Gå til innhold

Svigerinne som er stille og jeg er lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ei svigerinne i snart 10 år. Hun har god utdannelse, snill og har mange venner, hun er godt likt. 
problemet er at hun er (??) sjenert?? Uinteressert? Vet ikke.. men når vi er sammen i selskap o.l må jeg dra ordene ut av munnen hennes. Jeg må alltid dra igang samtalen, hun svarer men stiller ikke noe spm tilbake. 
eks. Nå blir det godt med juleferie,når starter du ferien din? Svarer og blir stille igjen.. eller snakker med mannen.. normalt sett er jeg vant til at vedkommende svarer, og spør tilbake når jeg har ferie.. osv. 

begynner å mistrives når vi er sammen, jeg kjeder meg og orker ikke å være så «på» for å i det hele tatt ha en samtale.. jeg sier hade når vi drar, hun sitter med nesa i tlf.. 

Hvordan takle dette?

Anonymkode: 3b6d7...e09

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som meg dette her jo 🤣 Jeg er veldig sjenert og har ikke så bra sosiale antenner. Jeg har sosial angst. 

Anonymkode: cba1c...a2d

• Liker 37
Skrevet

Jeg tror jeg hadde gitt opp å forsøke jeg. Hadde selvfølgelig vært hyggelig og høflig og vekslet to ord ved ankomst, men så heller funnet noen andre å prate med resten av tiden. Hadde rett og slett ikke giddet.

Anonymkode: d2602...ec4

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hatt ei svigerinne i snart 10 år. Hun har god utdannelse, snill og har mange venner, hun er godt likt. 
problemet er at hun er (??) sjenert?? Uinteressert? Vet ikke.. men når vi er sammen i selskap o.l må jeg dra ordene ut av munnen hennes. Jeg må alltid dra igang samtalen, hun svarer men stiller ikke noe spm tilbake. 
eks. Nå blir det godt med juleferie,når starter du ferien din? Svarer og blir stille igjen.. eller snakker med mannen.. normalt sett er jeg vant til at vedkommende svarer, og spør tilbake når jeg har ferie.. osv. 

begynner å mistrives når vi er sammen, jeg kjeder meg og orker ikke å være så «på» for å i det hele tatt ha en samtale.. jeg sier hade når vi drar, hun sitter med nesa i tlf.. 

Hvordan takle dette?

Kan være  at hun virkelig mistrives.  Og ikke føler seg vel. Jeg hater å små prate.  Blir bare surrete i hue av det 

Anonymkode: 36fa6...424

• Liker 28
Skrevet

Ikke alle trives i selskap. Og overfladisk smalltalk er vanskelig.  Mye vanskeligere enn å henge med venner. At hun har god utdannelse betyr ikke at hun er sosial i arbeidssammenheng heller. Kanskje er det et par faste å forholde seg til der 

Anonymkode: 31660...e14

• Liker 17
Skrevet
Berentsens skrev (4 minutter siden):

Ikke snakk med henne, så slipper du å irritere deg over manglende respons. 

Det er det jeg tenkte etter at jeg dro fra svigers i dag. Vi skal feire jul sammen, og det er ganske kjedelig når hun er slik. 
alltid når vi spiser middag setter hun seg godt i sofaen etterpå. Jeg og svigermor rydder av bordet og vasker opp og setter i maskinen.. hver eneste gang. I starten tenkte jeg bare at hun er ung.. men hun er 30 år nå, utdannet geriatrisk sykepleier, så hun er jo vant med folk. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alle trives i selskap. Og overfladisk smalltalk er vanskelig.  Mye vanskeligere enn å henge med venner. At hun har god utdannelse betyr ikke at hun er sosial i arbeidssammenheng heller. Kanskje er det et par faste å forholde seg til der 

Anonymkode: 31660...e14

Hun er leder på avd. Og er sykepleier.. så er absolutt vant til folk. 

Skrevet

Kanskje hun synes du er dritkjedelig 🤷‍♂️

Anonymkode: 23caf...c6a

• Liker 41
Skrevet

Ts kanskje hun merker at du er skeptisk til henne 

• Liker 10
Skrevet

Ts her.

hun er snill, aldri sagt et vondt ord om noen. 

• Liker 1
Gjest Willasmo
Skrevet

Når har du ferie, da? Jobber du mye, eller? Fint vær i dag.  Kanskje du er gørrkjedelig?

Skrevet

Kanskje hun rett og slett ikke trives i ditt selskap? Kanskje hun føler det er vanskelig å snakke med deg? 
Og dette med at hun ikke hjelper til, kanskje hun føler at det er vanskelig når dere to styrer og ordner, hun vet ikke hvordan hun skal gå fram for å komme inn i fellesskapet deres? 

Anonymkode: e1706...3be

• Liker 27
Skrevet

Hadde gitt opp. Livet er for kort til å bruke det på uinteressante og uinteresserte mennesker. Hun får tø opp eller så hadde jeg gitt opp

Anonymkode: 9e3cd...238

• Liker 7
Skrevet

Ikke gidd. La henne sitte der uten at du skal dra igang en samtale. Kanskje hun synes det er best sånn. Jeg liker godt å være blant mange mennesker uten å måtte snakke.  

Anonymkode: 3dd70...f38

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er det jeg tenkte etter at jeg dro fra svigers i dag. Vi skal feire jul sammen, og det er ganske kjedelig når hun er slik. 
alltid når vi spiser middag setter hun seg godt i sofaen etterpå. Jeg og svigermor rydder av bordet og vasker opp og setter i maskinen.. hver eneste gang. I starten tenkte jeg bare at hun er ung.. men hun er 30 år nå, utdannet geriatrisk sykepleier, så hun er jo vant med folk. 

Og mannfolka? De setter deg også rett i sofaen?

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og mannfolka? De setter deg også rett i sofaen?

Dette reagerte jeg også på. 

TS skriver at svigermor og henne rydder av bordet og vasker opp. Er det ikke menn tilstede? Hva gjør de? Kanskje svigerinnen din ikke automatisk tenker: "Oj, jeg må rydde. Kun fordi jeg er kvinne". Så kanskje hun er langt mer oppegående enn deg? Kanskje hun ser på deg som litt gammeldags og lite interessant å prate med? 

Anonymkode: 7f3a0...396

• Liker 45
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hun er leder på avd. Og er sykepleier.. så er absolutt vant til folk. 

Kanskje hun er lei av "forhøret" du kommer med, jeg er selv stille og merker godt når noen prøver litt for hardt. La henne være, og se om hun heller får tid til å snakke litt.

Anonymkode: 0006a...2e4

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bortskjemt! Si at nå tar vi ryddinga, og så kan svigermor få slappe av litt. Og ellers snakker du med de andre.

Anonymkode: 3524e...920

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...