, men f.eks dusjing sammen ble utelukket. Som jeg sier, den ekstra lille biten uteblir hele veien. Og med årene så utvides denne ekstra biten. Totalpakken blir ofte at forholdet ikke føles godt og sterkt nok, verken for meg eller for deg. 

Kanskje forholdet ikke fungerte fordi vi ikke var enige om det. Altså, hvis vi hadde tatt den samtalen om at sex ikke er noe for oss pga at du ikke vil/klarer det med en god begrunnelse hvorfor, så kanskje hadde det sannsynligvis fungert greit. Men det fungerer sjeldent når sex avvises og avvises gjennom måneder og år uten respons eller begrunnelse. 

Når det er sagt, så var det hun som gjorde det slutt med meg. Og jeg tror nettopp det var fordi den ekstra biten uteble i forholdet. Gnisten hadde sluktes med årene, og man hadde gått over til mer kosevennskap. Det ville hun ikke ha noe av, selv om hun ikke ville ha sex. Det var uansett greit for meg at hun gjorde det slutt basert på samme grunnlag. 

Men hadde en ny kvinne tatt kontakt, erklært seg aseksuell og ellers vært både vakker og fantastisk hvor vi fant god kjemi, så kan det godt hende at jeg hadde tatt i på det. Frustrerende hadde det tidvis blitt, men det er uansett bedre enn å være singel og alene hver dag. 

Anonymkode: 1795f...314

• Liker 2

Annonse

Nei. Sex er viktig for oss, vi kommer nærmere hverandre både emosjonelt og  fysisk når vi har sex! 
Merker de få periodene vi har lite sex at vi blir ganske irritert på hverandre 😂 Vi har en baby også, men vi har fortsatt mye sex! Har jo perioder med mindre sex altså, men forhold uten sex - nei takk

Anonymkode: f177e...b95

• Liker 1

Ja, det kunne jeg gjort. Jeg vil ikke ha overdrevent mye kos heller. Orker ikke fysisk nærhet av typen ligge i armkroken å se på tv eller å spoone når men skal sove. Liker kjærtegn, men synes fort det kan bli klamt og kvelende.

Anonymkode: 5f800...368

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...