Gå til innhold

Må man steppe inn i annen vakt hvis man ikke rekker vakta si? (Koronakarantene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Venter på svar på koronatest (tatt pga noen på skolen min er smittet og skolen ble stengt og vi fikk beskjed om å teste oss) og skulle vært på jobb i helga. Hvis den er negativ (som jeg går ut fra at den er), men jeg ikke rekker å få svar før vakta mi begynner i morgen, er det sånn at jeg  da må ta kveldsvakta/ neste helg istedenfor? Dette er i helse.

Anonymkode: be4ed...fef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan ikke tvinge deg til å jobbe neste helg nei. Så lenge du har rett på sykepenger/egenmelding får du vel betalt fravær. Viss ikke blir det vel ulønnet permisjon eller lignende ☺️

Anonymkode: 3d9c0...570

Gjest Willasmo
Skrevet

Du tar egenmelding til du har fått svar. Du må ikke jobbe neste helg. 

Skrevet

Når tok du testen?
Jeg ble testet for covid-19 for nesten to uker siden og fikk resultatet samme dag.
Logg inn på helsenorge.no og sjekk der

Anonymkode: 54c4b...9dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når tok du testen?
Jeg ble testet for covid-19 for nesten to uker siden og fikk resultatet samme dag.
Logg inn på helsenorge.no og sjekk der

Anonymkode: 54c4b...9dd

Tok testen i dag. Skulle ta en til to dager. Sist jeg tok test tok det ca et døgn. Gangen før der tok det 16-17 timer. Sjekker hele tiden men ikke noe svar enda. Sjefen lurer på når jeg får svar også, men jeg vet jo ikke mer enn de har sagt på testestasjonen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De kan ikke tvinge deg til å jobbe neste helg nei. Så lenge du har rett på sykepenger/egenmelding får du vel betalt fravær. Viss ikke blir det vel ulønnet permisjon eller lignende ☺️

Anonymkode: 3d9c0...570

Willasmo skrev (17 minutter siden):

Du tar egenmelding til du har fått svar. Du må ikke jobbe neste helg. 

Det var godt å høre, hvis ikke ryker hjemreisen min til jul 🙈

Skrevet

Det kommer jo an på jobben din og hva slags regler som gjelder der. Hos oss må vi jobbe igjen sykemeldingsdager osv. fordi det ikke er tid til å ligge bakpå. Hva som gjelder dere må du ta opp med din leder. 

Anonymkode: 14d92...f74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...